Bukefalos 28 år!

Skulle ni våga...

McFlurry

Trådstartare
... köpa ett hus i en by/område där det skett väldigt mycket bränder de senaste åren (över 25 bränder sen 2005)? Senaste branden var förra sommaren och polisen säger att det härjar en pyroman i området men de har inte hittat någon gärningsman.

Skulle ni köpt ett hus med tillhörande skogstomt mitt i detta område?
 
Sv: Skulle ni våga...

NO!!! Jag är livrädd för bränder. Men sen kan det ju bero på, "gryningspyromanen" sitter ju inne ett tag till och om det är han som tuttat fyr behöver det inte vara lokalt.
 
Sv: Skulle ni våga...

Efter lite googlande hittar jag att han åkte in 2011 och det var bränder i det området jag syftar på 2012 så det är nog inte han tyvärr :p
 
Sv: Skulle ni våga...

Hmm, jag hade nog inte köpt. (nu blev jag väldigt nyfiken på var det brunnit så ofta!)
 
Sv: Skulle ni våga...

Om området i övrigt är bra hade jag köpt. Och sen hade jag säkrat upp mitt hus som jag ändå hade gjort. Sensorlampor på utsidan, etc. Gjort det lite jobbigt för de som vill komma på oväntat besök.
 
Sv: Skulle ni våga...

Tänkte skriva ja först men vid närmare eftertanke nej speciellt inte ett sommarhus, sämre koll då. 25 bränder på så kort tid hemskt!
 
Sv: Skulle ni våga...

+ Ramona

Tack för era åsikter och tankar :)

Sambon och jag har bestämt att vi ska "glömma" detta huset och gå vidare ;)
 
Sv: Skulle ni våga...

Är det i månstorp? Det är framförallt obebodda hus som brunnit. (Om det är där, min mor och far har 4fastigheter i området och jag är uppväxt där)
 
Senast ändrad:
Sv: Skulle ni våga...

Jag hade nog inte varit rädd för att köpa permanentbostad, men sommarhus vettesjutton..
 
Sv: Skulle ni våga...

Ja precis, det är i Månstorp. Iom att det är ett sommarhus vi tänkt köpa så har vi nu strukit Månstorp från listan av tänkbara områden ;)

Lårdiz: I know :nailbiting: :D
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 303
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 693
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 578
Senast: Hedinn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
594
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp