Bukefalos 28 år!

Skakningar...

K

koftena

Min curlypojke på 4år fick Artros när han var ett år gammal, vi undesökte honom då pga skakningar i bakbenen. Dessa skulle uppkomma utav att musklerna blev överansträngda pga felbelastning.
Men dessa skakningar har förvärrats..o vissa dgr behöver vi inte ens göra nått för att skakningarna ska komma..
Kan det vara nått annat eller börjar min kille närma sig sin slutdestination :cry:
Han är halt vissa perioder för att tillägga.

Han ska in på röntgen (den är bokad) men vad tror NI??
 
Sv: Skakningar...

Vad jag förstod när han var ett år, hade han både i armbågar, hasleder o höftlederna var inflammerade (fick behandling) för inflammationen o övningar osv för alla leder. Han har varit symtomfri fram till nu i vintras, då har han haltat till o från. Eller egentligen inte haltat men han går inte rent o hans vinkel på bakknäna har ändrats tycker jag.

Så som sagt en ny röntgen är bokad o jag är så rädd så rädd för den. Han är bara 4år gammal men dom sa redan när han var ett att om vi har otur så blir han inte så gammal om han ska gå smärtfri o det är en självklarthet att han ska för mig!:cry:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 724
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 595
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 479
Senast: Pancakes
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 695
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp