Bukefalos 28 år!

SM Tornerspel 2007

Sv: SM Tornerspel 2007

Nättidningar osv har ett "journalistintyg". Dvs att man har registrerat sig som en ex. tidning. Då hamnar man under tryckfriheten, så länge man inte kommer med allt för stora "lögner". Att vissa tävlingar i klubbar osv publiserar kan antingen bero på att de inte vet om att man inte får eller att när man anmäler också godkänner att det kommer publiseras. Dock är jag inte säker att SRS har ett sånt avtal, jag har inte sett nått i alla fall.

Att man kan starta under ett annat namn har ju hänt. Men det får arrangören se till att det inte sker.

Personligen tycker jag att PUL är lite överdriven, vilket jag tror du håller med om, men det finns ett gamalt talesätt som lyder: mer lagar, mindre rättvisa. Vilket kan stämma i många fall.

Att personnummer inte får publiseras är ganska rätt. Men i Pul står det om personuppgifter så här: "All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet." Där räknas nog tyvärr namnet in.

Det finns en massa om pul på nätet, tex: http://www.pul.nu/lagtext.html

Men att läsa och faktiskt förstå vad de menar kan vara lite svårt för det är skrivet på ett sådant sätt som lagar brukar vara skrivna på :(

Dock så finns det en del fall där pul har tillämpats och personligen är jag hellre försiktig. Fast det är ju vad jag tycker :D

Det var tillochmed en diskution om pul när vapensköldarna med riddarnamnet las ut på SRS. Det mesta var inga större problem då en hel del vapensköldar/riddarnamn "ägs" av föreningen och därför inte kan kopplas till en person. Sen enligt med den jurist jag har varit i kontakt med så ansåg han att vapensköld/riddarnamn inte riktigt kunde kopplas och "fällas" av Pul.
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Se där ja... visst är vår kära lagtext jättelätt att förstå :) men nog om det nu. Jag kommer i alla fall dit (till sm) och jag kommer rida under mitt riddarnamn som jag alltid har gjort.
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Haha, det var på just www.pul.nu som jag läste. Tyvärr har jag för vana att skriva ett svar och sedan läsa vidare och då inse att mitt förra svar var fel. Därför blir det ofta flera inlägg i rad för mig :D

Väldigt intressant det här med pul, tycker jag, men som du säger är den ju överdriven. Ofta blir våra lagar så intresserade av att skydda den personliga integriteten att de tappar sunt förnuft. Tystnadsplikten som jag ofta kommer i kontakt med har haft samma problem, men har förbättrats i många fall.

Jaja, vi ses väl på High Chaparrall nästa helg!
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Hmmm, mutbar, jag vet inte det jag :)
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Hihi, vi får väl se. Det går säkert bra. Misstänker att du kommer från CN?
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Kommer definitivt hålla en tumme både för dig, frun och grabbarna så klart :)
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Nu är bara en vecka kvar till sm jag åker redan ner på onsdag för att förbereda :bump: :bump:
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Usch, vad avundsjuk jag blir! Jag vill verkligen också upp där, men har absolut inga pengar :( *svär*
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Hihi, vi får väl se. Det går säkert bra. Misstänker att du kommer från CN?

Stämmer precis. Rider som Gyllene Lejonet numera. Har varit med på några sm som väpnare/hästskötare och tävlade själv förra året, men har egentligen inga tävlingsnerver alls utan hör hemma på åskådarplats när det blir tävling. Jag får tillräkligt med adrenalinkickar av att rida vanliga shower och framförallt eldspel. Fast rikstorneringen är ju bara på skoj, så därför vågar jag göra ett försök. Nån måste ju komma sist också :D
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Nu är bara en vecka kvar till sm jag åker redan ner på onsdag för att förbereda :bump: :bump:

Minns dig från förra året. Visst red du en stooor fux (eller om den var brun).

Jaja, vi ses på fredag nästa vecka när jag och resten av vårt gäng (CN) kommer. Ha det bra och lycka till nu!!!
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Oki, då kan jag klura ut vem du är.

Till er alla! Vi ses på Chappen.
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Jag tror jag vet vem du är också. Fast det är egentligen bara en gissning, egentligen har jag ingen aning. Kom gärna fram och säg hej om du har möjlighet så jag får se om jag har rätt :p
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Vi kan morsa på varandra i helgen så får vi ett ansikte på personen bakom datorn också :)
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Du känner igen mig genom följande karaktäristiska tecken.

1) Kritvitt ansikte
2) Panikslagen blick

För säkerhets skulle bifogar jag denna bild på mig: :eek:

Dessutom har jag en prickig pålle....
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Horsemanship:
Jag tror det kommer gå fint för dig - med en prickig pålle kan det ju inte gå fel! Han är för övrigt gtymt läcker!

SweetSelene:
Kul att du kommer med - är fina hästen med i år också *hoppas* Hmm jag är nog den ende av era "fans" som hejar på hästen mer än riddaren ;)
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Jippi.... åter på jobbet:confused:

Efter helgen som varit så är man ganska urladdad, det har varit en hektisk och nervös helg på Chappen,
sitter som i någon sorts koma och föröker jobba.

Men förutom det så är jag nog världens gladaste riddare, efter fyra års uppehåll från tornerspelsridande så kliver man rakt in i finalen och hamnar slutligen på en 8de placering:D utav 40 riddare,
inte nog med det så tar laget med sig en brons medalj hem:bump: :bump:

Men utan min 4 bente bästa vän Tellman så har det inte gått vägen,
det var hans första SM så han skall ha all ära, tack.

Ses i sommar
 
Sv: SM Tornerspel 2007

*KL*

ATTANS!!
Jag la precis in en tråd på Äldre Ungdom ifall att någon hade varit där i helgen.....! Typiskt! Får se om den blir raderad isåfall

Jag var där på söndagen iallafall och jag blev mäktigt imponerad!! Vart kan man hitta mönster till sådana skynken och tygeldekorationer som hästarna har på sig?? Någon som vet?

Blev så inspirerad att jag ska testa lite på hemmaplan med nordisen, mest på skoj...
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Cerberus: Du ska med all rätthet vara stolt och nöjd. Jag är imponerad ut i fingerspetsarna av eran insatts i helgen. Skitkul att se dig på hästryggen igen och på vilken häst sen!



Själv är jag dödligt trött efter den här helgen och min barnmorska skakade mest på huvudet idag när hon hört vad jag sysslat med men vafan - det är ju kul ju! :smirk:
 
Sv: SM Tornerspel 2007

Du ska vara stolt efter i helgen Cerberus. Strålande comeback juh :)

Jag sitter här på jobbet i koma efter helgens alla bravader, är inte helt klar i kolan. Började med att försova mig en timme i morse. Ska nu hem och skicka över resultatlistorna till webmaster för SRS och när jag orkar blir det lite bilder i från helgen också.

Har ca 250 st att gå igenom, säkerligen av varierande kvalite, men förhoppningsvis blev det några bra.

Nelya: Alla gör på olika sätt men mitt bästa tips är att använd ett väl passande täcke som mall, gör ett första prov i ett "slasktyg", du måste inte göra det i full längd, bara du får till det snyggt över kroppen. Använd sedan mallen när du gör det riktiga. Det går att variera utseendet i all oändlighet.

Blev lite långt inlägg, allt jag eg. ville säga var att jag hade ruskigt kul och ser fram emot nästa års SM!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Växjö Distansryttaresällskap skulle ha arrangerat SM i distansritt för young rider/junior samt den internationella Dackeritten 20 maj...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
3 141
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
785
Senast: ptr
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 761
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp