Bukefalos 28 år!

Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Smink-tråden!

Hittade den på jysk! Billigt och bra ^^ ville ha något man kunde skjuta in under smink"bordet" (brädan) så att man kan stå där framför om man fixar håret, och så att man kommer till grejerna i hylla. Sen ville jag inte göra repor i golvet :) så en rullande stol gick bort.
 
Sv: Smink-tråden!

Tjusigt! Alltså folk med platina blond hår tycker jag verkligen kan "pull off" färg när man kör ögonsminkningar!
 
Sv: Smink-tråden!

Ja jag tror nog att paletten kan vara värt att kika på!

Spegeln är från Ikea ja och om jag ska vara ärlig så gillar jag den inte för ändamålet... vinkeln stör faktiskt en hel del, jag får själv vinkla den för att se bra och det är inte helt bekvämt eller praktiskt att behöva hålla spegeln i handen hela tiden... Köpte den mest för att jag tyckte den var stilren och rätt snygg :D
 
Sv: Smink-tråden!

kl

Nu vill jag också bidra med bilder. Båda är strax över ett år gamla, men efter nästa flytt ska jag gladeligen bidra med fler (för då ska jag ordna en lämplig plats för sminkning och fotografering)

Dock har jag skitsvårt för att bara se normal ut på bild :angel: . Dessa två bilder visar samma sminkning:
IDA_0155.jpg

IDA_0081.jpg

Blixten tog en del av färgen i ögonbrynen minns jag. Sådär ljusa vill jag inte ha dom vanligtvis (numera är dom färgade, så dom är mörkare redan från början)

Den här har jag inga jättebra bilder på dessbättre. Gjorde en testsminkning inför ett julbord för att se om det skulle funka, men höll tillbaka lite grann. Det ska jag inte göra nästa gång ;) Även här kommer blixten och gör det hela lite platt och färglöst :(
xIDA_1073.jpg


Använder vanligtvis mest brun/guld på mina ögonskuggor. Nån som kan tipsa om vilka andra färger som skulle passa?
Hårfärgen stämmer bäst överens med de översta bilderna. Ögonen är blå
 
Sv: Smink-tråden!

Kan inget annat än hålla med sleepan!

Jag tror att orange, ljusblå och lila kan fungera. Beroende på hur man gör. Annars tycker jag du gör hel rätt i att köra på bruna/guldiga skuggor. Kan aldrig bli fel :)

Tror du hade passat bra i koral färgade läppstift, nu är det inte riktigt säsong för det, annars så gäller det bara att hitta "sitt" röda läppstift. Själv passar jag bättre i dem med blå/rosa underton. Tror du är precis tvärtom och passar bättre i dem som går mot lite orange.
 
Sv: Smink-tråden!

Lila! :D
Jag har en lila som jag tror du skulle passa så himla bra i! Fast jag använder den själv - men du kan ju prova den ;)

Color Crush från TBS.
Kollade på hemsidan och tror bannemig du skulle passa finfint i flera av dem! (tämligen neutrala om man använder torr borste, fuktar man den lite med t.ex. facemist så blir de riktigt skarpa och fina! :D )

colour-crush-eyeshadow.aspx
 
Sv: Smink-tråden!

Oh, jag ska genast slänga på mitt senaste röda läppstift och ta en bild!

Sitter just nu med en mörklila sminkning och egofotar mig själv. Man har inte roligare än man gör sig ;)
 
Sv: Smink-tråden!

Nu har jag några sprillans nya bilder.
Eftersom blixten äter upp färgerna i mina bilder så har jag förstärkt dom i photoshop, därav ser bakgrunden udda ut på vissa :p

Sminkningen runt ögonen är gjord med tre skuggor från Elf. Samtliga krämiga, vilket var skitsvårt att sudda på ett bra sätt. Hade velat ha utsuddat längre ut, men det ville inte skuggorna vara med om...
Loreal Telescopic mascara. Två olika lancomefoundations. Och så lite brun ögonskugga för att fylla i brynen lite.

xIDA_1490.jpg

xIDA_1543.jpg

xIDA_1551.jpg


Röda läppstiftet, Fearless från Elf, Hade passar bättre till annan ögonsminkning dock ;)
xIDA_1570.jpg


(och jag måste klippa en frisyr snart!)
 
Sv: Smink-tråden!

Det läppstiftet var riktigt fint till dig!

Ett tips bara när det gäller sotade ögon är att sota under ögat också! och du verkar ha lite som jag, mindre ögonlock som syns när man har ögat öppet :)

Jag har djupt sittande ögon, du ser ut att ha mer "hooded eyes"

Dra upp ögonskuggan över där:
IMG_2035oumlouml_zpsbe2645ba.jpg


Ser att du blendat/suddat ut ögonskuggan mot tinningen, men gör det även upp mot ögonbrynet. På oss med "lite" ögonlock, "ska" vi köra dem mörka ögonskuggorna högre, och lite mer på ytterkanten av ögat. På mitten av ögonlocket ska vi ha ljusare färger.
 
Sv: Smink-tråden!

Hittade en äldre sminkning från mig! Hatar min ögonbryn där! Tur att dem blivit bättre :D Men riktigt sugen på att testa att göra en sådan ögonsminkning igen :d

422554_355089914514664_1645887641_n_zps64b3959f.jpg
 
Sv: Smink-tråden!

Tack för förklaring och länkar! Jag borde försöka lära mig sminka mig ordentligt nångång, men det är ju så tråkigt :angel: jag vill bara ha ett snyggt färdigt resultat!
 
Sv: Smink-tråden!

Det var så jag försökte få till, men den jäkla ögonskuggan ville inte följa med. Betydligt enklare med icke-krämiga-ögonskuggor tycker jag, lär inte köpa hem fler sånna här :(
 
Sv: Smink-tråden!

Det underlättar ju om man tycker att det är lite skoj :D.


*knapp*

Dagens, väldigt trött och sliten tjej. Blev min vanliga "go to" look, trivs alltid i den.

Först, helt osminkad med svullet, irriterat och torrt ansikte.
IMG_0544_zps3acccc57.jpg



Efter:
IMG_0569_zps130ee750.jpg


IMG_0553_zps4a3f72ac.jpg


IMG_0547_zps1d59dde5.jpg


Jag har använt:

Bas:
Smashbox photofinish foundation primer
YSL le teint touche eclat foundation B20
Mac pro longwear concealer NC 20
Maybelline dream lumie touch highlighting concealer nr2
Sleek contourkit (endast contourfärgen, ej highlightern) i färgen light
Mac powder blush Mocha
Mac mineralize skinfinish soft and gentle

ögon:
MUS eyeshadow primer clear
Urban Decay naked
Urban Decay toasted
Mac Satin Taupe
Urban Decay Virgin
Loreal volume million lashes excess mascara

läppar:
Mac Hue


Ber om ursäkt för att mina bilder är av så kass kvalite, fotar med en iphone som enda verktyg :p
 
Sv: Smink-tråden!

Dom ska tydligen ha extra bra hållbarhet, eller vad man nu ska kalla det. Sitta kvar extra bra på ögonlocken, helt enkelt.
Och jo, det gjorde dom. Som satan. Det gick ju inte ens dra ut skuggan med fingret efter några sekunder, därav att penseln bara hann få ut det i sidled haha
 
Sv: Smink-tråden!

*knapp*

Var och bläddrade på YT här om dagen och kom över ett himla smart och bra tips när det kommer till sotade/"vingade" ögon.
Hon satte helt enkelt en tejpbit längs ögonkanten i den vinkel hon ville ha sotningen och sedan körde på. Med hjälp av tejpen så behöver man inte tänka på hur långt ut man går.
När man väl drar av tejpen har man en rak och skarp linje. Vill man sedan ha utsuddat så är det bara köra på med en blendingbrush. Funkar kanon när man har lite bråttom och inte orkar sudda eventuella fel. :D
 
Sv: Smink-tråden!

KL:

Lite (ganska många :D) frågor till er som har vana av Contouring!

Har blivit inspirerad till att "contoura" mera (kör redan en del på kinder och kindben men kan nog utveckla teknik mer). Tror vad det faller på är att mina sminkborstar inte är optimala för ändamålet.

Vilka borstar (eller borsttyp) skulle ni rekommendera för Contouring av ansikte respektive näsa. Vilka är bäst för att applicera de mörka skuggorna, applicera highlighter samt sudda kanterna? :) (för större områden och för precisionsarbete).

Dessutom har jag en fråga, när/var/hur ska Rouge appliceras i sminkprocessen när man lagt ner mycket tid på sin Contouring?

:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 223
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 950
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 018
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp