Slutar kattens ögon å lysa?

jerseyko

Trådstartare
Vet att de e fel forum men jag vill ha svar nu.

Slutar kattens ögaon att lysa/reflektera när katten är död?


"Mötte" nämligen en påkörd katt när jag hämtad emin pojke igår å de va så hemskt den låg där på vägen å kollade mot färdriktningen :cry:

Hade jag inte haft en bil i arslet skulle jag kunna stanna och eftersom vägen är smal å väldigt mycket backar så kändes de inte så säker ifall d skulle komma en idiot..

Så, är kattens ögon reflekterande även när den är död? Känns så hemskt för hade man vetat de skulle jag ju riskerat allt å stannat för å rädda kattens liv, eller iallafall informera kattens ägare eller flytta katten från vägen.
 
Ja, kattens ögon reflekterar även när katten är död, iaf ett tag (sålänge vävnaderna är intakta) så om katten levde eller inte går inte att svara på. Tyvärr stannar ju inte folk när de kört på ett djur :cry:
 
Det märks att det är sommartider nu, kvarlevor efter djur lite varstans på vägarna.
Jag stannar alltid när jag kör på ett djur, visst känns det hemskt att behöva ha ihjäl ett djur men hellre det än att behöva tänka på att djuret plågas hur hur länge som helst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 336
Senast: Stollan
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
6 945
Senast: kebabbert
·
S
Katthälsa Nu finns inte min lilla vackra oriental bebis längre, han hann gå bort på min kudde, medans jag gick för att hämta hans mat, som jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 010
Senast: bengeten
·
I
Övr. Hund Har nyss kommit in från en kvällspromenad med hunden och mötte en människa med hund som gjorde mig minst sagt väldigt arg och upprörd i...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 985
Senast: Issa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp