Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Smink-tråden!

L'Oreal+Color+Infaillible+Eyeshadows-004.JPG


LOreal-Color-Infaillible-Eye-Shadows-in-026-Golden-Mahogany-Review-and-Swatches.jpg


Kan den vara något?

Tutorial på "red mahogeny smokey eye"
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=x7ESgz2X_sc&list=PLa4Mpt4BD3Pb_Dh6iENxdUZQakFqX2O0D#t=97
 
Sv: Smink-tråden!

Skillnaden är egentligen att concealer ska täcka på små ytor som finnar, rodnader och mörka ringar medan foundation mest ska jämna ut din egen hudton. Sen finns det foundation med mer eller mindre grad av täckning, allt från väldigt lätt till nästan helt täckande. Jag personligen föredrar en foundation med ganska lätt täckning och sen punkttäcka med concealer efteråt för att behålla en ganska naturlig look, men det är lätt för mig att säga som har relativt fin hy och bara får någon blemma här och där.

Fortsätt du med din foundation som du gör om du tycker att det fungerar bra, annars kan du ju kika på någon concealer istället som kanske täcker mer :)
 
Sv: Smink-tråden!

Body Shops kuber med ögonskugga är grymma! Bra pigment och blir ännu starkare med fuktad pensel, har just den kuben med de färgerna du la upp som exempel, de varar i evigheter!

Nyponros: Vad kul att du är här nu :D Loreal Telescopic har jag aldrig provat! Jag brukar använda Lancome Hypnose Drama men skulle gärna vilja ha en budgetvariant som är bra, tyvärr har jag inte lika långa och fina fransar som du, de är rätt korta. Vad tror du om telescopic ändå? Behöver all skjuts jag kan få ;)

NotlikeI : Men herregud, jag skulle döda för en så bra sminkplats och allt de materialet..jag har snott ena skrivbordshalvan iaf där mitt smink huserar, väldigt knaper samling jämfört med dig och även Nyponros's som jag sett bilder ifrån en annan tråd ;)

Till alla: Jag såg att Viva La Diva gjort en identisk palett med Naked 2, jag har provat en del från VLD och har väl inte alltid varit supernöjd, kunde dock inte låta bli att bli lite nyfiken på denna palett, överkomligt pris för blivande student liksom ;) Någon som vet hur de är i pigment, hållbarhet osv? :)
 
Sv: Smink-tråden!

Den mörka såg riktigt läcker ut och kan säkert vara vad jag söker. Vet du exakt vad nyansen heter?

Edit: Såg nu att det var samma burk på dubbelbilden. Verkar dock som om den utgått ur sortimentet...
 
Senast ändrad:
Sv: Smink-tråden!

Vad för redskap använder ni? .

Tog en bild på de borstar jag använder mest, de som jag absolut inte vill vara utan.

IMG_0523_zpsd1340542.jpg


Från vänster:

MAC 217 blending brush. Var lite tveksam på om jag skulle bli så kär i den som alla verkar vara men JO, den är underbar och det är så lätt att få ett fint resultat när man blandar ut sin ögonskugga.

RT (Real tecniques) expert face brush. Underbar till flytande foundation, går aldrig tillbaka till pensel igen. Superlätt att få ett perfekt resultat och ser inte kakigt ut även om man applicerar mer än ett lager.

RT contour brush. Helt perfekt för contour speciellt under kindbenen, blends like a boss.

RT blush brush, jättebra för en naturlig look när man applicerar rouge.

Rekommenerar verkligen borstar från RT!
 
Sv: Smink-tråden!

Fortsätter spamma, här är mina singelrouge från Sleek

IMG_0525_zps1d12bb06.jpg


De två översta heter Pomegranate och Rose Gold och är båda skimriga
De två undre heter Pixie Pink och Flamingo och är båda matta.

Man beställer dem lätt ifrån sleekmakeup.com och de är SÅ pigmenterade, bäst budgetrougen ever.


Rose Gold är en rätt så bra dupe på NARS Orgasm, här är de sida vid sida...

IMG_0527_zpsce4869d8.jpg


Guldskimret kommer fram lite mer ur Sleekrouget dock, skulle säga att Orgasm ger ett ngt mjukare mer naturligt resultat. Men ca 40 kr för Sleek vs ca 220 kr för NARS, rätt bra deal ändå...


IMG_0526_zps32eb30ac.jpg

Kan verkligen rekommendera Sleeks contourkit också, dessa är verkligen kalasbra. Den lilla kostar ca 60 kr och den stora ca 85 kr.


Åker man till England hittar man Sleek på Superdrug, dock ngt dyrare (inte mycket) eftersom de där säljs i pund, såklart, medan vi från Sverige får betala i dollar när vi beställer på hemsidan.
 
Sv: Smink-tråden!

Tror säkert Telescopic kan vara värd att pröva, den ska främst vara förlängande (även om jag tycker den ger grym volym också)! :). Den silvriga är det har har. Det finns någon guldig variant med en kamborste också men den har jag inte vågat mig på..

Är så sugen på att pröva TBS shimmercubes!
 
Senast ändrad:
Sv: Smink-tråden!

Tog en bild på de borstar jag använder mest, de som jag absolut inte vill vara utan.

IMG_0523_zpsd1340542.jpg


Från vänster:

MAC 217 blending brush. Var lite tveksam på om jag skulle bli så kär i den som alla verkar vara men JO, den är underbar och det är så lätt att få ett fint resultat när man blandar ut sin ögonskugga.

RT (Real tecniques) expert face brush. Underbar till flytande foundation, går aldrig tillbaka till pensel igen. Superlätt att få ett perfekt resultat och ser inte kakigt ut även om man applicerar mer än ett lager.

RT contour brush. Helt perfekt för contour speciellt under kindbenen, blends like a boss.

RT blush brush, jättebra för en naturlig look när man applicerar rouge.

Rekommenerar verkligen borstar från RT!
kl

I någon tidigare sminktråd har jag sett någon som rekommenderat en produkt som ska vara väldigt bra för oss som får väldigt blank och flottig hy. Denna produkt skulle vara en "mirakelprodukt" och jag är bara SÅ nyfiken på den. Jag blir blank nästan direkt och jag varken kan eller vill springa och använda ett puder hela tiden. Det kan ju vara värt att testa något nytt liksom. Sen skulle jag vilja bli bra på att sminka ögonen, funderar på att boka en kurs på typ MUS för att få lite tips. Tvivlar liksom på att jag ens passar i ögonskuggor och typ eyeliner, men å andra sidan har jag aldrig fått tips från ett proffs heller. Antar att det beror på vilken form man har på ögonen och hur delen mellan ögonbryn och ögonlock ser ut (haha) :D
 
Sv: Smink-tråden!

Men :( men kanske finns att få tag i på ebay eller något. Tänkte att den var sådär röd/brun som det lät som om du sökte :)
 
Sv: Smink-tråden!

Går att söka fram sin ögon form och lära sig sminka just sina ögon genom att leta lite på vårt kära internet :D

ALLA passar i ögonskuggor, vissa bättre i starka färger och andra i mer naturliga, jordnära.

Gjorde en lite misslyckad sminkning här om dagen, tycker jag påminner om Ke$ha:p
1394380_670495802974072_1465769568_n.jpg
 
Sv: Smink-tråden!

Ja allt är inte ens med :angel: men tror nog nyponros slår mig med hästlängder. Men jag jobbar på det ;)
 
Sv: Smink-tråden!

Detta är mitt "go to" smink alla gånger inspirationen tryter:
1382085_667797843243868_1447737685_n.jpg


Röda läppar, guldig skuggning, och eyeliner. Funkar alltid!
 
Sv: Smink-tråden!

Det skulle vara så ballt att få en cool ögonsminkning av dig någon gång, jag är så dålig på att experimentera med färger :D
 
Sv: Smink-tråden!

Det var precis den typen av ögonskugga jag sökte!

Men har en reservplan, var på MUS här om dagen för att kolla deras Microshadow Backstage, den var dock mycket åt det lila hållet. Vilket inte gör så mycket egentligen eftersom jag har blåa/gröna ögon så det passar väldigt bra. Däremot fanns en Rouge, East, som var väldigt röd och funkade lika bra som ögonskugga och den gick att blanda med Backstage för en läcker effekt eller med andra bruna för att tona ner den lite. Men egentligen var det i princip något sådant som du länkade som jag var ute efter... Aja, ibland har man tur, ibland inte :)
 
Sv: Smink-tråden!

+ NotLikeI efter jul ska jag ordna en egen sminkhörna (i min lilla lilla lägenhet) dels för att jag har så mycket smink (dock inte lika mycket som er ;P) som ligger där jag glömmer bort det och dels för att ljuset suger överallt här inne. Dessutom vore det jätteskönt att kunna sitta ner och slappna av när man vill lägga ner mer tid på sitt smink!

Men jag har lite frågor till er båda. Upplever ni att det är lättare att sitta ner och sminka än att stå? Hur ska man tänka med placering/höjd på stol/bord/spegel? Sådana där praktiska små saker som gör sminkvrån till en plats man aldrig vill gå ifrån ;)
 
Sv: Smink-tråden!

Om det blir någon buketräff i småland så ;) Jag är inte rädd!


KL*
Jag fick äran att sminka min syster, hon är dock inte mycket för ögonsmink, så fick bli en väldigt lätt sotning. Men jag är fan bättre på att sminka andra än mig själv verkar det som. Huden är INTE redigerad. Bara lagt en bra bas och conturat och highlightat :)

IMG_2293_zps176d98ed.jpg
 
Sv: Smink-tråden!

Jag vill sitta! Har en mjuk liten läder "pall" :) Blev perfekt höjd för mig. Kan lätt sitta 1 timme framför och stå i 1 timme är jag för lat för (står redan 8 timmar på jobbet)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 793
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
7 951
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp