CK

Trådstartare
http://www.s-r-f.net/
Här är en länk till startlistan för SM på Simlångsritten.

Sak vi köra vadslagning om de 3 första platserna?:)

Jag tippar:
1a. Yvonne Eklund - Karmenzita
2a Liv Burdett - Imagination
3a Gunilla Carlsson - Billy Idol

Fast mest hoppas jag att det kommer att komma in 3 godkända i mål, så alla medaljer får delas ut.
 
Senast ändrad:
Sv: Sm

Ja, vad kul! :bump:

Jag tror så här:

1:a - Ingrid Boström, Wearst
2:a - Yvonne Ekelund, Karmenzita
3:a - Jenny Björklund, Warszawska
 
Sv: Sm

Oj då, inte lätt...
Jag håller på Liv - Skånska Distans tar ett SM-guld i år!:banana:

Men men, Ingrid är Ingrid...



Hoppas att vi får många ekipage i mål och att vädret ler!
 
Sv: Sm

Lonäs har ju uppdaterat på ridsport-sidan.
Ingrid leder, före Yvonne, och sen Liv.
 
Sv: Sm

Såg att CK han före mig med infon från Ridsports hemsida.
 
Sv: Sm

Spännande, Ingrid och Yvonne rider tillsammans sista slingan, och jagas av Lovisa och Maria.
 
Sv: Sm

Ingrid på Wearst vann, Yvonne på Karmenzita tvåa och Lovisa Nordin på Zloty Zadac trea.

GRATTIS!!!!!! :banana:
 
Sv: Sm

Ja, vad kul! :bump:

Jag tror så här:

1:a - Ingrid Boström, Wearst
2:a - Yvonne Ekelund, Karmenzita
3:a - Jenny Björklund, Warszawska

Det var bra tippat!

Fast jag tycker synd om Maria, tänk att bli utesluten med ynka 2 pulsslag för hög puls.
 
Sv: Sm

Det ingår i tävlingsmomentet att kunna rida i ett tempo så hästen går igenom slutbesiktningen.
// Linda
 
Sv: Sm

Ja, det vet jag också.
Fast jag tror, allvarligt, att det är vanligt att veterinär/pulsare avrundar neråt.

Samtidigt tycker jag att det är bra att det finns ryttare som satsar på att lyckas, och inte bara lalla runt godkända, och ibland håller det och ibland håller det inte.
 
Sv: Sm

Japp, tippningen gick ju bra! :) Någon som vet hur det gick för Jenny?

Ja, det vet jag också.
Fast jag tror, allvarligt, att det är vanligt att veterinär/pulsare avrundar neråt.

Det tror jag oxå. Blir man utesluten på puls i en 16-milsklass så tror jag inte att det är den absolut första pulsen som de går på. Här kanske de upptäckt att pulsen legat för högt och så har de dubbekollat och under den tiden har den kanske hunnit gå ner ett par slag till. Men visst måste det kännas fruktansvärt retligt när det var så nära, å efter att ha ridit så långt!
 
Sv: Sm

Jag var på plats o stod o tittade. Veterinären pulsade lääänge.
Klart att man försöker se om man får en godkänd puls. Man vill ju inte utesluta hästarna. Men trots lång väntan o massor av kylning samt ett snigeltempo till veterinären så gick det inte. Det hade gått för fort på slutet.

I stället för att tycka synd om den som inte klarade sig i mål tycker jag man ska lyfta på hatten och grattulera de som gjorde rätt avvägning och la sina hästar på ett sluttempo som de klarade. Där anser jag man har ryttare som tänker på hästen och som läser sina hästar bra. Bra distansryttare och givetvis bra distanshästar samt inte att förglömma bra hinknissar.
Det var en omtumlande slutsträcka där mycket hände. Vissa tog bra beslut och andra inte.
Det blir intressant att läsa kommande artikel i Ridsport.
// Linda
 
Sv: Sm

Nu vet jag inte om vi pratar förbi varandra, men jag måste säga att jag menar samma sak som du. Jag tycker inte synd om någon och trodde, precis som du skrev, att pulsaren tagit god tid på sig för att förvissa sig om att pulsen verkligen låg över tillåten gräns.

Vad låg tempot på den sista slingan?
Vet du hur det gick för de andra i klassen?

Ser nu att jag kanske var otydlig i mitt förra inlägg. När jag skrev "de" syftade jag på pulsare/veterinär, inte ryttaren.
 
Senast ändrad:
Sv: Sm

Givetvis imponeras man av de som klarade sig igenom ritten, inte tu tal om annat.

Me ändå, hade Maria chansning på sista slingan gått hem, hade alla imponerats osv.
Nu var det en ytterst liten marginal som gjorde att det inte fungerade. Jag tycker ändå att det är kul att det finns folk som ibland chansar lite, och inte bara rider på säkerhet.
 
Sv: Sm

Jenny B blev utesluten för hälta. Hon kom en bra bit men jag vågar inte säga hur långt. Tittade på resultaten men minns inte exakt.
Jag hinkade till Eva i 100km så jag har inte hållt 100% koll på SM. Dock hade Jenny problem med att få tillräckligt med vikt. Fick hämta extra vikter o fram med silvertejpen.
Efter Lovisa så kom Liv som blev godkänd. Innan jag körde så kom Gunilla i mål men jag vet inte hur det gick i slutbes.

Simlångsrittens nya tävlingsplats var alla nöjda med. Allt fungerade superbra. Det var gott om duktiga funktionärer som var glada o trevliga hela långa dagen. Parkeringen blev lättare och det var gott om plats på viloområdet. Prisborden var generösa med priser från bla Back on Track och Biofarmab + premier.
Hade det inte varit för åskregnet som drog över så hade det varit en perfekt tävlingsdag.
// Linda
 

Liknande trådar

Distans http://www.s-r-f.net/startlista_simlangsritten_2008.html#kl1ABCDH123 Här är startlistan till YR-SM på Simlångsritten. Nu vill jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 709
Senast: Gizoba
·
G
Distans Var vi några svenskar på idag och red. I den längsta klassen 93 km var Gunilla Carlsson/Billy Idol samt Maria Hagman /Prylens Prepton...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: CeciliaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp