Skor som går ut?

N

NiraK

Jag har köpt mig ett par Mountainhorse jodphurs.. Jättefina! :bow:
sportsjodp.jpg

Jag har vanligtvis stl. 36 och köpte även denna sko i 36. De sitter bra vid hälen, är bra på längden men lite trånga vid sidorna (vid fotbladet). Modellen är ganska "smal". Provade stl. 37 med de var för långa och glappade när jag gick :crazy:
Nu till frågan: Hur pass mkt ger lädret med sig, blir det mjukare och mer följsamt? Lädret är väldigt hårt nu.. Nån som har samma sko och kan dela med sig av erfarenheterna? :)

Nirak (liten men bredfotad ;) )
 
Jag har ett par sådana fast med stålhätta..och mina gick ut sig en hel storlek :smirk:
jag tog ut sulan i börja för att foten skulle få plats bättre :D
Nu får jag använda dubbla sockor. :)
 
Okej så då vågar jag chansa på att ta en storlek som sitter lite tight? Hon på butiken tyckte också att 36 borde passa bättre eftersom 37 i var för stor när jag provade (med tunn socka).
Skorna är så j*kla hårda bara..*ujuj* lär få skavsår när jag ska gå in dem.. :crazy:

Nirak
 
Ah... det kan man ju göra! :idea: Men då känns dom ju så hård undertill :p
Vart fick du mest skavsår? Jag tror att hälen och insidan av stårtån ligger risigt till ;)

Nirak
 
Jag fick på hälen och på bredaste delen av foten..Sen är jag J*vligt känslig så jag fick under fötterna oxå :crazy:
Och på utsidan av lilltån :crazy:
Men det var det värt..jag älskar mina skor nu :love:
:idea:Om du har sådan kilklackar som man brukar ha när man går in ridstövlar så sätt i dem det kan ju hjälpa hälen i varge fall :p
 
Okej... problemet är inte längden på skon utan det att jag har rätt breda fötter. Skon är ju rätt smal. :crazy: Men det är äjäkligt snygg! :d ;)
Har köpt ett par Cavallo stövelskaft till också :d

Nirak
 
Visst är det drygt att ha korta och breda fötter. Verkar som om vi är skotillverkarnas mardröm. Har nog inte hittat något par nättare skor som jag antingen fått gå ut eller ibland blivit tvungen att gå upp en stl för att de inte ska bli för smala :(
 
Jag har sånna! Tyvärr är mina snart kasserade pga väl användning :cool:

Jag köpte 39 men har egenteligen 38, nu går jag med tjocka sulor i.

Som Labello sa: Dom töjer sig efter foten, det gör allt läder, även shortchapps, ridskor och vanliga skor. Mina skor var hårda i början men nu efter 1 år är dom mega stora, ser ut som om jag har Kalle Anka fötter :D

Kram Favina :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Nu är jag trött på alla dessa ridskor som inte håller. :p Antingen går de sönder i en söm framme vid fotens bredaste del eller så går...
2
Svar
35
· Visningar
3 498
Senast: Deimion
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp