Bukefalos 28 år!

Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Smink-tråden!

Snyggt! Ni har bra gener i er familj ;). Attans då, jag kommer nog inte från Skaraborg till Smålandsträff :D.
 
Sv: Smink-tråden!

Jag vill också sitta, det kan bli långdraget när jag är på det humöret... Tror det är bäst att prova själv angående höjder osv, det är nog rätt så individuellt. Dock har jag ingen bra belysning fast jag har starka lampor från båda hållen (har en golvlampa på vänstersidan om bordet också). Det är bäst med dagsljus, men jag tycker inte att det räcker till fast jag har ett stort fönster i samma rum.

Min dröm vore en sånhär:

vintage-vanity-mirror-with-lights.jpg


Som det är nu måste jag dra fram min lilla spegel varje gång jag sminkar mig och vinkla den...
Har dock en sån här liggandes som jag tänker sätta upp när jag får tummen ur och komplettera med, då kan jag få spegeln nära utan att behöva hålla i den.
frack_165152100.jpg
 
Sv: Smink-tråden!

Jag tycker det är roligt att sminka, men eftersom det alltid blir så stökigt och jag inte kommer åt allt utan måste springa runt och då tappar man lusten... Så ska börja planera lite. Har redan lite bilder på hur jag vill ha det. Är det samma som på bilden du la upp tidigare? Himla snygg i sådana fall! Var hittade du den?
 
Sv: Smink-tråden!

Hahan geografi? vaaa vad är det? :o Hmm jag är sådan där som åker runt halva svergie ibland av ingen anledning så för mig är det inget avstånd att ta sig till Skåne från Kalmar :D Van pendlare!
 
Sv: Smink-tråden!

Skillnaden är egentligen att concealer ska täcka på små ytor som finnar, rodnader och mörka ringar medan foundation mest ska jämna ut din egen hudton. Sen finns det foundation med mer eller mindre grad av täckning, allt från väldigt lätt till nästan helt täckande. Jag personligen föredrar en foundation med ganska lätt täckning och sen punkttäcka med concealer efteråt för att behålla en ganska naturlig look, men det är lätt för mig att säga som har relativt fin hy och bara får någon blemma här och där.

Fortsätt du med din foundation som du gör om du tycker att det fungerar bra, annars kan du ju kika på någon concealer istället som kanske täcker mer :)

Tack för upplysningen :bow:! Ska kopiera inlägget så jag inte glömmer bort när jag väl står i affären :D.
 
Sv: Smink-tråden!

Dessa ska jag sätta upp runt min spegel hos syrran (sminkbordet som jag visat bild på i tråden)

musik-vagglampa__0114520_PE267042_S4_zps7d2930b5.jpg


Bra ljus är VIKTIGT, föredrar dagsljus, men det börjar det bli snålt om denna tiden på året.
 
Sv: Smink-tråden!

Har Isadoras "perfect lipliner" i färgen prime red samt Make Up Stores läppstift i färgen vamp:)
 
Sv: Smink-tråden!

Tack för länken, kollade bloggen också till hon som gjort klippet och det verkar ju helt klart som VLD är värt varenda krona?

En fråga till ;) Spegeln du har på ditt sminkbord, visst är det IKEA? Är du nöjd med den? Blir det någon problematik att se ordentligt då den verkar något bakåtlutad? :)
 
Sv: Smink-tråden!

Var hittar man sånna lampor?
*fick plötsligt fler idéer för nya lägenheten*
 
Sv: Smink-tråden!

KL

Jag sminkar mig i princip aldrig, och jag vet inte hur man gör heller för den delen :D men jag kände mig lite smått inspirerad av tråden, så då blev det såhär:

F2A9FCDA-F451-4ECE-994C-1C6DC5FC2FCA-4138-00000399243E2F79_zpseafeec5c.jpg


Jag har använt:
Sensai 38 C mascara (brun)
L'Oreal true match foundation C1 (Ivory rose)
Läppstift Chanel rouge Coco, nr. 21 (rivoli)
Slut på listan :angel:

Läppstiftet är eg. mycket mörkare om man gör som man ska, jag har bara "duttat" på det :p
 
Sv: Smink-tråden!

kl

Jag vill också vara med här i smink-tråden! Har typ alltid varit en smink-nörd, dock så har mitt intresse mattats av en del med åren bla eftersom att jag har haft ont om pengar. Jag har en del smink, även fast jag själv inte tycker att det är så mycket, men det fyller en helmer (http://www.ikea.com/se/sv/images/products/helmer-ladhurts-pa-hjul__63448_PE171057_S4.jpg) eller en liten resväska iaf.

Ang bilder så har jag blivit så himla dålig på att ta kort på mig själv, och framförallt på själva sminket, men här är jag i en sminkning som jag ofta kör när jag inte har nån inspiration (mörkbrun sotning, den här versionen med lite glitter också) :
406289_10150694875092678_1657417984_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 222
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 945
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 016
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp