Bukefalos 28 år!

Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har också lite problem med att hyn blir smulig när jag sminkar. Provat lite olika alternativ med foundation + puder, mousse och BB-cream men alltid samma resultat. Använder både serum, dagcreme och nattcreme. Huden är inte torr om jag känner på den med fingertoppen. Vad kan vara problemet?
Kanske har du för tjockt lager som inte hinner torka/lägga sig ordentligt? Jag får det problemet ibland när jag har för bråttom...
 
Jag efterlyser lite tips!

Jag skulle vilja köpa ny palett med ögonskuggor. Har ett gäng från Tikei som jag gillar skarpt men skulle vilja ha lite mer klara, starka färger. Har en palett från Viva la Diva men tycker att färgen blir så oerhört blek och tråkig på ögonlocket jämfört med i paletten. Finns det någon palett som är med skarpare färger som är det även på ögat men som inte kostar skjortan?

Har också lite problem med att hyn blir smulig när jag sminkar. Provat lite olika alternativ med foundation + puder, mousse och BB-cream men alltid samma resultat. Använder både serum, dagcreme och nattcreme. Huden är inte torr om jag känner på den med fingertoppen. Vad kan vara problemet?


Som tidigare tipsat kan du testa med att fukta skuggan, men annars så är en primer bra för även det ändamålet. Sitter inte bara bättre utan färgerna ska bli mer som på paletten med, har jag läst. Dock inte testat själv :angel:
 
Jag skulle vilja köpa ny palett med ögonskuggor. Har ett gäng från Tikei som jag gillar skarpt men skulle vilja ha lite mer klara, starka färger. Har en palett från Viva la Diva men tycker att färgen blir så oerhört blek och tråkig på ögonlocket jämfört med i paletten. Finns det någon palett som är med skarpare färger som är det även på ögat men som inte kostar skjortan?


Som tidigare tipsat kan du testa med att fukta skuggan, men annars så är en primer bra för även det ändamålet. Sitter inte bara bättre utan färgerna ska bli mer som på paletten med, har jag läst. Dock inte testat själv så det kanske inte är sant :angel:
 
@Pancakes Har du silikonbaserad primer? De tycker jag tenderar att bli lite smuliga om man 1- tar för mkt, en-två ärtas storlek räcker till hela ansiktet, eller 2- inte låter den ta fäste på huden ordentligt innan man applicerar foundation. Vänta några minuter, 3-5, innan du lägger foundation. Annars kan det vara så att formulan mellan din primer och din foundation krockar.
 
Dagens sminkning, bilder tagna 07.20 imorse... Det sitter fortfarande kvar, av ren lathet, men ska tvättas bort nu :p





Bas:
UD brightening and tightening complexion primer potion
Revlon colorstay foundation normal/dry i 200 nude
Maybelline fit me concealer 15 (under ögonen)
Make up forever HD setting powder
benefit hoola bronzer (contour)
NARS laguna bronzer
MAC rosy outlook blush
UD chill setting spray

Ögon:
UD primer potion
UD naked 3 palette (limit och nooner som crease och outer v-färg)
MUS marble eyeshadow rossio assiago
Rimmel eyeliner i nude på vattenlinjen
YSL babydoll mascara

Bryn:
Anastasia brow wiz medium ash

Läppar:
L'oreal color riche lipstick 235 nude
Nyx butter gloss tiramisu
 
Har hittat en ny favoritmascara: http://www.unebeauty.com/en/

Fanns på gekås, typ ekologisk och billig så jag ville testa. Och fy bubblan allts, jag behöver i princip inte böja ögonfransarna (normalt spretar alla åt heeelt olika håll o ser förjävliga ut om man inte böjer med värme...) utan man kan ta MÅNGA lager utan att det ser klumpigt o kladdigt ut utan fransarna bara skärper till sig lite o ordnar upp sig.

Så nöjd! Superbra liten borste :)
 
Så puttar jag fram tråden lite med mina sedvanliga egobilder ;)
Här har jag highlightat och contourat skiten ur ansiktet. Hade inte kunnat gå ut i dagsljus utan att se halvt galen ut. Men snyggt på bild :o
10553531_854448091245508_3008993352728481597_n.jpg

Närbild på "ögonsminket"
1911664_854429727914011_6519403250079955056_n.jpg

Dagens (torkade dock bort allt på läpparna rätt snabbt, påtok för mycket underhåll för att hållas snyggt när man äter mm)
10689971_855152087841775_2954899139688064423_n.jpg

Ögonsminket idag då:
1960066_855138184509832_3863574657239752854_n.jpg
 
@Pancakes Har du silikonbaserad primer? De tycker jag tenderar att bli lite smuliga om man 1- tar för mkt, en-två ärtas storlek räcker till hela ansiktet, eller 2- inte låter den ta fäste på huden ordentligt innan man applicerar foundation. Vänta några minuter, 3-5, innan du lägger foundation. Annars kan det vara så att formulan mellan din primer och din foundation krockar.

Den primer jag köpte en gång tyckte jag inte gjorde varken till eller från så jag brukar skippa det helt och köra bara foundation närmast huden :o
 
Snälla hoppas någon kan hjälpa mig, söker en dupe för denna ögonskugga då den inte finns att köpa längre

Det är Loreal infallible Golden mahogany
det är den röda i mitten.

IMG_5307_edited-1.JPG
 
Eftersom den här tråden är 96 sidor har någon säkert frågat om detta innan, men:

Har ni något tips på en bra eyeliner? :) Som är enkel att måla med och inte smular eller kletar. Och inte ruinerar en :angel:
 
Jag tror att TBS gel-liner är precis vad du söker!
Ett mellanting av flytande och fast eyeliner.
Smular inte som en torr, "kletar" inte som en flytande.
T.o.m jag lyckas typ att få den bra :)
135:- tror jag att den kostade. Väl värt det! :)
 
Snälla hoppas någon kan hjälpa mig, söker en dupe för denna ögonskugga då den inte finns att köpa längre

Det är Loreal infallible Golden mahogany
det är den röda i mitten.

IMG_5307_edited-1.JPG


Också letat efter den i hundra år. Hittade en som jag tyckte var lik som är från MUD (make up designory)
Färgen heter hos dem "vineyard" och deras ögonskuggor är helt underbara :love: Den är en smula kallare i tonen, kollade lite på pomegranate också, den verka gå lite mer åt det röda/orange hållet, istället för det röd/lila hållet som vineyard gör. Har dock inte den (ännu ;) ) Så kan ju bara tipsa om vineyard som jag vet är fantastiskt fin!
 
Jag har fått så fruktansvärt dåligt hyyyyy! Hade bra hy i tonåren och fick sämre när jag fyllde typ 19, men nu har den verkligen blivit helt fruktansvärt dålig den senaste månaden eller så. Stora blemmor och små knottror samt väldigt röd på kinderna, längs käkbenet och hakan. Tror att den främsta faktorn är stress. Men det stör mig så mycket! Mitt självförtroende påverkas så negativt av det här och jag blir irriterad över att jag låter det spela roll. Har aldrig känt ett behov av att jag måste sminka mig tidigare, har bara gjort det när jag känt för det för att det varit roligt. Men nu känner jag att jag inte vill gå till skolan utan smink pga hyn. Yl! Vet inte riktigt vad jag vill med inlägget, mer än att babbla av mig lite. Tips? Erfarenheter?
 
Jag har fått så fruktansvärt dåligt hyyyyy! Hade bra hy i tonåren och fick sämre när jag fyllde typ 19, men nu har den verkligen blivit helt fruktansvärt dålig den senaste månaden eller så. Stora blemmor och små knottror samt väldigt röd på kinderna, längs käkbenet och hakan. Tror att den främsta faktorn är stress. Men det stör mig så mycket! Mitt självförtroende påverkas så negativt av det här och jag blir irriterad över att jag låter det spela roll. Har aldrig känt ett behov av att jag måste sminka mig tidigare, har bara gjort det när jag känt för det för att det varit roligt. Men nu känner jag att jag inte vill gå till skolan utan smink pga hyn. Yl! Vet inte riktigt vad jag vill med inlägget, mer än att babbla av mig lite. Tips? Erfarenheter?
http://instagram.com/p/tupkJ-HmgR/ :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 231
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 013
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 047
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp