Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Xoya

Trådstartare
Hur brukar ni hästmänniskor göra med utsläpp när det är mindre snöstorm ute...och det blåser så det viner i knutarna?!
Själv brukar jag låta hästen stå inne då jag vet att han kommer vända i dörren och säga: - Hu vilket väder...jag tar sovmorgon...:rofl:
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Jag släppte ut mina. De står nu under ett träd, med baken mot vinden, och hänger...
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

De släpps ut som vanligt!
Möjligen får de komma in tidigare än vanligt om stormen håller i sig.
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Mina är ute, dem står mitt ute på ängen och plockar med det som finns att gnaga på! Dem bryr sig inte så mycket om vädret!
Håller dock vädret i sig få dem komma in lite tidigare!
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Mina åker alltid ut... oavsett väder. Sen kanske inte hagvisstelsen blir lika lång som den brukar. Är det riktigt skitväder så får de komma in tidigare. Men ut ska de... alla dagar.
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

mina går nog ut oavsätt väder, har inte möjlighet med "sovmorgon" då jag ska på jobb o jag vet att min kille skulle bli mycket mycket otålig att stå inne...

dock kan de få komma in vid eftermiddagshöet vid 17.00 om de e riktigt dåligt väder som hållit i sig hela dagen
 
Senast ändrad:
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

i mitt stall åker dom oxå ut alla dagar men kanske kan gå in tidigare vid taskigt väder. det tycker jag de ska oxå, dom har rätt till daglig utevistelse alla dagar, dom e ju utedjur.
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Mina är ute sen 7-8 tiden. Grabbarna busar så snön yr;)...
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Mina åker ut sålänge det inte är sådan storm att träd knäcks och liknande. De brukar få komma in tidigare då det är regelrätt storm dock. Inte bara för 'snöoväder', då går de ute som vanligt, men med mera mat än vanligt ute.
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Mina hästar går på lösdrift men brukar vid normalt väder stå inne ungefär 3 timmar. Idag får de nog vara inne 5-6 timmar.

Men eftersom jag absolut inte har någon lust att rida eller köra till ridhus på grund av vädret får hästarna gå ut i hagen igen.

Extra mat och rejäla täcken på ridhästarna. Unghästen har så mycket päls så hon klarar sig.

De har tillgång både till ligghall och skogsparti och trots det ymniga snöfallet står de i skogen inte i ligghallen
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Våra går ut i alla väder!
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Våra går i lösdrift så antingen är dom ute med baken mot ovädret eller så står dom inne i lösdriften.
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Jag står på inackorderinsstall. Om det är riktig snöstorm får de vara inne, lite mindre snöstorm så går de ut ngn timme eller två, lagom tills mockningen är klar.
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Våra står ine.. tar ut o kör dom som ska köras o så får dom var ine..
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Jag slängde ut mina i morse. Men tyvärr blåste det väldigt mkt så de fick jaga höstråna, så jag tog in dom igen, så de fick äta inne, sen ut igen
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

mina åker ut som vanligt. dock går dom på lösdrift i vanliga fall men e det kasst väder brukar dom få vara inne å då e dom ute hela dagen i vilket väder det än är.
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Vad kul det är att få höra hur andra gör med sina hästar med mindre snöoväder.:)
Släppte ut hästen för en stund sen.
Det mindre snökaoset slutade för nån halvtimme sen här. ;)
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

Våra går ut på morgonen. Mockningen måste ju hur som helst göras och det blir besvärligt att mocka med 15 hästar inne. Sen om det är riktigt skiiiiitväder så får dom komma in tidigare ist.
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

kl

Är det ordentligt busväder, alltså med snöstorm och blåst, eller regn osv får han stå inne. Släpper man ut honom då står ändå bara och gnäggar och trycker på grinden.
 
Sv: Släppa ut häst i mindre snökaos?!

dom får gå ut som vanligt..men om dom vill in tidigare så får dom de.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 341
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 940
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 708
Senast: bobbbo
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 171
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp