Bukefalos 28 år!

Skattesänkningar ska prioriteras

Gammeln

Trådstartare
Ja så sa Anders Borg igår i Rapport på bästa sändningtid. Skattesänkningar och flera jobbskatteavdrag ska prioriteras om Alliansen vinner valet 2014. Jo ja tackar ja :d:bow:. Det ser vi fram emot. Nu vet ju väljarna att om Alliansen lovar skattesänkningar så blir skattesänkningarna verklighet. Det har vi ju sett. Så nu kan väljarna lita på Borg om bara valet vinns :D. Eller vad säger ni :)
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Bröd till folket ?

Litet mer seriöst: på bekostnad av vad, eller är tanken att avyttra ännu fler offentliga verksamheter.

Eller törs man hoppas på effektivisering och bättre användning av medel.
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Effekt-vadå ?

Bättre att sälja ut hela rikets tillgångar för en bråkdel av värdet och sedan titta på medan skattepengarna rinner iväg till skatteparadis för att fylla riskkapitalisternas fickor.

Folket går ju alltid att lura med nån hundring i skattesänkning, sen att högkostnadsskyddet höjs märker dom ju inte förrän dom blir sjuka... och att sjukskrivna får sämre ersättning gör ju inget för det händer ju inte mig...

Nä, om folket är så korkade att dom går på alliansens skitsnack ytterligare en gång så är det dags att bli eremit - då förtjänar inte folket att deras tillvaro förgylls av min närvaro ;)
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Ja så sa Anders Borg igår i Rapport på bästa sändningtid. Skattesänkningar och flera jobbskatteavdrag ska prioriteras om Alliansen vinner valet 2014. Jo ja tackar ja :d:bow:. Det ser vi fram emot. Nu vet ju väljarna att om Alliansen lovar skattesänkningar så blir skattesänkningarna verklighet. Det har vi ju sett. Så nu kan väljarna lita på Borg om bara valet vinns :D. Eller vad säger ni :)


Kanon att de går ut med det nu så fler hinner inse att man ska undvika allianspartierna.
Vi skulle behöva höja skatten med 10% för att rusta upp välfärden.
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Effekt-vadå ?

Bättre att sälja ut hela rikets tillgångar för en bråkdel av värdet och sedan titta på medan skattepengarna rinner iväg till skatteparadis för att fylla riskkapitalisternas fickor.

Ja, det är vansinne.
Försäljning ger tillskottsmöjligheter i kassan som aldrig kommer åter.

I grannkommunen såldes attraktiv mark pinsamt billigt till affärsman som lovade guld och gröna skogar, bla bygga ny skola.
Ny skola har byggts, kommunen har skrivit apdyrt långtidskontrakt och övrig mark har styckats upp till villatomter och sålts dyrt.

Ska verkligen politiker utan ekonomisk/affärsstrategisk kompetens få fatta sådana här beslut?
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Jättefint. Samtidigt lovar Reinfeldt att vi behöver jobba mycket längre innan vi kan ta pension för att "kunna behålla den höga levnadsstandarden". :)
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Ja så sa Anders Borg igår i Rapport på bästa sändningtid. Skattesänkningar och flera jobbskatteavdrag ska prioriteras om Alliansen vinner valet 2014. Jo ja tackar ja :d:bow:. Det ser vi fram emot. Nu vet ju väljarna att om Alliansen lovar skattesänkningar så blir skattesänkningarna verklighet. Det har vi ju sett. Så nu kan väljarna lita på Borg om bara valet vinns :D. Eller vad säger ni :)

Utanförskapet har ökat. Eleverna lär sig allt mindre i skolan. Bostadsbubblan ökar. Bostadsbristen är akut...

Och om man nu har tanken att det ska löna sig att arbeta, varför sänker man då först och främst arbetsfria inkomster som fastighetsskatt och arvsskatt?
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Skatten de sänker får man ju ändå lägga undan till pensionen om man inte vill arbeta till man blir 75. Sen kan det ju bli tufft att hitta pengar till högre lärare och sjuksköterskelöner också när pengapåsen att ta ifrån blir mindre, så de får nog nöja sig med vad de har i allianssverige.
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Utanförskapet har ökat. Eleverna lär sig allt mindre i skolan. Bostadsbubblan ökar. Bostadsbristen är akut...

Och om man nu har tanken att det ska löna sig att arbeta, varför sänker man då först och främst arbetsfria inkomster som fastighetsskatt och arvsskatt?

Ja,skutan "Sverige"håller på att sjunka ,alla ser resultatet men få ser orsaken.
Varför inte täta läckan och starta länspumpen?
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Ja så sa Anders Borg igår i Rapport på bästa sändningtid. Skattesänkningar och flera jobbskatteavdrag ska prioriteras om Alliansen vinner valet 2014. Jo ja tackar ja :d:bow:. Det ser vi fram emot. Nu vet ju väljarna att om Alliansen lovar skattesänkningar så blir skattesänkningarna verklighet. Det har vi ju sett. Så nu kan väljarna lita på Borg om bara valet vinns :D. Eller vad säger ni :)

Vad är alternativet?

SD?
Sap?
Kommunisterna eller de gröna?

Det vettigaste vore en konstellation mellan M och SaP. En stark regering som slipper krypa för småpartierna och SD skulle hamna ute i kylan utan vågmästarroll.
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Ja,skutan "Sverige"håller på att sjunka ,alla ser resultatet men få ser orsaken.
Varför inte täta läckan och starta länspumpen?

Sjunka?
Vi har den starkaste valutan i mannaminne.
Bland de lägsta arbetslöshetstalen inom EU.

Om du kallar det sjunka vad är då flyta för dig?
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Skatten de sänker får man ju ändå lägga undan till pensionen om man inte vill arbeta till man blir 75.
Fast det är realiteten även om någon annan än alliansen styrde. Det kommer du inte undan med oavsett.
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Ja, det är vansinne.
Försäljning ger tillskottsmöjligheter i kassan som aldrig kommer åter.
Fast försäljningar av statliga bolag är ju en ren ideologisk fråga. Högern vill inte att staten ska äga bolag, de vill att marknaden ska styra sig själv på ett helt annat vis.

Vänstern vill att staten äger allting, så att staten får kontrollen och inkomsterna.

Det handlar om ideologi, inte främst om ekonomin.
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Fast det blir ekonomi av ideologin. Att sälja ut onyttiga verksamheter må vara en sak, att sälja ut, oavsett nyttig eller onyttig, till underpris är knappast korrekt oavsett ideologi.

Med tanke på de vinstmaskiner som vissa tidigare offentliga verksamheter visat sig vara i privata händer, så undrar jag varför man i det offentliga istället inte satsar på att effektivisera (kostnadsmässigt) dessa verksamheter och behålla överskottet i statskassan.

Men just där kanske den ideologiska biten verkligen klickar in. Ideologi eller ej, underpris är inte korrekt.
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Fast försäljningar av statliga bolag är ju en ren ideologisk fråga. Högern vill inte att staten ska äga bolag, de vill att marknaden ska styra sig själv på ett helt annat vis.

Vänstern vill att staten äger allting, så att staten får kontrollen och inkomsterna.

Det handlar om ideologi, inte främst om ekonomin.


Det är ingen felaktig tanke, jag kan se både fördelas
och nackdelar.
I detta fall är det emellertid så att de säljer bolag, tomter, fastigheter för att
få loss pengar och slippa skjuta till pengar till ägande
som redan börjat haverera.
Fel anledning.
 
Sv: Skattesänkningar ska prioriteras

Jättefint. Samtidigt lovar Reinfeldt att vi behöver jobba mycket längre innan vi kan ta pension för att "kunna behålla den höga levnadsstandarden". :)

Med tanke på att medellivslängden har ökat enormt sedan nuvarande åldern sattes är det väl inte lustigt? När vi satte 65 som pensionsålder var medellivslängden 64. Sen har det inte sagts att man MÅSTE jobba längre, men att man ska ha möjlighet att göra det om man vill.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 763
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
861
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 995
Senast: LovingLife
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp