Bukefalos 28 år!

Skällig hund

Sv: Skällig hund

När han skäller och lever om när ni möter någon, vad gör du? Drar du i kopplet? Skriker du på honom?
 
Sv: Skällig hund

Men så fort vi går i nån stad med mkt folk så skäller han åt allt o alla,

Skulle inte ta med honom till stan, då han inte är redo för det. Håll Dig där det är lugnt med folk och jobba därifrån. Blockerar han sig bara över ett möte med en människa, så kommer han aldrig att fixa att gå på stan.

Om jag var Du skulle jag sätta mig på någon parkbänk, där det går förbi lagom med folk. Låta han titta, titta och titta. Det ska fortfarande vara på ett sådant avstånd att han känner sig trygg. Belöna så fort han får syn på en människa/hund och är tyst. Jobba, jobba med att hålla kontakten med honom medans människan går förbi och belöna inte massor när människan passerat, då är det försent. Belöna när människan är som närmast och hunden är tyst. Det är då det är som svårast för hunden.

Snabbt svar! Har inte tid...sitter på jobbet. :o
 

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
1 681
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
829
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
749
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 527
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Bilsätesskydd
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp