Sv: Sm

SM 160km
Har aldrig varit med om mer spännande SM!! Ingrid och Yvonne som legat i täten hela dagen, gick ut ca 17 min före Maria och Lovisa på sista sträckan, vid rapport efter ca 10km låg I och Y bara 1.5 min före M och L, först över mållinjen kom Maria, med Ingrid någon minut bakom, därefter Yvonne och Lovisa ytterligare några minuter bakom. Liv kom in som femma ca 50 min efter Ingrid, följd av Cecilia och Gunilla. Maria fick tummen ner då pulsen ej gick ner. Cecilia utgick på hälta.
1:a Ingrid och BC hastighet ca 14,3km/h
2:a Yvonne
3:a Lovisa
4:a Liv
5:a Gunilla
 
Sv: Sm

En eloge för snabb resultatredovisning :bow:

Nån som vet om det kommer ut några bilder? :D Finns ju inge roligare när man själv inte kunde vara där...
 
Sv: Sm

Jag har en del bilder - kommer snart! Ska skramla igång Photoshop nu! Är det någon som har bilder på prisutdelningen från söndagen?
Skulle gärna vilja låna en för publicering på SAHFs hemsida som sponsrade SM-klassen med 5000kr till segraren.
 
Sv: Sm

Totalt på tävlingsdagen var det 5 ekipage som gick ut i slutbesiktning pga för hög maxpuls - det tycker jag verkar vara väldigt mycket, det var ju varken speciellt varmt eller backigt. (Utom sista 100m som var en rejäl stigning, men ändå?)
 
Sv: Sm

Tack!
Känner du eller någon annan dem? Har de fött upp fler hästar? Wearst mamma var ju en import från Frankrike - var det de som tog in honom?

Vilken prestation Wearst har gjort - vunnit SM 2 år i rad! Hatten av!
Ingrid har ju också gjort en fantastisk prestation - IGEN! Mycket imponerande! Grattis!

Nej, jag känner dem inte tyvärr! Kolla i medlemsmatriklarna om de finns med där, jag har även äldre sådana om du behöver hjälp!

De har fött upp 25-talet araber (t.o.m 99 i databasen USA), jag känner endast igen Wearst bland dem alla! Vill du ha föl-listan så kan jag PM.a el maila den till dig (om man inte törs lägga den synlig i tråden)?

Instämmer verkligen.. stort GRATTIS till Ingrid & Wearst!!!:bow::bow:
Och grattis även till alla som genomförde gdk ritter!:)
Bia

Glömde.. Cavallo imp modern -84, L & C köpte (?) henne -90 ser det ut som enligt avkommelistan!
 
Senast ändrad:
Sv: Sm

Det kan väl inte göra något att lägga ut en avkommelista här? I annat fall PMa mig gärna! Ska kolla medlemsmatrikeln när jag kommer hem!
 
Sv: Sm

Totalt på tävlingsdagen var det 5 ekipage som gick ut i slutbesiktning pga för hög maxpuls - det tycker jag verkar vara väldigt mycket, det var ju varken speciellt varmt eller backigt. (Utom sista 100m som var en rejäl stigning, men ändå?)

Bah ....det var 26+ vindstilla och enorma backar på grön slinga....backen in mot grind var en fis i rymden mot de andra.
 
Sv: Sm

Jo, förmiddagen och morgonen var sval och frisk luft vid lunch kom det in åskvärme, men molnigt. Det var ca 25 grader varmt och vad luftfuktigheten var vet jag inte, men det var "tung " luft att andas ju... precis vid 16-milens sista grind så brakade loss med en riktig åskskur. Jag tror att det var syrefattig luft i kombination med banans backar som lade grunden för de som åkte ut för hög puls!
 

Liknande trådar

Distans http://www.s-r-f.net/startlista_simlangsritten_2008.html#kl1ABCDH123 Här är startlistan till YR-SM på Simlångsritten. Nu vill jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 699
Senast: Gizoba
·
G
Distans Var vi några svenskar på idag och red. I den längsta klassen 93 km var Gunilla Carlsson/Billy Idol samt Maria Hagman /Prylens Prepton...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: CeciliaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp