Lotus

Trådstartare
Har era hundar smeknamn, och använder ni isåfall flera namn på dem när ni kallar på dem? Fungerar det eller blir hunden schizofren?

Våra andra djur (häst och katter) har flera smeknamn som inte ens är så lika varandra (den ena katten heter tex Venus men kallas både det och allt från Räkan till Bomben), men dem kallar man ju inte på som på en hund tycker jag, så jag har inga problem med det och det verkar inte de heller ha.

Vår valp kommer hem om en vecka, och har ett lite krångligt namn, det är svårt att höra vad man säger och svårt att minnas tycker vi. Den heter Wonton. Vad skulle ni göra - vänja er vid namnet och kalla den det den heter, och säkert stå ut med felsägningar/felhörningar och minnesförluster från andra, eller ha ett lättare smeknamn? Förslag isåfall?
 
Sv: Smeknamn?

Den valpen vi ska köpa har precis blivit född (i onsdags :) ) - och den kommer att ha ett namn på pappret (kennelnamnet+ett annat namn som uppfödaren bestämmer) och ett annat till vardags (det vi kommer att kalla den).
Så har valpens båda föräldrar, och även deras föräldrar - så det är inget vi hittat på.
Men det är klart, har valpen ett bra namn redan från början behöver man ju inte ge den något vardagsnamn.
De jag har pratat med säger att ett hundnamn bör innehålla bokstäverna i, r, s.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 796
Senast: ako
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Tjatter Kärt barn har många namn brukar det heta. Vad har ni för smeknamn på era djur? Min hund hette Tira, men med tiden fick hon fler namn...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 197
Senast: lingonben
·
Övr. Hund Vi blev för en vecka sedan med valp och behöver hjälp med vad vi ska kalla henne. Det är en dvärgschnauzer svart och silver som heter...
Svar
18
· Visningar
1 198
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp