Smaker på bananglass


Jag har gjort en gastric bypass och vissa livsmedel eller kombinationer av ger en reaktion som för mig är illamående och en gräslig hjärtklappning. En del beskriver det som en nära-döden-upplevelse men riktigt så dramatiskt tycker jag inte att det är.

Oftast handlar det om för mycket socker för snabbt ner i tunntarmen men jag är inte sockerkänslig generellt. Klarar inte glass eller choklad men kan äta smågodis och dricka t ex Mer (om jag har ätit bra mat i övrigt).
 
En jobbig sidoeffekt av GBP tyvärr (moster har gjort en så jag vet). Man kan ha det utan GBP dock (den varianten har jag testat :meh:).

En snäll och icke-grafisk beskrivning är att när man ätit vill systemet bli av med det man intagit fortast möjligt.

Man reagerar olika, jag har inga övriga "effekter" mer än hjärtklappningen och så illamående som inte alltid kommer.

Men jag är glad, glass är ju annars ett lätt sätt att få i sig massor av kalorier även som opererad.
 

Liknande trådar

Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 583
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
743
Senast: sjoberga
·
Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 376
Senast: Human
·
Mat Jag har ett fysiskt ansträngande sommarjobb. Utomhus. Det är 1000 grader varmt och vindstilla där jag jobbar. Fullt påklädd i svart för...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp