Små barn och svälja tabletter

Sv: Små barn och svälja tabletter

Det är nog individuellt. När min son var ca 2 år gav vi upp suppositorier och oral lösning för att testa tabletter. Det funkade utmärkt. Vi delade tabletten i två delar och så fick han själv ta en sked med yoghurt (i nån rolig förpackning), lägga i tabletten och sen stoppa in skeden i munnen. Dottern på snart 5 år vet jag däremot inte om jag skulle få i tabletter. Så som sagt, det är nog olika från barn till barn.
 
Sv: Små barn och svälja tabletter

Jag har ett barn som tagit tabletter sen han var 3-4 år utan problem medans det andra barnet kan fortfarande vid 15 års ålder inte ens svälja dom minismå Voltaren tabletterna
 
Sv: Små barn och svälja tabletter

Jag har en 5½åring som ff inte kan svälja tabletter. Det mosas och sväljs med filmjölk.
 
Sv: Små barn och svälja tabletter

Det är ju så olika, min make har jätte svårt att svälja små voltaren tabletter medans jag utan problem kan svälja 4-5 tabletter samtidigt, utan vatten ;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 039
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Hur fungerar det på er förskola? Jag har ett jobb där jag jobbar helger vilket innebär att jag alltid har ledig dagar på veckodagarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 848
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 564
Övr. Barn Ni som har separerat. Hur har ni gjort när era barn inte vill till den andra föräldern? Kanske främst ni som har små barn. Pappan är bra...
Svar
7
· Visningar
861
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp