Bukefalos 28 år!

Skotten i Ankara

Vi har också en 'attack med lastbil' i Berlin ikväll, och dödat människor på en julmarknad. Det är kanske mer oroande.
 
Vi har också en 'attack med lastbil' i Berlin ikväll, och dödat människor på en julmarknad. Det är kanske mer oroande.
Fast varför skulle det vara mer oroande? Jag tycker att det här är förskräckligt, får jag inte tycka det bara för att det hänt andra saker samtidigt?

Fyfan vart är vi på väg! Såg nyss om Berlin
 
Jag tycker det är otäckt att människor blir så desperata att de försöker ta sakna i egna händer på dessa sätt, oavsett om det är att skjuta ihjäl en diplomat eller köra in en lastbil bland massa folk :cry:
Jag är inte övertygad om att desperation finns med i bilden. Min uppfattning är att den här typen av dåd utförs av människor med mycket stark motivation, men inte utifrån desperation utan snarare med målmedveten och handlingskraftig entusiasm sprungen ur huvudsakligen en skev religiös fanatism.
 
Jag är inte övertygad om att desperation finns med i bilden. Min uppfattning är att den här typen av dåd utförs av människor med mycket stark motivation, men inte utifrån desperation utan snarare med målmedveten och handlingskraftig entusiasm sprungen ur huvudsakligen en skev religiös fanatism.
Men det som hände i Ankara verkar väl inte vara religös fanatism??
 
Så du tror att Putin kommer att förbise detta med en axelryckning?
En ambassadör mer eller mindre diktaturpolare emellan är väl inget, en diktator vänder ju alltid andra kinden till..

Den som lever får se
 
Nähä, det var väl därför han skrek Allahu Akhbar (klippet finns på CNN eller se det live ikväll)?
Och?? Det säger inte att det är en religiös fanatiker som har religiösa motiv

Jag tror inte att alla som ber till Gud eller säger ordet herregud är kristna fanatiker heller liksom , det finns vanliga religiösa fraser i alla språk så om man tror att bara fanatiker skulle säga en sån grej kanske man får tänka om

Det verkar ju vara mer ett politiskt hämndmotiv ---> Aleppo?? Rysk offensiv?
 
Oavsett så är det en terrorhandling.
Bara för att han inte bär skägg så är han väl inte mindre terrorist för det? Att han tog upp Aleppo är ju
ganska "passande" nu när Assad och Ryssland fått bort IS ur Aleppo. Han hotade ju även med att "ni inte ska vara säkra hos er eftersom vi inte får gå säkra hos oss" eller vad det ni var han sa. Budskapet är inte så svårt att gissat.

Vem som ligger bakom lär vi få veta.


Och?? Det säger inte att det är en religiös fanatiker som har religiösa motiv

Jag tror inte att alla som ber till Gud eller säger ordet herregud är kristna fanatiker heller liksom , det finns vanliga religiösa fraser i alla språk så om man tror att bara fanatiker skulle säga en sån grej kanske man får tänka om

Det verkar ju vara mer ett politiskt hämndmotiv ---> Aleppo?? Rysk offensiv?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp