Bukefalos 28 år!

Skär som fungerar till Julas klippmaskin?

Breen

Trådstartare
Nu har jag klippt halva hästen med min klippmaskin från Jula, men nu orkar inte skären mer. Någon Julabutik i närheten har jag inte. Tänkte därför beställa andra skär och vill minnas att jag tidigare läst om någon här som använt Heinigers skär till sin Julamaskin.
Just nu hittar jag dock inte vilket skär det skulle vara, det finns ju några modeller att välja på. Någon här som vet om det är Heinigers skär 21, 31-15, 31-23 eller passar alla modeller? Kanske något helt annat skär som ni vet passar till Julas klippmaskin ?
 
Reklamera? Jag har en Jula maskin och den har klippt tjock ponnypäls året runt (även delvis sommartid) sen 2012 utan att ens slipa skären.
 
Jo sant, jag badar alltid innan. Trodde det var standard, iallafall första klippningen när pälsen är tjock och fet.
Är nog ganska många som inte har möjlighet eller ens vill bada sin häst. Jag gör det aldrig, men å andra sidan brukar mina hästar aldrig ha fet päls.
 
Eller på att skären är använda många gånger..

Du är helt rätt ute. Jag skulle kanske skrivit ut i mitt första inlägg att detta är tredje året i rad som jag använder skären och klippmaskinen. Min islandshäst är faktiskt ren men mycket långhårig. Vad jag menade var att jag inte har lust att köra 15 mil till närmsta julabutik, utan hellre köper nya skär på nätet istället.

Tack för tipsen om vilka skär som kan tänkas passa!
 
@Breen Jag har Hööks skär till min Julamaskin :). Funkar kanon och de har haft betydligt längre livslängd än Julaskären. Tror jag har klippt iaf 15 gånger med dom nu och de är fortfarande fina och klipper mycket bra.
 
Jag använder skär från Jula, Hööks och Heiniger. Ironiskt nog är Heiniger de som har funkat absolut sämst, med tanke på prislappen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 389
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 405
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 872
Senast: fejko
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp