Bukefalos 28 år!

Slängdes av sin häst - rasar mot bussföraren

Status
Stängd för vidare inlägg.
När Felicia Jonsson, 25, i Lidköping var ute på en morgontur med hästen Lindeman MB höll det allra värsta på att hända.
När Västtrafikbussen oväntat startade blev hästen livrädd, kastade av Felicia och sprang till skogs.
– Jag var väldigt rädd att han skulle bli påkörd, säger Felicia som nu rasar mot Västtrafik:
– Det här kommer de få höra. Jag är så trött på trafikanter som inte respekterar hästar. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/gt/slangdes-av-sin-hast--rasar-mot-bussforaren/
 
Nej, det är absolut bättre att gnälla bakom sitt tangentbord...

Gnälla? Jag har berättat om dom upplevelserna jag som förare av personbil har. Var är det att gnälla?

Jag är dessutom förberedd på att dom oftast gör så, ser liksom inte varför du upplever som ett så stort problem att jag ska ringa vårat bussföretag och påtala detta?

Ja det är fel enligt lagen men hur ska jag som privatperson kunna påvisa detta?
 
Ja det är min bild av hur jag upplever dig som gäller för mig, jag har ingen stans skrivit om hur du upplever dig. Man kan inte bestämma hur andra upplever en.

Nej jag läser inte mellan raderna, det går liksom inte att tolka dig annorlunda än att du tycker jag gör fel (du skriver det rakt ut) när du dessutom talar om hur du tycker jag ska göra (som du också skriver rakt ut).
Nä, jag kan inte bestämma över dig och jag är inte intresserad av det heller. Det jag gör däremot är att komma med fakta på hur det egentligen ligger till då ett missförstånd har skett, vilket jag upplever att du inte vill ta till dig eller förstå.
När ett missförstånd har skett är det ganska naturligt att man försöker förklara hur det ligger till, men är inte motparten mottaglig för informationen finns det inget att göra.
 
Nä, jag kan inte bestämma över dig och jag är inte intresserad av det heller. Det jag gör däremot är att komma med fakta på hur det egentligen ligger till då ett missförstånd har skett, vilket jag upplever att du inte vill ta till dig eller förstå.
När ett missförstånd har skett är det ganska naturligt att man försöker förklara hur det ligger till, men är inte motparten mottaglig för informationen finns det inget att göra.
Fakta i det här är lagtexten i sammanhanget som någon citerade. I den står det inte ett ord om att sakta in. Du är uppenbarligen inte mottaglig för den informationen ;)
 
Fakta i det här är lagtexten i sammanhanget som någon citerade. I den står det inte ett ord om att sakta in. Du är uppenbarligen inte mottaglig för den informationen ;)
Om du hade hängt med hade du insett att den lagtexten du hänvisar till nu är något jag också pratat om hela tiden, det är det här jag menar med missförstånd.
 
Om du hade hängt med hade du insett att den lagtexten du hänvisar till nu är något jag också pratat om hela tiden, det är det här jag menar med missförstånd.
Nu är du ofröskämd och använder härskarteknik. Du talar här om att du till skillnad från mig hängt med i diskussionen - det är både en lögn och direkt oförskämt. Omforumlera ditt inlägg så att du inte börjar med ett påhopp om du vill ha något svar.
 
Nu är du ofröskämd och använder härskarteknik. Du talar här om att du till skillnad från mig hängt med i diskussionen - det är både en lögn och direkt oförskämt. Omforumlera ditt inlägg så att du inte börjar med ett påhopp om du vill ha något svar.
Blev det jobbigt nu för att det stämde och då försöker du trycka ner mig istället? Du är lika oförskämd när du svarar så här.
 
Det är är nog ungefär vad taxiföraren som körde på personerna framför min buss tänkte också.
Han gjorde inget fel men önskar nog att han hade tagit det lite lugnt istället.

Jag hade båda blinkat och börjat lämna hållplatsen men de sprang ändå.
Menar du att taxichauffören tänkte som jag menar att man bör, ser hela riskbilden och sedan avgör hur man ska hanterar det och sedan gör ett val?

Folk kan springa över gatan med eller utan buss och kör man på ett sätt där man inte har sikt kan olyckor hända med eller utan bussar. Det är därför jag menar att man ska tänka och göra riskbedömningar och inte bara göra per automatik.

Eller menar du att folk endast springer över gatan i samband med bussar och det bara är då man behöver se upp för folk som springer över gatan?
 
Menar du att taxichauffören tänkte som jag menar att man bör, ser hela riskbilden och sedan avgör hur man ska hanterar det och sedan gör ett val?

Folk kan springa över gatan med eller utan buss och kör man på ett sätt där man inte har sikt kan olyckor hända med eller utan bussar. Det är därför jag menar att man ska tänka och göra riskbedömningar och inte bara göra per automatik.

Eller menar du att folk endast springer över gatan i samband med bussar och det bara är då man behöver se upp för folk som springer över gatan?

Nej exakt det jag citerade.
 
Nej exakt det jag citerade.
Ledsen men det är en lång diskussion och jag förstår inte poängen med att bryta ut en liten del ur sitt sammanhang.

Alla som kör på någon har samvetskval eller i vart fall de flesta friska människor.
Kör man på någon så har man per definition inte gjort rätt men det har inte med bussen i sig att göra utan att man inte sak köra fortare än att man kan stanna i tid om något oväntat inträffar. Om han anses som skyldig i slutändan beror på exakta omständigheter.

Taxichaffören blir lika förtvivlad om han kör på folk som kommur rusande ut i gatan även utan buss.

Det är liksom inte så att jag skrivit att man inte får sakta ner, bara att man ska göra en bedömning utifrån situationen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp