Bukefalos 28 år!

Skendräktighet

snorp

Trådstartare
Min hund är skendräktig. Hon bäddar, är orolig på nätterna, vill gärna krypa in under skinnet på en. Hon har tack och lov inte adopterat några valpar, hon går gärna ut och hänger glatt med på långa promenader utan att leta lyor. Hon är väldigt svullen om framförallt de bakersta juvrerna men verkar inte ha mjölk.

Hon får Galastop, idag är 5:e och sista dagen, hon får mindre mat och mer motion men inget av det gör nån skillnad. Det är hennes 3:e skendräktighet och hon är snart 1,5 år.

Finns det något mer man kan prova för att skendräktigheten ska gå över eller är det bara att vänta? Följer hon sitt tidigare mönster så kommer hon att löpa igen om ca 1 månad.
 
Min hund är skendräktig. Hon bäddar, är orolig på nätterna, vill gärna krypa in under skinnet på en. Hon har tack och lov inte adopterat några valpar, hon går gärna ut och hänger glatt med på långa promenader utan att leta lyor. Hon är väldigt svullen om framförallt de bakersta juvrerna men verkar inte ha mjölk.

Hon får Galastop, idag är 5:e och sista dagen, hon får mindre mat och mer motion men inget av det gör nån skillnad. Det är hennes 3:e skendräktighet och hon är snart 1,5 år.

Finns det något mer man kan prova för att skendräktigheten ska gå över eller är det bara att vänta? Följer hon sitt tidigare mönster så kommer hon att löpa igen om ca 1 månad.
Bara att vänta ut. Egentligen är Galastop för att få väck mjölkproduktionen, så inte alltid övriga beteenden försvinner av det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
702
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 389
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag är lite orolig för Nora, som den senaste tiden inte riktigt varit sig själv. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 383
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp