Bukefalos 28 år!

Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Jaulgreis

Oj, vad svårt! Jag älskar ju nästan allt. :D

Spontant skulle jag säga borstarna. Köpte tre MAC-borstar, en Sigma och några Real Techniques och jag använder allihop flitigt. Kan inte begripa hur jag klarat mig utan dem. :love:
Sen älskar jag min Nakedpalett, jag köpte originalet. Mina ELF-paletter. Min Mary Lou-manizer och Bahama mama. Milaniläppstiften och rougen. Revlongrejerna, framförallt Colorburst lipstainsen.

Minst nöjd är jag nog med de dyra mascarorna jag köpte. Har hittills öppnat en Dior och en Lancôme. Dioren är bra, men inte bättre än de billiga varianterna. Lancômen är direkt dålig. Sjukt besviken då jag gillat deras mascaror tidigare. Bästa mascaran av USA-köpen var en från Maybelline...

Annars kan jag väl säga att jag ångrar att jag köpte såpass mycket "drugstore" av märken som ändå finns i Sverige. Ångrar att jag inte satsade mer på lite dyrare märken och färre pryttlar istället. :)

Hojtar om jag kommer på nåt mer!
 
Apropå borstar, Fyndiq har en MASSA borstset o.s.v. är det något att satsa på? Jag menar, de kan ju vara bra - och man får MASSOR av borstar för typ 200:- :D
Edit: 169:- (499:-) för detta...är det något att satsa på?
original.png



"Make-up-set som används på skönhetssalonger av professionella sminköser.
Setet består av hela 32 borstar tillverkade i naturligt gethår. Den stora kollektionen gör att det finns en borste för alla ändamål.
Användningsområde: Ögonskugga, Ögonbryn, Foundation, Concealer, Rouge, Läppar. Mascara etc. Borstarna är tillverkade av mjukt behagligt gethår"
 
@whwycd Min spontana reaktion är nej. Jag köpte ett liknande set i januari, totalt värdelöst. Även om det bara är 169 kr så tycker jag att det är bättre att lägga pengarna på bättre borstar, till exempel Real Techniques som inte är så fasligt dyra (men apbra!).
 
Det set som jag köpte stank bensin, gick inte ens att ha i lägenheten utan att få huvudvärk så det ligger fortfarande på balkongen. Borde ta och slänga det idag :angel:
 
@whwycd Sen tycker jag inte att man ska låta sig blindas över att det är så många borstar, man ska ju lära sig att använda alla! Köper du ett set från till exempel RT med 4 - 5 ögonborstar så har du en otroligt stark bas, där du kan lära dig att använda dem och se vilka passar för dig. Skulle du sedan sakna något så kan du köpa till det då.
 
Du har helt rätt, det var precis sådana tankar/åsikter jag var ute efter :) Då struntar jag i det...de har rosa set med färre borstar, kanske skulle satsa på ett sådant :angel:
 
@Lillelorden Heeej :love:

Tack! Jag ska försöka att lägga krutet på "dyrare" saker och inte så mycket krimskrams, fast jag vet att det kommer att bli svårt när det gäller smink. Å andra sidan är jag väldigt tråkig och kör typ mer eller mindre samma sminkning jämt (använder bara UD naked 3 till ögonen), så om jag bara kan KOMMA IHÅG det så ska det nog gå bra. Men det är det där med selektivt minne :angel:

Om fjorton dagar sitter jag på planet!! Har du några tips för Washington? :)
 
@whwycd Är också på jakt efter nya borstar och hittar Real Techniques för billig peng på ebay. Funderar på att köpa det med tre borstar i reseformat dvs lite mindre tror det var 73 sek och fri frakt :D
 
Real techniques är billigare att köpa utomlands, tex på feelunique, hqhair eller iHerb (den sista kan ge tullavgift).
Jag vågar inte köpa ngt på ebay eftersom jag är rädd att det ska vara fejk...

Skulle inte köpa några sådana stora namnlösa kit, tyvärr är jag fördomsfull där och tänker att de är så billiga av en anledning.
Andra prisvärda märken (förutom RT) på borstar är Zoeva (där lägger jag min nästa borstbeställning, supernyfiken på dem!) och Makeupgeek. Köpte några ögonborstar från MUG och de är verkligen kalas! Smidig och snabb frakt också, tog typ en vecka från USA och var snorbilligt. Alla deras grejer är cruelty free också :)

Har också hört bra saker om morphe brushes, de är inte heller dyra!
 
Oh! Jag är på jakt efter borstar, och undrar över vilka bra man kan få tag på i svenska butiker?
Och... vilka borstar behöver jag egentligen? Är helt novis :o
 
Vidare på borsttemat: bästa foundationborsten till en newbie? Blev haffad av en expedit på Kicks idag, jätteduktig, både på produkter och på att sälja... :p Har inte brytt mig om/använt borste tidigare men vill absolut inte fucka upp min nya, svindyra(och perfekta, åh vad snygg jag är just nu :angel:;)) Chanel-foundation.
 
Vidare på borsttemat: bästa foundationborsten till en newbie? Blev haffad av en expedit på Kicks idag, jätteduktig, både på produkter och på att sälja... :p Har inte brytt mig om/använt borste tidigare men vill absolut inte fucka upp min nya, svindyra(och perfekta, åh vad snygg jag är just nu :angel:;)) Chanel-foundation.

Jag köpte en real techniques stippling brush häromdan, och den är underbar :love:
Skulle egentligen köpt en sigma f80, men fick totalt järnsläpp när jag skulle beställa eftersom jag läst en del om bägge borstarna, så klicka hem fel :D

Någon av dessa skulle jag rekommendera, sigman verkar bättre, har läst en del resencioner.

Sådana borstar skall dock INTE användas av de med torr hy, då man trycker foundation under det torra. hade själv en torr fläck häromdagen som jag inte ens visste om, förens jag använde min nya borste och trollade fram den :D
 
Jag efterlyser lite tips!

Jag skulle vilja köpa ny palett med ögonskuggor. Har ett gäng från Tikei som jag gillar skarpt men skulle vilja ha lite mer klara, starka färger. Har en palett från Viva la Diva men tycker att färgen blir så oerhört blek och tråkig på ögonlocket jämfört med i paletten. Finns det någon palett som är med skarpare färger som är det även på ögat men som inte kostar skjortan?

Har också lite problem med att hyn blir smulig när jag sminkar. Provat lite olika alternativ med foundation + puder, mousse och BB-cream men alltid samma resultat. Använder både serum, dagcreme och nattcreme. Huden är inte torr om jag känner på den med fingertoppen. Vad kan vara problemet?
 
photo.php
Gör debut med bild i tråden! :D Hoppas den syns!

Det jag använt:
Lumene Matifying and Retexturizing Primer
Exuviance Skin Caring Foundation i Neutral Sand
Tikei Mineralfoundation i P1
Anastasia Dipbrow Pomade i Dark Brown
L'Oréal Volume Million Lashes So Couture Mascara
IsaDora Matt Lipstick i 03 Red Carpet :)
 
Tycker du läppstiftet håller bra? Såg snyggt ut! ^^

Senaste från mig, vet inte om jag visat några av dessa innan:
tumblr_ncx8a9jJbA1sq3bujo1_1280.jpg

tumblr_ncx88aewah1sq3bujo1_1280.jpg

tumblr_ncx88aewah1sq3bujo2_1280.jpg


Den sista var jag så sjukt nöjd med! Men fick aldrig en bild som gjorde det rättvisa, det var verkligen så där metalliskt skimrande och underbart snyggt i verkligheten, men på bild blev det inte alls samma effekt :(

Här syns det ju knappt att det är skimrigt:
tumblr_nbg0sn4vVL1sq3bujo1_1280.jpg


Dock nöjd med läpparna som jag testade att att contour och highlighta. Tycker verkligen de ser fylligare ut så :up:
 
Tycker du läppstiftet håller bra? Såg snyggt ut! ^^

Senaste från mig, vet inte om jag visat några av dessa innan:
tumblr_ncx8a9jJbA1sq3bujo1_1280.jpg

tumblr_ncx88aewah1sq3bujo1_1280.jpg

tumblr_ncx88aewah1sq3bujo2_1280.jpg


Den sista var jag så sjukt nöjd med! Men fick aldrig en bild som gjorde det rättvisa, det var verkligen så där metalliskt skimrande och underbart snyggt i verkligheten, men på bild blev det inte alls samma effekt :(

Här syns det ju knappt att det är skimrigt:
tumblr_nbg0sn4vVL1sq3bujo1_1280.jpg


Dock nöjd med läpparna som jag testade att att contour och highlighta. Tycker verkligen de ser fylligare ut så :up:

Gud vad jag är avundsjuk på dina läppar!!!!
/pepp med läppar som streck = inte snygg i läppstift...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 240
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 050
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 069
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp