Bukefalos 28 år!

SM Tornerspel 2007

Sv: SM Tornerspel 2007

Jag tror inte att jag kommer iväg, men hejar på min kompis riddare och laget från St Nicolai :)

*Hejja*
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Goofyspouse: vill du åka dit? *nyfiken* ta kontakt med mig så kanske vi kan lösa det.
Å jag hoppas att det ä på mig du hejar! :D
 
Sv: SM Tornerspel 2007

kanske hittar man sig en riddare :angel:
nej men skämt och sido. ser fram emot den aktuella helgen.
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Senaste budet jag hörde var att det blir 4 lag (samt givetvis några individuella starter från andra föreningar).

Celeres Nordica
Infensus
St Nicolai
Tornamentum

Är det nån som vet om det fortfarande stämmer?
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Celeres Nordica kommer med 8 riddare
Infensus kommer med 8 riddare
St Nicolai kommer med 8 riddare
Tornamentum kommer med 6 riddare
Bockens kämpar kommer med 6 riddare
Nordic Knight kommer med 3 riddare
Skånska Björn kommer med 1 riddare
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Japp, kommer att komma av ön och till Chappen. Ska enl. utsago räkna poängen rätt :angel:
 
Sv: SM Tornerspel 2007

5 lag. Vad kul! Det är ju mycket roligare om det blir lite kamp om medaljerna. Förra året när det bara var 3 lag var det lite trist (fast sen blev det ju ingen lagtävlan alls och det var ju ännu tristare).

Dessutom innebär 5 lag att det behövs ett spöklag, vilket är kul för mig som behöver ett smärre under för att komma in i föreningens lag (inga tävlingsnerver här inte)... :banana: :banana:
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Räkna poäng!! Hihi. Är du mutbar??? :idea: :bow:
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Ska nog åka och titta, ett gäng på min ridskola ska dit. Bara jag får skjuts av någon så :D Bor inte så långt bort
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Jag kommer definitivt att åka ner, efter 4 år i träda så skall jag åter ut på banan och ha kul, lite läskigt att ta premiären på ett sm bara.:bump:
 
Sv: SM Tornerspel 2007

alla deltagande riddare finns annars på SRS (Svenska Riddarsällskaps Sammarbetsgrupp) sida. www.riddarsällskap.se

Det tråkiga med SRS sida är att riddarnas riktiga namn inte står där, så för de föreningar där flera personer använder schabraken vet man inte vilken riddare som åker.
Den listan jag hänvisade till anger även riddarens namn för dem som är intresserade :D
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Det tråkiga med SRS sida är att riddarnas riktiga namn inte står där, så för de föreningar där flera personer använder schabraken vet man inte vilken riddare som åker.
Den listan jag hänvisade till anger även riddarens namn för dem som är intresserade :D

Dessvärre så finns det vissa lagar som kräver att du har tillstånd att lämna ut deras namn på till exempel internet (pul) Därför så finns inte deras riktiga namn på SRS sida. Nu tror jag inte att det är någon som gnäller... Men OM någon skulle göra det så kan det bli jobbigt. Tänk bara på det.
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Ok, är inte så insatt i alla regler som gäller internet (där man inte får publicera nånting tydligen, men i en tidning får man skriva vad som helst tacka vare tryckfriheten...). Det är konstigt, för tävlar du i hoppning, dressyr, western eller nån annan ridsportgren så publiceras ju ditt namn på nätet i startlistor utan att man någonsin behöver eller får möjlighet ge sitt tillstånd till det. Anmäler du dig antas du förstå att ditt namn kommer publiceras, och vill du inte det får du starta under falskt namn, vilket vissa gör. Vet att man inte får publicera personnummer på nätet, men att man inte får skriva ut namnen är ju rent ut sagt löjligt. Är du helt säker att namn inte får anges, för i så fall bryter ju varje nättidning, förening och övrig nätpublicering mot lagen.
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Läste igenom pul på nätet och du har rätt. En ideell organisation måste vara politisk, filosofisk, religiös eller facklig för att få publicera namn, vilket jag bara anser gör lagen ännu löjligare, men visst, vi ska väl vara goda svenskar och lyda även löjliga lagar, så jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg. Ni som vill veta vilka som kommer till rikstorneringen måste helt enkelt åka dit...
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Hmm, missförstod kanske texten. Lagtexter är ju inte precis skrivna för att man ska förstå dem. En ideell organisation får publicera namn om de enbart sprids till länder med "adekvat skyddsnivå", tyvärr innebär ju internet att det sprids till alla länder...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Växjö Distansryttaresällskap skulle ha arrangerat SM i distansritt för young rider/junior samt den internationella Dackeritten 20 maj...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
3 141
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
785
Senast: ptr
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 761
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp