Skaffa katt

Om man skaffar stor kattras, vilken är då bästa kattlådan? Vill inte ha med tak! Eller är kattlådor typ lika stora? Vi är lite inne på Maine coon och ska kolla på en här om några veckor!
 
Om man skaffar stor kattras, vilken är då bästa kattlådan? Vill inte ha med tak! Eller är kattlådor typ lika stora? Vi är lite inne på Maine coon och ska kolla på en här om några veckor!
Jag har inte jättestora katter, den största väger 6,5 kg och vanliga är fullt tillräckliga. Men skaffar ni nån i 10 kg klassen eller vad de största väger behöva nån större kanske :-)
 
Jag har inte jättestora katter, den största väger 6,5 kg och vanliga är fullt tillräckliga. Men skaffar ni nån i 10 kg klassen eller vad de största väger behöva nån större kanske :-)
Vi ska ha en hona tänkte vi och dom väger ju i snitt mellan 4-6 kg på ett ungefär :) men då behöver vi i alla fall inte leta efter nån superspeciell! Funderar på en sån som nån länkade till med lite högre kant på ena sidan!
 
Om man skaffar stor kattras, vilken är då bästa kattlådan? Vill inte ha med tak! Eller är kattlådor typ lika stora? Vi är lite inne på Maine coon och ska kolla på en här om några veckor!
Jag har en Trixie Cleany Cat. Ganska stor och extra djup. Är väldigt nöjd med dessa, och hört att de ska fungera bra även för större katter (min största är på ungefär 5 kg)
 
Jag har en Trixie Cleany Cat. Ganska stor och extra djup. Är väldigt nöjd med dessa, och hört att de ska fungera bra även för större katter (min största är på ungefär 5 kg)

Jag har en liknande (Savic Aseo, finns som XL och XXL) och den fungerar perfekt. Mina katter är relativt stora bondkatter, ca 6 kg. Den och Cleany Cat finns på Zooplus till bra pris.

@Fille
 
Vad behöver man för grejer hemma när man köper kattunge? Förutom mat, låda och nån form av strö? Vilka leksaker, klösbrädor, "sängar" och så rekomenderar ni? Vad är ett bra startkitt så att säga?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 861
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
2 069
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 764
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 058
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp