Slem i avföring av färskfoder?

Jag undrar hur du tänker med att vitaminer är ett alternativ till variation av proteinkällor? Är det verkligen så?
Inte vitaminer kanske, men jag antar att man kan tillsätta extra aminosyror. Fast om och isf varför det behövs vet jag inte... Jag läser just en barf-bok där det står att det är bra med variation av proteinkällor (helst iaf 2-3), men det står inte varför :confused:
 
Inte vitaminer kanske, men jag antar att man kan tillsätta extra aminosyror. Fast om och isf varför det behövs vet jag inte... Jag läser just en barf-bok där det står att det är bra med variation av proteinkällor (helst iaf 2-3), men det står inte varför :confused:

Intressant, om du får ut några anledningar om varför den variationen är bra så skriv det gärna!
 
Nu har jag gett färskt i så många år så jag har inte koll på torrfoder men det är väl tillsatta vitaminer och sånt i dem? Sund har en proteinkälla och tillsätter inte vitaminer. Det är det jag vill veta mer om.
De har andra tillsatser förutom protein. Vitaminer skiljer inte åt när det gäller protein.
 
@Sezziyanen och @Christensen1 det är fel av mig att skriva proteiner när det är hela djuret jag menar. Eller jag har svårt att få ner i skrift vad jag menar. Olika kött innehåller väl lite olika bra saker. Exempelvis är rött kött bättre än vitt kött om man behöver järn.
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 814
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Jag har två hundar. En 3,5-åring och en 1-åring. 3,5-åringen har jag haft sedan han var 9 veckor. Det är något i mig som gnager gällande...
2 3
Svar
41
· Visningar
11 550
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 600
Senast: Monifa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp