Bukefalos 28 år!

Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
det har jag också undrat över:) Särskilt som jag hittills bara blivit grymt besviken på allt jag köpt på TBS(och jag har verkligen försökt med en lång rad olika produkter!).

Ja, samma här! Köpte en hel del grejer därifrån i USA men det enda jag verkligen gillar är deras body butter (förutom att det tar slut så himla fort, är inte alls drygt) samt ett solpuder. Annars har alla produkter varit besvikelser. :(


HAHA. Ska köra didgeridoon :D
 
Ja, samma här! Köpte en hel del grejer därifrån i USA men det enda jag verkligen gillar är deras body butter (förutom att det tar slut så himla fort, är inte alls drygt) samt ett solpuder. Annars har alla produkter varit besvikelser. :(



HAHA. Ska köra didgeridoon :D

Själv gillar jag spegel! Du kan va' akne!:D

Ursäkta att jag gör mig lustig över något som är ett problem, förresten. Jag förstår att det är jobbigt på riktigt, men hade precis sett Karins lilla film och kunde inte låta bli.:)
 
Ja, samma här! Köpte en hel del grejer därifrån i USA men det enda jag verkligen gillar är deras body butter (förutom att det tar slut så himla fort, är inte alls drygt) samt ett solpuder. Annars har alla produkter varit besvikelser. :(
Amen! Jag fick dessutom värsta allergiska reaktionen av en av deras produkter och sedan genompissigt bemötande från dem så jag säger stort fett bu åt The Body Shop :down:.
 
Amen! Jag fick dessutom värsta allergiska reaktionen av en av deras produkter och sedan genompissigt bemötande från dem så jag säger stort fett bu åt The Body Shop :down:.
Och jag köpte deras vattenfasta mascara, tappade typ alla fransar och fick shitty bemötande när jag gick tillbaka med den.:mad:

Försökte verkligen köpa enbart deras grejor när jag var ung och mer idealistisk än jag är idag, men alltså, det är rätt mycket crap som säljs med etikargument!
 
Och jag köpte deras vattenfasta mascara, tappade typ alla fransar och fick shitty bemötande när jag gick tillbaka med den.:mad: Försökte verkligen köpa enbart deras grejor när jag var ung och mer idealistisk än jag är idag, men alltså, det är rätt mycket crap!
Ha, fantastiskt! Just det shitty bemötandet sänker dem ju totalt.

Urk.
 
Jag har fått så fruktansvärt dåligt hyyyyy! Hade bra hy i tonåren och fick sämre när jag fyllde typ 19, men nu har den verkligen blivit helt fruktansvärt dålig den senaste månaden eller så. Stora blemmor och små knottror samt väldigt röd på kinderna, längs käkbenet och hakan. Tror att den främsta faktorn är stress. Men det stör mig så mycket! Mitt självförtroende påverkas så negativt av det här och jag blir irriterad över att jag låter det spela roll. Har aldrig känt ett behov av att jag måste sminka mig tidigare, har bara gjort det när jag känt för det för att det varit roligt. Men nu känner jag att jag inte vill gå till skolan utan smink pga hyn. Yl! Vet inte riktigt vad jag vill med inlägget, mer än att babbla av mig lite. Tips? Erfarenheter?
Erfarenheter: oh yes!
Ät B-vitamin och använd nån ansiktskräm som passar dig, jag kör på ultrabland från Lush för den är himla mild och återfettande.
B-vitamin gör susen för mig, och så en snäll och återfettande ansiktskräm/rengöring eftersom min hud torkar ut och blir ful pga det om jag använder fel grejer.
 
Själv gillar jag spegel! Du kan va' akne!:D

Ursäkta att jag gör mig lustig över något som är ett problem, förresten. Jag förstår att det är jobbigt på riktigt, men hade precis sett Karins lilla film och kunde inte låta bli.:)

Det är lugnt! Jag är inte så tjonken av mig. :)

Och jag inser ju själv att det inte rimligen borde vara ett problem. Vissa får problemhy, andra får det inte, big deal liksom. Jag är ju inte min hy. Hade jag jobbat kvar i äldrevården hade jag med all säkerhet inte brytt mig ett enda dugg (å andra sidan hade jag väl troligen inte fått problem pga stressen heller...). Så det är ju verkligen bara miljön jag är i och de hierarkiska strukturerna i den som gör att jag tycker att jag är så ful att jag måste gömma mig. Bryr ju mig inte ett dugg om hur någon annans hy ser ut heller. Blir så trött, bara. Att det blir ytterligare ett stressmoment i min vardag som känns så extremt överflödigt, samt ytterligare en osäkerhet att lägga till i min redan milslånga lista över saker jag tänker är "fel" på mig.
 
Amen! Jag fick dessutom värsta allergiska reaktionen av en av deras produkter och sedan genompissigt bemötande från dem så jag säger stort fett bu åt The Body Shop :down:.
Samma här :(
Normalt sett får jag jättebra reaktioner från butiker när jag går tillbaka och berättar om allergiska reaktioner (eller ja, numera testar jag mer i butik och ser reaktionerna direkt - varpå flera butiker ärligt säger att dom nog inte har något som passar mig)
 
Ja, det har jag också fått! Har inte gått tillbaka med den grejen däremot, pallar inte.
Sjukt läskigt! Och nä, ingen idé att gå tillbaka, de bara tittar på en som om man precis ramlat ner från ett träd.

Samma här :(
Normalt sett får jag jättebra reaktioner från butiker när jag går tillbaka och berättar om allergiska reaktioner (eller ja, numera testar jag mer i butik och ser reaktionerna direkt - varpå flera butiker ärligt säger att dom nog inte har något som passar mig)
Ja, alltså när jag gick tillbaka trodde jag i min enfald att de skulle uppskatta informationen. Så var inte fallet :p.
 
Erfarenheter: oh yes!
Ät B-vitamin och använd nån ansiktskräm som passar dig, jag kör på ultrabland från Lush för den är himla mild och återfettande.
B-vitamin gör susen för mig, och så en snäll och återfettande ansiktskräm/rengöring eftersom min hud torkar ut och blir ful pga det om jag använder fel grejer.

Tack! Det där med B-vitamin har jag hört förut men aldrig provat. Har läst att det är väldigt omtvistat huruvida det faktiskt har effekt, men det verkar funka på dig alltså? :)
Ja, det är ju förresten ett annat problem: Googlar man så tycker de flesta att man ska börja med receptfria läkemedel från apoteket, så jag provade Basiron och blev istället så _fruktansvärt_ torr. Flagade och fick exemliknande utslag. Och jag kan inte använda typ neutrogena eller liknande med alkohol/salicylsyra i, eftersom jag blir supertorr. Så jag måste använda milda, snälla produkter. Just nu har jag investerat i en rutin från Dermalogica som är väldigt mild, hoppas på resultat.
 
Tack! Det där med B-vitamin har jag hört förut men aldrig provat. Har läst att det är väldigt omtvistat huruvida det faktiskt har effekt, men det verkar funka på dig alltså? :)
Ja, det är ju förresten ett annat problem: Googlar man så tycker de flesta att man ska börja med receptfria läkemedel från apoteket, så jag provade Basiron och blev istället så _fruktansvärt_ torr. Flagade och fick exemliknande utslag. Och jag kan inte använda typ neutrogena eller liknande med alkohol/salicylsyra i, eftersom jag blir supertorr. Så jag måste använda milda, snälla produkter. Just nu har jag investerat i en rutin från Dermalogica som är väldigt mild, hoppas på resultat.
Ja jag tycker att jag märker skillnad. Har försökt att låta bli att ändra fler saker samtidigt, just för att testa. Och jag upplever att det funkar! Kostar inte speciellt mycket att testa heller, finns i 120-pack på ica/liknande för typ 35 spänn :)
Basiron är värdelöst. Kanske mest för att jag är allergisk mot det verksamma ämnet ;) Jag reagerar på massor, har därför funderat på att testa ren kokosolja framöver, jag tror på att ju mindre konstiga ämnen ju bättre är det för huden (men förstår ju att inte alla andra är likadana).
Hoppas att dermalogica funkar för dig!
 
Det är lugnt! Jag är inte så tjonken av mig. :)

Och jag inser ju själv att det inte rimligen borde vara ett problem. Vissa får problemhy, andra får det inte, big deal liksom. Jag är ju inte min hy. Hade jag jobbat kvar i äldrevården hade jag med all säkerhet inte brytt mig ett enda dugg (å andra sidan hade jag väl troligen inte fått problem pga stressen heller...). Så det är ju verkligen bara miljön jag är i och de hierarkiska strukturerna i den som gör att jag tycker att jag är så ful att jag måste gömma mig. Bryr ju mig inte ett dugg om hur någon annans hy ser ut heller. Blir så trött, bara. Att det blir ytterligare ett stressmoment i min vardag som känns så extremt överflödigt, samt ytterligare en osäkerhet att lägga till i min redan milslånga lista över saker jag tänker är "fel" på mig.
Fast du, börja inte sparka på dig själv för att du tycker det är jobbigt dessutom! Du är under en massa press och i nya sammanhang(om jag minns rätt?). Kanske reagerar din hy på stress, kanske är det luften i lokalerna, kanske är det att du äter annorlunda... Oavsett vill jag bara återigen säga att jag inte menade att göra mig löjlig över ditt problem. När jag blir osäker tycker jag att jag är tjock, vilket jag ju egentligen inte är. DET är knasigt.
 
När jag blir osäker tycker jag att jag är tjock, vilket jag ju egentligen inte är. DET är knasigt.
JAG MED! Trodde jag var ensam om det. När jag blir osäker känner jag mig stor och tjock och som att jag kan känna hur enormt stora mina kinder är. Hate it.
 
JAG MED! Trodde jag var ensam om det. När jag blir osäker känner jag mig stor och tjock och som att jag kan känna hur enormt stora mina kinder är. Hate it.
Men gud, det där med kinderna har jag aldrig hört någon annan som upplevt! Det är förfärligt och värst är att den där tjock-känslan lägger sig som ett lock över allt annat för mig och istället för konstruktiva tankar och "riktiga" känslor står jag där med ett svårangripbart "tjock".
 
Ja jag tycker att jag märker skillnad. Har försökt att låta bli att ändra fler saker samtidigt, just för att testa. Och jag upplever att det funkar! Kostar inte speciellt mycket att testa heller, finns i 120-pack på ica/liknande för typ 35 spänn :)
Basiron är värdelöst. Kanske mest för att jag är allergisk mot det verksamma ämnet ;) Jag reagerar på massor, har därför funderat på att testa ren kokosolja framöver, jag tror på att ju mindre konstiga ämnen ju bättre är det för huden (men förstår ju att inte alla andra är likadana).
Hoppas att dermalogica funkar för dig!

Ska prova det! :) Är det typ kapslar du köper eller?

Ja, samma här. Superkänslig vad det verkar. Ett tag körde jag på bara vanlig matolja typ, men det var ingen superhit på tilltäppta porer. :angel:
Har också hört kokosolja och nåt annat, mandelolja tror jag?
 
Men gud, det där med kinderna har jag aldrig hört någon annan som upplevt! Det är förfärligt och värst är att den där tjock-känslan lägger sig som ett lock över allt annat för mig och istället för konstruktiva tankar och "riktiga" känslor står jag där med ett svårangripbart "tjock".
Åh men vad fint med nån som är likadan :love:. Jag känner samma sak, jag går från att vara självsäker och rolig och cool-niphredil (haha, ja, så känner jag mig ibland) till TJOCKKINDER, tråkig, vem vill prata med mig-niphredil. Värdelöst.
 
Ska prova det! :) Är det typ kapslar du köper eller?

Ja, samma här. Superkänslig vad det verkar. Ett tag körde jag på bara vanlig matolja typ, men det var ingen superhit på tilltäppta porer. :angel:
Har också hört kokosolja och nåt annat, mandelolja tror jag?
Det är tabletter som man sväljer hela :)

Testat att ånga bort oljan? Så gör jag med ultrabland efter tips i butiken. Ta en handduk, blöt ner i asvarmt vatten, vrid ur, håll mot ansiktet, torka försiktigt bort överflödig olja och lägg på ansiktskräm
 
Fast du, börja inte sparka på dig själv för att du tycker det är jobbigt dessutom! Du är under en massa press och i nya sammanhang(om jag minns rätt?). Kanske reagerar din hy på stress, kanske är det luften i lokalerna, kanske är det att du äter annorlunda... Oavsett vill jag bara återigen säga att jag inte menade att göra mig löjlig över ditt problem. När jag blir osäker tycker jag att jag är tjock, vilket jag ju egentligen inte är. DET är knasigt.

Nej, jag förstår att du inte menade så och jag tog absolut inte illa upp. :)
Det är förmodligen mycket troligt att det är en reaktion på allt som är nytt och att det inte är "mitt fel". Men jag blir ändå irriterad på att jag låter det påverka mig såpass.

JAG MED! Trodde jag var ensam om det. När jag blir osäker känner jag mig stor och tjock och som att jag kan känna hur enormt stora mina kinder är. Hate it.

Jag med, fast jag ser mer på det som en allmän sanning i mitt fall. Jag ÄR ju tjock, liksom, inga konstigheter.
Däremot inbillar jag mig att jag får dubbehaka i samband med mens, inser att det inte är så troligt att det är riktigt sant. :angel:
 
Jag med, fast jag ser mer på det som en allmän sanning i mitt fall. Jag ÄR ju tjock, liksom, inga konstigheter.
Däremot inbillar jag mig att jag får dubbehaka i samband med mens, inser att det inte är så troligt att det är riktigt sant. :angel:
Haha, tror knappast du får dubbelhaka när du har mens. Galning! :p Och nej, jag tycker inte att du är tjock.

För övrigt: fett ovärt med negativa märkliga känslor när man blir osäker. Skulle önska att man kunde byta ut dem mot nåt annat, typ gratis popcorn eller nåt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 216
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 907
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 011
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp