Skriva ridövningar

E

Em_E_liE

Jag är i stora skrivartagen just nu och har idéer till tusen - MEN... Jag behöver lite hjälp!

Nu ska jag försöka skriva detta utan att det ska verka som reklam, för det är det INTE.

Det är nämligen såhär, att jag har otroligt många ridövningar som kommit upp i mitt huvud som jag sedan skrivit ner och nyttjat flera år efter att jag kommit på dem. Detta gäller även om jag ridit en rolig och nyttig ridövning så har den hamnat i min bok.

Men nu skulle jag vilja göra någonting utav den här boken som jag skrivit och samlat ihop på så länge och tänkte att andra kanske kan ha lika stor nytta av den här boken - precis som jag har haft.

Till mina frågor nu...

Skulle man kunna sälja detta? Om man samlar ihop ca 100ridövningar och lite ridtips osv.
Finns det folk som skulle vilja köpa detta?
Och vad skulle dom/ni vara villiga att betala för en ett häfte fullproppat med ridövningar, inspiration och allmänna ridtips som man själv kan utnyttja i vardagen eller på ridlektioner som man har för andra?

Otroligt tacksam för lite hjälp. :bow:
 
Sv: Skriva ridövningar

Klart det kan finnas en mojlighet att fa salt det, men jag antar att du far ga vagen via en "publisher".

Annars kan du kanske forsoka salja till internetsidor, ridsportstidningar, ridsportforbundet osv?

Jag tror att man har en nackdel om man inte ar ett valkannt namn.
 
Sv: Skriva ridövningar

Ja det brukar ju vara så. Man kan inte komma som lilla Lisa och säga att det här har jag gjort, även om det är bra så sneglar alla på en ändå och förstår inte alls hur lilla Lisa kan tro att hon är någonting...

Min tolkning av det hela. Men så länge det finns en möjlighet så kör jag på. :)

Skulle ärna vilja veta lite mer vad ni andra tycker och gärna svara på mina frågor jag skrev i det första inlägget.
 
Sv: Skriva ridövningar

Det beror nog på hur man lägger upp det!

Jag skulle inte köpa en instruktionsbok som var författad av en amatör, utan dokumenterade meriter. På samma sätt som jag inte lägger pengar på en att träna för någon helt random person.

Däremot en inspirationsbok! Kanske just med fokus på det "roliga", för hobbyryttare med idétorka typ. Då skulle jag inte vilja ha så mycket ridtips/instruktioner utan mer som ett uppslagsverk med konkreta övningar. På samma sätt som det kan vara trevligt att utbyta idéer med andra ridande kompisar. (Det är iofs en vag gräns, det finns ju bra och dåliga övningar - en övning är också en instruktion)

Kanske kan du skriva boken tillsammans med någon utbildad tränare? Så ökar "trovärdigheten", eller vad man ska säga (även om dina övningar säkert är jättebra).

Allmänna ridtips ska man kanske akta sig för, eller, i alla fall jag får inga bra vibbar av det. I i andra böcker jag läst (kommer inte på några exempel nu) blir sådant där lätt ganska ytligt, och det känns som att det redan finns väldigt många sådana böcker. Kanske svårt att tillföra något nytt där.

När jag tänker ännu lite mer på det, det vore schysst med en bok som verkligen tog fasta på inspirationen i någon slags vidare bemärkelse. Som liksom var skriven ur ett vardagsperspektiv. Känns som att många av de mer seriösa ridböckerna inte riktigt har med snöoväder/leriga hästar/tentastress/att-känna-sig-som-världens-sämsta-ryttare-och-aldrig-mer-vilja-sitta-på-en-häst-igen/tappade skor/sönderbitna täcken/frusna paddockar/osv i beräkningen... Fast det var kanske inte en sådan bok du ville skriva. :)

Hur mycket jag skulle betala beror på hur nyss det var månadens CSN kom. ;)
 
Sv: Skriva ridövningar

Har förstås ingen aning om huruvida du är "amatör med odokumenterade meriter". Utgick från det bara. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 484
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 027
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 362
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 521

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp