Bukefalos 28 år!

Skarp kanin

annan1

Trådstartare
Vi har två kaniner, honor på runt ett halvår. De är halvsystrar men väldigt olika, korsning mellan lejonhuvad och dvärgvädur. Den ena (som är lejonhuvad och ser helt renrasig ut), är snäll, social, nyfiken och allmänt kul. Den andra är hennes raka motsats: väldigt skarp, ganska skygg, verkar ogilla att bli hanterad och avskyr när jag städar buren (trots att jag inte städar när hon är där).

Ska man helt enkelt acceptera att det här är hennes personlighet, och låta henne vara? Eller ska man jobba på att få henne mer social och mindre skarp? Hur, i så fall?
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 516
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 883
Senast: Korekatten
·
Däggdjur Någon kanske minns att jag hade lite funderingar inför kaninköp i det här forumet för någon månad sedan. Nåväl, nu har vi i allafall två...
Svar
13
· Visningar
7 351
Senast: Kilauea
·
Däggdjur Ni som kan kaniner. Jag har två kaninhonor, ca 13 veckor gamla. De är mycket hanterade och accepterar det mesta. Men nu sista veckan har...
Svar
1
· Visningar
1 185
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp