Bukefalos 28 år!

Skotten i Ankara

Aleppo har aldrig varit Daesh-land.
Du har fel!


  1. Jesper Söder har delat In the NOWs video.
  2. den 14 december kl 08:57 ·
  3. Vill bara klargöra något... Media och dylikt målar upp Aleppo fel. Det som stämmer är att tusentals och tusentals civila flyr. Människor dödas och avrättas. De som också stämmer är att regim trogna trupper tagit kontroll av 99% av Aleppo.

    Det som INTE stämmer är att de som styrde Aleppo innan är några "goda" människor. Dessa rebeller med kopplingar till islamister och till Daesh, grupper som Al Nusra och FSA. Visst FSA (Fria Syriska Armen) som startade upproret mot Assad, de... kanske hade en poäng i början. Men Iomed hur tiden gått och striderna pågått i år så har de under dessa år gång på gång pendlat mellan att vara allierade med kurder eller islamister och nu de senaste närmat sig Turkiet och blivit deras trogna rebeller som har ett syfte = Utplåna Assad och kurder.

    Självklart är det synd om de civila och barnen som blir klämda mitt emellan och som flyr för sina liv. Det gör ont att se alla bilder jag dagligen ser och folket man möter som flytt därifrån. Deras historier, Övergreppen och avrättningarna som sker dagligen.

    Men bara för att Assad intagit staden så betyder det inte att övergreppen tog en början. FSA och al nusra har gjort detta i åratal mot befolkningen sedan de tog kontroll över staden.

    Tyvärr målar media upp en bild som är ensidig. Vill inte vara den som är den. Men minst lika många videos och klipp finns på hur FSA och al nusra samt andra Islamistgrupper gjort sina övergrepp... eller är de mer legitima för de har väst bakom sig (FSA asså)... för mig är detta en gåta hur vi målar upp rebellerna i Aleppo som "goda"...

    Journalister hör av sig till mig och vill åka dit... Well jag skulle aldrig sätta min fot där och lita på de rebellerna som höll staden. Inte en chans.

    Media ska spegla sanningen right? Börja då rapportera utan att välja sida.

    Hoppas ni alla mår bra, inom några dagar kommer jag att skriva mer. Men är fortfarande "off the grid". Ville bara klargöra det som media inte gör... Tack, på återseende
 
Jajag litar inte blint på vad den ena sidan rapporterar, jag följer flera olika källor, alltså inte enbart västmedia. Det ger en helt annan bild av situationen. Som sagt, det finns inte bara en SANNING. Man får lära sig att analysera all fakta innan man väljer sida, jag väljer inte sida alls i detta förfärliga krig.
 
Du har fel!

[snip]
Dessa rebeller med kopplingar till islamister och till Daesh, grupper som Al Nusra och FSA.
Och för att bevisa hur fel jag har citerar du ett facebookinlägg, som inte stödjer dig ett dyft. :o

Nej, Aleppo har aldrig varit Daeshland.
Daesh har funnits på landsbygden nordost om staden, men aldrig varit i närheten av att kontrollera några stadsnära områden.
Du får kontrollera dina källor, och kanske se över din privata definition av IS.
 
Och för att bevisa hur fel jag har citerar du ett facebookinlägg, som inte stödjer dig ett dyft. :o

Nej, Aleppo har aldrig varit Daeshland.
Daesh har funnits på landsbygden nordost om staden, men aldrig varit i närheten av att kontrollera några stadsnära områden.
Du får kontrollera dina källor, och kanske se över din privata definition av IS.
jag kan säga att Jesper är betydligt bättre insatt än vad både du och jag är. Dessutom har han bättre koll än media på situationen i både Irak och Syrien då han krigat mot Daesh i flera år nu! Så du får skriva vad du vill, jag litar på Jesper Söder med flera som tagit sig in på områden dit inte ens journalister satt sina fötter.
 
jag kan säga att Jesper är betydligt bättre insatt än vad både du och jag är. Dessutom har han bättre koll än media på situationen i både Irak och Syrien då han krigat mot Daesh i flera år nu! Så du får skriva vad du vill, jag litar på Jesper Söder med flera som tagit sig in på områden dit inte ens journalister satt sina fötter.
Ok. Ditt problem är dock att han inte stödjer din tes med din kopierade text.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp