Bukefalos 28 år!

Skallig nymfparakit

L

Lillstrumpan

Jag har nyligen skaffat en nymfparakit. Problemet med henne är att hon är helt skallig (även tofsen är borta) eftersom hennes f.d. burkompis var elak mot henne och plockade henne på huvudet. Någon som vet hur lång tid det kommer att ta innan det växer ut?

Dessutom så har jag tänkt att min undulat så småningom ska dela bur med nymfparakiten (de har träffats "ute" så att säga). Hur länge ska jag vänta innan jag sätter ihop dem?

//Lillstrumpan
 
Hej!

En anledning till att kompisen plockade fjädrar var att han var uttråkad, vilket är jättevanligt bland nymfkakaduor (nymfparakiter). Det tar ca 1-3 månader innan fjädrarna vuxit ut. Se till att hon får alla vitaminer hon behöver + att hon har tillgång till kalksten.

Sätt ihop undulaten med nymfen med en gång, annars kan nymfen bli uttråkad och plocka sig själv!

Lycka till!

:bump:
 
Det tar nog bara någon vecka innan du ser ett par fjäderpennor sticka ut :)

Jag har alltid satt ihop mina fåglar direkt, har alltid funkat. Men annars så kan du låta dem titta på varandra genom burarna i någon dag innan.
 
Det stod ju att det var den elake burkompisen som plockat henne? :confused:

F.ö så kan inte fåglar plocka sig på huvudet, det säger väl sig själv?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 970
Senast: Amha
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 207
Senast: kolblakkur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 625
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 986
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp