Bukefalos 28 år!

Skulle ni våga...

Sv: Skulle ni våga...

100 % säker!

kl

Jag har bevakat slutpriset på huset tråden handlar om och fick ett mail imorse om att det har skrivits ett kontrakt. Utgångspriset var på 595 000... kontrakt hade skrivits på 430 000!!!! Så det var bevisligen inte bara jag som avskräcktes av google-resultatet! ;)
 
Sv: Skulle ni våga...

Jag skulle köpa om jag fick ett bra pris.
Sådant där går ju över med åren.
Sedan så skulle jag se till att försäkra ordentligt och att aldrig förvara något viktigt som jag bryr mig om i huset.
Litet bevakningskameror på det och andra säkerhetsåtgärder.
Eftersom att det är ett sommarhus så skulle jag ju kunna åka därifrån och inte behöva leva med rädslan varje dag om det skulle kännas pressande.
 
Sv: Skulle ni våga...

Om området i övrigt är bra hade jag köpt. Och sen hade jag säkrat upp mitt hus som jag ändå hade gjort. Sensorlampor på utsidan, etc. Gjort det lite jobbigt för de som vill komma på oväntat besök.

Det är som i en dålig film, där man bara sitter och stönar, "men hur korkade kan folk vara!"
 
Sv: Skulle ni våga...

Eller hur!?

Fast numera så vet man ju, att verkligheten överträffar filmens värld!

Men om TVÅ bostadshus har blivit nedbrända för SAMMA familj, och så bygger man upp ytterligare ett nytt på samma plats, och bosätter sig där, då är man kanske inte så smart heller!?

En sådan film skulle ÖVERHUVUDTAGET aldrig kunna göras, det skulle bara vara FÖR korkat, helt osannolikt!
 
Sv: Skulle ni våga...

Men ändå så förväntar man ju sig, att konsekvenserna, följderna av de beslut man tar, åtminstone ska vara någorlunda logisk.

Eller hur? Man förväntar sig, att det ena valet är det rätta.

Man förväntar sig ju inte, att vilket beslut man än tar, så blir det fel.

Om man tar rätt beslut hela vägen, men ändå så blir det fel, då är det inte så mycket man kan göra åt det.

Det är som i en film, där ju utgången redan är bestämd i förväg.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 693
Senast: Lillefrun
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 728
Senast: kma
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 466
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 009
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp