Skönhetstips!

Sv: Skönhetstips!

Övrigt:
Sadeln och tränset måste smörjas, alla spännerna på sadeln och tränset (även stigbyglar+ Bett) ska skina :) det ger ett bra intryck :)

Vad putsar du bett och spännen med? Något som är bra för hästens mun då vill säga.
 
Sv: Skönhetstips!

jag knoppar alltid innan en tävling!!!
men om det e hoppning så knoppar jag inte pannlugen bara i dressyr!
 
Sv: Skönhetstips!

jaa:rofl:
och på halsen ska man inte heller ha.. tyglarna glider rätt bra då..

Rebecka83: joho, det brukar jag alltid göra, raider står bara och njuter..:)


Det har faktiskt hänt att hästar slutar äta av att man klipper bort "känsel spröten". pga att de inte känner maten på samma sätt, skulle aldrig komma på tanken att göra det på min ponny.
 
Sv: Skönhetstips!

Vad putsar du bett och spännen med? Något som är bra för hästens mun då vill säga.

Finns en "rengöringspasta" på hööks för stigbyglar och bett, går säkert att använda till spännen också. Blir skinande blankt och innehåller inga giftiga ämnen, men man ska självklart skölja bort det endå!
 
Sv: Skönhetstips!

Jag änvänder glitterspray på rumpan på min pålle, + att jag fått glittergele till svans av en stallkompis! är bara SÅÅÅÅÅÅÅ fint. Annars så badar jag hästen dagen innan, såvida det är varmt ute. Balsam i svansen innan hårinpackningen är mycket viktigt! Svansen ör urfin i veckor efteråt!!! pälsglans mm självklartm + fläta. Knoppar alltid dagen innan, ska pröva att sy dom imon istället. Och självklart olivolja på hovarna efter badet. Självklart putsas helst utrustningen också ordentligt.
På tävlingsplats är det pälsglans i ansiktet, babyolja runt ögon, näsa och mun. Ha alltid, ALLTID med snabbpust, typ skovårdsprodukter med shine. Finns färgade, och blir verkligen superbra resultat, + att damm mm. blir jättelätt att torka av, inte minst från stövlarna. Lite sadeltvål i sitsen gör att man sitter som klistrad (dressyr). Det är la typ det som jag gör.... Ja just det: allting nytvättat och frächt.
 
Sv: Skönhetstips!

Jag har den, men den går inte att använda på guldspännen. Då försvinner färgen :cry:

//Hon som numera har ett silverbett med guldskimmer
 
Sv: Skönhetstips!

Ketchup?? :eek: Va? Kletar man bara på det, eller torkar man av också? Låter rätt äckligt, och kletigt.

oj ursäkta ett sent svar:P... jao, man smetar på ketchup mha hushållspapper och gnider runt det lite och sedan sköljer man det i ljummet vatten! då blir de skinande rena o fina!:banana:
 
Sv: Skönhetstips!

Vilka bra tips alla kmr med :bow: ska skriva av en del :D
 
Sv: Skönhetstips!

oj ursäkta ett sent svar:P... jao, man smetar på ketchup mha hushållspapper och gnider runt det lite och sedan sköljer man det i ljummet vatten! då blir de skinande rena o fina!:banana:

Coolt! Det kanske man skulle testa. Känns ju lite läbbigt i och för sig, men det kan ju inte bli värre :crazy: haha

hände mig också en gång... f*n vad arg jag blev:devil:

Usch ja, det står ju ingenstans att man inte kan smörja in mässingsfärgade delar. Blev skitsur när jag just hade investerat i ett bett för nästan 300pix :mad: MORR
 
Sv: Skönhetstips!

Jasså? kan man ta den på mässingsfärgade bett också? Är den väldigt dyr?
 
Sv: Skönhetstips!

Bada
Pälsglans
Klippa kronranden+ören+svansen+manen
Raka bort "morrhår":D på mulen och klippa bort håren kring ögonen.
Babyolja på mule + runt ögonen
Tvätta vita tecken med Lactacydtvål
Och naturligtvis "basic" saker som borsta och rykta.
 
Sv: Skönhetstips!

jag brukar tvätta hans svans(han är fux)medx vanligt Ekol shampoo. tvättar de vita benen med skimmelshampoo...de blir såååå vita!!
 
Sv: Skönhetstips!

Jag tror faktiskt att det är olagligt from årsskiftet.... Har varit i Europa LÄNGE...
När jag var utomlands hade den vågen redan slutat och det är 7 år sen.... Skönt e väl det... Jag tycker det är så grymt fult när det växer ut en bit
 
Sv: Skönhetstips!

RAKAR DU BORT HÄSTENS KÄNSELHÅR?? :eek: :eek: :eek:
Djuplågare där

:eek: Nope, inte längre gjorde förr, men vet många som gör det. Bla en internationell toppryttare jag har jobbat hos, och dennes hästar såg ju ut att lida outhärdligt av att inte ha några morrhår....*ironi* så oj vad vi/ h*n plågade sina stackars hästar...:smirk: :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skönhetstips!

Jag tycker att det är fruktansvärt elakt. De finns ju där av en anledning!! :mad:
 

Liknande trådar

Dressyr Någon mer än jag som följer tävlingarna? Jag hejar ju lite extra på Hollands Fergusonavkommor, får hoppas på min största favorit...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: Fiorano
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 528
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
675
Senast: tuaphua
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp