Skaffa katt

har läst lite om BARF nu, står att det ska va ben i. Kan man ta tex frysta (och tina så klart) kycklingvingar då? Då får man ju automatiskt lite kött med på köpet!
 
Nu är "mina" katter på plats, men de är ju jäkligt kräsna :meh:

Ena smakar lite av torrfodret hon fick med, andra ratar det totalt. Hade köpt hem en burk mjau oxsmak, men den går inte riktigt hem hos någon av dem. Köpte mjaus portionspåsar och de fungerar, båda verkar dock mest gilla gelén. :cautious:

Nu har de varit här ca 2 dygn så jag tycker det vore bra om de får i sig en hel dagsranson snart.
 
Nu är "mina" katter på plats, men de är ju jäkligt kräsna :meh:

Ena smakar lite av torrfodret hon fick med, andra ratar det totalt. Hade köpt hem en burk mjau oxsmak, men den går inte riktigt hem hos någon av dem. Köpte mjaus portionspåsar och de fungerar, båda verkar dock mest gilla gelén. :cautious:

Nu har de varit här ca 2 dygn så jag tycker det vore bra om de får i sig en hel dagsranson snart.

Mina slickar fortfarande bort såsen och efter det kan de EVENTUELLT tänka sig att äta någon bit. Gelé är ÄCKLIGT så det slickar man ens på :p

Har du köpt Dreamies ännu? Det är kattknark :up: Så här gick det när @Dentakus kisse provade:

http://www.bukefalos.com/threads/snacktrad-2.1294719/page-65#post-17311511

:D
 
Mina slickar fortfarande bort såsen och efter det kan de EVENTUELLT tänka sig att äta någon bit. Gelé är ÄCKLIGT så det slickar man ens på :p

Har du köpt Dreamies ännu? Det är kattknark :up: Så här gick det när @Dentakus kisse provade:

http://www.bukefalos.com/threads/snacktrad-2.1294719/page-65#post-17311511

:D

Haha störtskön film @Dentaku !! :D

Skyggisen gillar inte Dreamies, tryggisen gör det om hon får dem ur handen :p
De har båda ätit lite (ja, lite..) torrfoder idag, så de överlever väl lite till. Tryggisen har fått lite leverpastej, och en sån där godis-torkadfisk. Jag kanske gör fel som mutar med godis? Det känns så svårt när de äter så lite :(

Skyggisen gillar visst kattkyssar, hon har ätit två idag.... :nailbiting:
 
Haha störtskön film @Dentaku !! :D

Skyggisen gillar inte Dreamies, tryggisen gör det om hon får dem ur handen :p
De har båda ätit lite (ja, lite..) torrfoder idag, så de överlever väl lite till. Tryggisen har fått lite leverpastej, och en sån där godis-torkadfisk. Jag kanske gör fel som mutar med godis? Det känns så svårt när de äter så lite :(

Skyggisen gillar visst kattkyssar, hon har ätit två idag.... :nailbiting:

Jag är ingen kattexpert men ja tänker att ge det några dagar! det är nog lite nytt och nervöst för dom kan ja tänka mig!
 
Jag är ingen kattexpert men ja tänker att ge det några dagar! det är nog lite nytt och nervöst för dom kan ja tänka mig!

:bow: Ja, det är nog rätt! Tryggis har ätit mer ikväll, och hon har också blivit mer trygg, vi får klappa mer och hon är inte lika otålig/hetsig med att få klapparna.

Jag känner mig lite som en förälder :nailbiting::p "var är hon nu?" Har hon fortfarande inte bajsat?!" "Yeeeeeeeees hon har bajsat" "Har hon druckit?" etc :p
 
Haha störtskön film @Dentaku !! :D

Skyggisen gillar inte Dreamies, tryggisen gör det om hon får dem ur handen :p
De har båda ätit lite (ja, lite..) torrfoder idag, så de överlever väl lite till. Tryggisen har fått lite leverpastej, och en sån där godis-torkadfisk. Jag kanske gör fel som mutar med godis? Det känns så svårt när de äter så lite :(

Skyggisen gillar visst kattkyssar, hon har ätit två idag.... :nailbiting:
Muta allt du kan, tror inte alls det är dåligt, tvärtom.
 
Tack!!
Jag tror lite lika, men jag har ju ingen erfarenhet att tala om så det är skönt när någon annan tycker likadant. :)

Jag har nog världens mest bortskämda katter. Innan jul köpte särbon en blandad box med Dreamies åt dem i julklapp (kan finnas på Rusta fortfarande, mkt bra pris) och gav dem så mycket av en sort att de tröttnade på den :p

De får köttputs (som de ofta ratar om månen inte är i rätt position osv), räkor (noggrant skalade, annars är de äckliga och oätbara) och ägg. Hummer och kräftor tycker de inte om.

Så ja, jag är för att muta/skämma bort katter :D
 
Jag har nog världens mest bortskämda katter. Innan jul köpte särbon en blandad box med Dreamies åt dem i julklapp (kan finnas på Rusta fortfarande, mkt bra pris) och gav dem så mycket av en sort att de tröttnade på den :p

De får köttputs (som de ofta ratar om månen inte är i rätt position osv), räkor (noggrant skalade, annars är de äckliga och oätbara) och ägg. Hummer och kräftor tycker de inte om.

Så ja, jag är för att muta/skämma bort katter :D

Jag skämmer bort min hittekatt med ost, ägg, skinka, korv, köttputs, köttfärs mm bara för att hon ska bl trygg. Nu har hon fattat galoppen! När kylskåpsdörren öppnas har hon så bråttom dit att telefon, datorer, vaser mm åkt i golvet :angel:

Hon är inte så skygg längre, bara bortskämd :o
 
Men det är ju så mysigt när en skygg katt börjar ta för sig :love:

Ja det är det :love:

Har suttit många timmar på köksgolvet och lockat henne innan allt släppte men nu är hon som en igel på mig! Sonen sa i fredags att jag inte kan göra mig av med henne nu för hon är min katt nu, så jag är utvald och adopterad nu :heart

Jag som inte skulle ha en till katt och definitivt inte en hona! Tji fick jag!
 
Nikita vägrar och äta någon annan blötmat än Sheba bitar i sås - vissa smaker. Har nog gått igenom nästan alla blötmat som finns, och kattgodis. Det enda som passar är torkad kycklingfile annars får det vara.

Sedan kan hon tänka sig, grillad entrecote, grillad kyckling och, upptäckte jag till min stora glädje, lammstek! Inget rått kött dock och absolut ingen fisk eller skaldjur - var på min pappas ställe och åt piggvar, försökte ge Nikita en liten bit, men näha, det rynkade fröken nosen åt. :meh: Bortskämd? Nääää
 
Jag har nog världens mest bortskämda katter. Innan jul köpte särbon en blandad box med Dreamies åt dem i julklapp (kan finnas på Rusta fortfarande, mkt bra pris) och gav dem så mycket av en sort att de tröttnade på den :p

De får köttputs (som de ofta ratar om månen inte är i rätt position osv), räkor (noggrant skalade, annars är de äckliga och oätbara) och ägg. Hummer och kräftor tycker de inte om.

Så ja, jag är för att muta/skämma bort katter :D
En av våra fyra katter älskar ank och gåslever! Fyfan vad galen han blir när husse äter det! Riktig finsmakare det där.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 863
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
2 071
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 764
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 059
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp