Bukefalos 28 år!

Skänklarna på bettet??

tinafinis

Trådstartare
Nu ska jag ställa en kanske självklar fråga för vissa.
Ja bara undrar, vad är igentligen skänklarna till för på travbettet? Har även sett en del som förlänger dem.
Är det till för dom bettlössa checkarna (eller hur de stavas) dom man sätter under haken på hästen så den inte ska kasa för långt bak? Eller fyller dom nån mer funktion?

mvh tinis
 
Sv: Skänklarna på bettet??

De har ju samma funktion som bettplattor också, hindrar ringen från att åka in i munnen om hästen skulle gapa och sluta ta styrning av någon anledning.
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 308
Senast: gulakatten
·
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 217
Senast: Silver Girl
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag skriva om kanske neggativa saker så trigger varning för det. Men jag vill skriva lite om att vara ensam och att inte kunna...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
16 095
Senast: skiesabove
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej. Dethär är en sak som jag har tänkt på om jag skulle skriva här för det är ganska känsliga saker och många kanske inte delar om...
Svar
19
· Visningar
2 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp