Bukefalos 28 år!

Skällig hund

Sv: Skällig hund

När han skäller och lever om när ni möter någon, vad gör du? Drar du i kopplet? Skriker du på honom?
 
Sv: Skällig hund

Men så fort vi går i nån stad med mkt folk så skäller han åt allt o alla,

Skulle inte ta med honom till stan, då han inte är redo för det. Håll Dig där det är lugnt med folk och jobba därifrån. Blockerar han sig bara över ett möte med en människa, så kommer han aldrig att fixa att gå på stan.

Om jag var Du skulle jag sätta mig på någon parkbänk, där det går förbi lagom med folk. Låta han titta, titta och titta. Det ska fortfarande vara på ett sådant avstånd att han känner sig trygg. Belöna så fort han får syn på en människa/hund och är tyst. Jobba, jobba med att hålla kontakten med honom medans människan går förbi och belöna inte massor när människan passerat, då är det försent. Belöna när människan är som närmast och hunden är tyst. Det är då det är som svårast för hunden.

Snabbt svar! Har inte tid...sitter på jobbet. :o
 

Liknande trådar

Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 171
Senast: Stergo
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Praefatio
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 713
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp