Slowcooker

Pulled chicken gör jag på kycklingfilé, lök, bbq sås och lite vatten. Ta allt efter smak och behov och blanda ihop. Servera med coleslaw och gott bröd!

Pulled pork kommer jag inte ihåg men har googlat recept när jag gjort det :D
Man kan också göra liknande på kycklingfiléer, vatten och tacokrydda och få ett väldigt gott kött att stoppa i sina tacos... :)
 
Jag har lite frågor:

Kan man göra soppa?
Går det att fritera?
Hur länge ska maten lagas i maskinen?
Är det eluttag eller på plattan?
Kan man torka tex kryddor i en sån?
Koka potatis?
Koka ris?
 
Jag har lite frågor:

Kan man göra soppa?
Går det att fritera?
Hur länge ska maten lagas i maskinen?
Är det eluttag eller på plattan?
Kan man torka tex kryddor i en sån?
Koka potatis?
Koka ris?

Ja du kan göra soppa.
Man kan inte fritera.
Går på eluttag.
Du kan lägga i ris och potatis i grytan (alltså om du lagar en annan rätt) och låta det bli klart tillsammans. Men du kan inte koka bara ris i den eller bara potatis.
Du kan inte torka kryddor i den.
 
Är du säker på att den heter så, ordagrant? Jag hittade en som heter Slow Cooking for Vegetarians av Annette Yates, kan det vara den? Jag har nämligen en som heter Vegetarian slow cooker recipes, och den är inget vidare, så jag nappar på ditt tips. :D
Skall kolla när jag kommer hem. Återkommer! Vet att den har givits ut flera gånger med olika covers.
 
WIII! Jag har ett paket att hämta ut!!! :bump:

Nu blir jag jättetacksam om någon har ett bra recept som man kan laga SNABBT :angel: i sin crockpot! Jag är hemma vid 17 och tänker att maten bör vara klar vid 20- tiden.

Haha, typ exakt motsatsen till syftet med inköpet :cautious: men jag kan faktiskt inte hålla mig tills på lördag med att testa.

Så, fram mer era godaste och snabbaste recept till crocken! :) och lättaste, tänk på att jag är förstagångsanvändare!
 
Jag har lite frågor:

Kan man göra soppa?
Går det att fritera?
Hur länge ska maten lagas i maskinen?
Är det eluttag eller på plattan?
Kan man torka tex kryddor i en sån?
Koka potatis?
Koka ris?

Jag har en Crockpot multifunktion den kan steka, ånga, baka, slökoka och användas som miniugn. Den kan man även koka ris i, står i instruktionsboken måtten och den stänger av när det är klart. Det är väldigt smidigt att kunna bryna det som ska brynas direkt i crockpoten och sen bara slå över till långkok och lägga i resten av sakerna.
 
WIII! Jag har ett paket att hämta ut!!! :bump:

Nu blir jag jättetacksam om någon har ett bra recept som man kan laga SNABBT :angel: i sin crockpot! Jag är hemma vid 17 och tänker att maten bör vara klar vid 20- tiden.

Haha, typ exakt motsatsen till syftet med inköpet :cautious: men jag kan faktiskt inte hålla mig tills på lördag med att testa.

Så, fram mer era godaste och snabbaste recept till crocken! :) och lättaste, tänk på att jag är förstagångsanvändare!

800g grytbitar (jag brukar ha nöt)
4 gula lökar som skivas
4 vitlöksklyftor
4 dl vatten
4 matskedar soya
3 matskedar kalvbuljong (= två tärningar)

Skall koka ca/precis 2 timmar på låg värme, red av med 2dl grädde och maizena för bruna såser. :d

(mitt basrecept på spisen men skall fungera i slowcockern utan passning lika väl)

(För din del hade jag slängt i slantade morötter också så är tillbehören färdiga)
 
800g grytbitar (jag brukar ha nöt)
4 gula lökar som skivas
4 vitlöksklyftor
4 dl vatten
4 matskedar soya
3 matskedar kalvbuljong (= två tärningar)

Skall koka ca/precis 2 timmar på låg värme, red av med 2dl grädde och maizena för bruna såser. :d

(mitt basrecept på spisen men skall fungera i slowcockern utan passning lika väl)

(För din del hade jag slängt i slantade morötter också så är tillbehören färdiga)
Låter gott! Tror jag ska prova att lägga i potatis direkt i grytan också!
 
Jag har den på 5,7 liter och har köpt några kokböcker på amazon. Fullkomligt älskar den. Mina vänner också. Kör mest högrev eller kycklinggrejor med grönsaker massa kryddor baljväxter svamp etc. Fixar oftast på kvällen och ställer in den i kylen över natten och så igång på morgonen. Tar nån kvart att ha i ingredienserna.
Har ofta med så mkt rotfrukter så inget annat behövs till.
 
Barnen ville ha köttfärssås och deras ord är ju min lag ...:p Så nu står grytan och sysslar med något, medans jag sitter här i lugn och ro! Jag hoppas att ingridieserna kommer sjunka ihop lite, nu ligger allt i som ett berg med några stackars champinjoner på toppen.
Mina spontana reflektioner:
*Storleken verkar lagom, även om vi skulle få gäster. (4,7 liter)
*Jag hade önskat startfördröjare, om det inte finns på något undangömt ställe. Åker jag hemifrån klockan 07 är ju maten klar redan kl. 15, vi brukar äta vid 19-20. Nån som har någon smart lösning?
*De rätter som behöver brynas kommer jag nog tillaga kvällen innan och ställa i kylen som @FannyN beskrev här ovan.
Sammanfattningsvis än så länge väldigt positivt inställd till min nya vän:love:
 
Barnen ville ha köttfärssås och deras ord är ju min lag ...:p Så nu står grytan och sysslar med något, medans jag sitter här i lugn och ro! Jag hoppas att ingridieserna kommer sjunka ihop lite, nu ligger allt i som ett berg med några stackars champinjoner på toppen.
Mina spontana reflektioner:
*Storleken verkar lagom, även om vi skulle få gäster. (4,7 liter)
*Jag hade önskat startfördröjare, om det inte finns på något undangömt ställe. Åker jag hemifrån klockan 07 är ju maten klar redan kl. 15, vi brukar äta vid 19-20. Nån som har någon smart lösning?
*De rätter som behöver brynas kommer jag nog tillaga kvällen innan och ställa i kylen som @FannyN beskrev här ovan.
Sammanfattningsvis än så länge väldigt positivt inställd till min nya vän:love:
Vad gott det blev!!!!
Den var väldigt lättdiskad!
 

Liknande trådar

Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 104
Senast: Korven
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 313
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp