Bukefalos 28 år!

Skånsk hästägare åtalad för djurplågeri

Sv: Skånsk hästägare åtalad för djurplågeri

Ruggigt! :crazy:

Vare sig hon är oskyldig eller inte (media vill ju gärna blåsa upp saker för att sälja lösnummer) så skulle jag inte vilja anlita henne som veterinär innan dom fallit, dvs det är ordentligt utrett.
Vill inte ta några risker när det gäller något som lever...
 
Sv: Skånsk hästägare åtalad för djurplågeri

Ok, jag förstår det hemska i att vara oskyldigt anklagad o utredd, men i mina ögon talar du mer om att hämnas än det viktiga att skydda djuren?

För dig verkar det viktiga vara att få upprättelse för att DU blivit anmäld och struntar i alla fall där anmälan varit korrekt.
Och har hästen en litet sår, så måste det bevisas att det såret uppstod i samband med att du slog hästen.

TYcker de är läskigt att du anser att en anmälan ska göras offentligt så en granne inte ska kunna bo kvar o bli utfryst?
Anmäler jag någon o Inspektör ger krav på åtgärder hos denna, vilket väl är första steg vid en anmälan?
Så blir det ju ohållbart för mig att bo kvar om min granne nu inte är tacksam för att jag såg till djurens bästa? Hur korrekt min anmälan än är...

Tar man ÅS så vet inte vi alla bevis som kommit fram, vi vet inte hur många som vittnat, vi vet egentligen inget alls.
 
Sv: Skånsk hästägare åtalad för djurplågeri

Så kan man tolka det ja. Men jag skulle inte säga det direkt åt veterinären i fråga. Finns fler än en vit lögn varför man väljer en annan veterinär om det krävs förklaring. Finns ingen anledning att vara otrevlig mot någon i det läget.
Precis som jag inte skulle låta den som sägs vara pedofil vara barnvakt till min unge eller gå till den lokala tandläkaren som min tandhygienistvän varnat mig för.

Fö så har jag flera gånger bett om en speciell veterinär när jag ringt distriktsveterinären här på orten. Det har flera av mina hästvänner också gjort. Vilket distriktarna inte blivit sura för.

Jag är kund, jag väljer leverantör.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En hästägare i Karlskrona åtalas för djurplågeri alternativt brotts mot djurskyddslagen sedan tre hästar inte fått tillräckligt med mat...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den hästägare som förra sommaren fick åtta hästar omhändertagna på grund av vanvård åtalas nu för djurplågeri. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
645
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) Hästar är hennes liv och levebröd. Igår stod hon i tingsrätten åtalad för djurplågeri. Enligt åtalet har hon sparkat och...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: kopparberg
·
  • Artikel
Hästnyheter (Skånska Dagbladet) Med en elfösare, slag, sparkar och piskor ska en veterinär från Sydvästra Skåne ha plågat sina hästar enligt ett...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp