Bukefalos 28 år!

Smink-tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är tabletter som man sväljer hela :)

Testat att ånga bort oljan? Så gör jag med ultrabland efter tips i butiken. Ta en handduk, blöt ner i asvarmt vatten, vrid ur, håll mot ansiktet, torka försiktigt bort överflödig olja och lägg på ansiktskräm

Har testat med en microfiberduk! Tyckte fortfarande att det var mycket sminkrester kvar trots oljan, att jag fick tvätta flera gånger?
 
@whwycd Åh, den där eyelinern har jag funderat på att prova läääänge nu och är den så smidig kanske även jag lyckas, är dock väldigt darrhänt :p
 
Finns en bra gelliner från ELF annars, kostar typ ingenting, sitter som berget och är lätt att hantera med penseln man får till :)

Tack för tipset :) Måste dock erkänna att jag inte är så förtjust i ELF alls :p men ska absolut ha det i åtanke om ingen annan faller mig i smaken :)
 
Tack för tipset :) Måste dock erkänna att jag inte är så förtjust i ELF alls :p men ska absolut ha det i åtanke om ingen annan faller mig i smaken :)
:eek: Elf är ju fantastiskt med tanke på prislappen!
Just den där gellinern är jag ständig brukare av. Den enda nackdelen är att den kan vara lite svår att få bort, för den sitter så jäkla bra :D
 
Gissa vem som fick hem avi för paket från HQHair idag! På grund av äckligt hällregn och promenad hem ligger paketet tyvärr kvar på den så kallade posten än, men imorgon!:banana:
 
@whwycd

En nyfiken fråga bara, jobbar du för TBS eller finns det någon annan anledning till att du alltid rekommenderar just deras produkter? :)
Och @Koltrast
Haha nej! Det enkla svaret är att jag BARA använder deras produkter (förutom till håret och sminkborttagning, hårprodukterna funkar inte alls för mig och kamomillserien tål jag tyvärr inte :( ) och är otroligt nöjd med dem, och då finns det ju ingen anledning att inte rekommendera produkter som jag gillar?
Det många rekommenderat i tråden här skulle inte funka för mig ;)
Kommer aldrig att byta ut Nutriganics-serien om jag inte absolut måste!

Att det dessutom inte är djurtestat på något vis är det viktigaste!
Däremot handlar jag bara i butikerna här hemma i Uppsala där jag vet att servicen är bra och jag får all hjälp jag behöver/ber om. Har testat butiker i gävle, västerås och stockholm men vänt i dörren då det inte känts bra alls. "Borta bra men hemma bäst"?
 
Och @Koltrast
Haha nej! Det enkla svaret är att jag BARA använder deras produkter (förutom till håret och sminkborttagning, hårprodukterna funkar inte alls för mig och kamomillserien tål jag tyvärr inte :( ) och är otroligt nöjd med dem, och då finns det ju ingen anledning att inte rekommendera produkter som jag gillar?
Det många rekommenderat i tråden här skulle inte funka för mig ;)
Kommer aldrig att byta ut Nutriganics-serien om jag inte absolut måste!

Att det dessutom inte är djurtestat på något vis är det viktigaste!
Däremot handlar jag bara i butikerna här hemma i Uppsala där jag vet att servicen är bra och jag får all hjälp jag behöver/ber om. Har testat butiker i gävle, västerås och stockholm men vänt i dörren då det inte känts bra alls. "Borta bra men hemma bäst"?
Det är ju toppen att du hittat nåt du gillar, som dessutom känns etiskt riktigt för dig.:)
 
Ja precis :)
Men om ni tycker att det är tjatigt så ska jag sluta :p
Det är det nog ingen som tycker. Jag har funderat över om du kanske eventuellt hade någon anknytning till TBS eftersom du är så odelat positiv och ibland ganska "säljig", men om du bara är en mycket nöjd kund finns det väl inget problem?:)
 
Mycket nöjd kund! ;)
Rätt hopplös för övrigt, jag kan verkligen inte låta bli att gå in där (farligt att passera butiken VARJE gång jag går till/från gymmet...) med jämna mellanrum, och i de flesta fallen handlar jag något :o
Så nu har jag nog testat allt jag "behöver" och kan nöja mig med att fylla på...
Ögonskuggor har jag alldeles för många, men de ska jag börja laborera med nu så nu kanske de börjar gå åt ändå :D
 
Ja precis :)
Men om ni tycker att det är tjatigt så ska jag sluta :p

Klart det inte är tjatigt! Ibland hittar man helrätt butiker som har det mesta som faller en i smaken och det är ju sjukt nice, det mesta på samma ställe ju :D deras ögonskuggor color crush är så grymma, sitter som berget och är en av få som inte "veckar" sig efter en heldag :love: Använder deras Aleo ansiktsrengöring, mild och galet effektiv på även mascara! Men deas hårprodukter funkar inte på mig heller, fast jag haft balsam i så är det omöjligt att borsta ur, sjukt trasslig :p . Suktar lite efter deras Hallon-serie, luktar så gott så jag smäller av!
 
@nexxa - precis! Jag kan sortimentet utantill :o och hade jag kunnat jobba (i butik) hade det lätt varit mitt förstahands-val ;)
Fukta penseln så får du fram ännu mer pigment i skuggorna.
I övrigt känner jag mig rätt malplacerad här... :o
 
Jag har fått så fruktansvärt dåligt hyyyyy! Hade bra hy i tonåren och fick sämre när jag fyllde typ 19, men nu har den verkligen blivit helt fruktansvärt dålig den senaste månaden eller så. Stora blemmor och små knottror samt väldigt röd på kinderna, längs käkbenet och hakan. Tror att den främsta faktorn är stress. Men det stör mig så mycket! Mitt självförtroende påverkas så negativt av det här och jag blir irriterad över att jag låter det spela roll. Har aldrig känt ett behov av att jag måste sminka mig tidigare, har bara gjort det när jag känt för det för att det varit roligt. Men nu känner jag att jag inte vill gå till skolan utan smink pga hyn. Yl! Vet inte riktigt vad jag vill med inlägget, mer än att babbla av mig lite. Tips? Erfarenheter?


Jag är en av dem där som har det som kallas "vuxen akne" vilket typ började dyka upp i 19-29 års åldern för mig. Min mamma har samma problem men fick det långt senare och har fortfarande lite problem med det (tjoho jag kommer dras med detta tills jag är 50+ eller?)
Gått på två penicillin kurer och det har blivit tillfälligt bättre. Testat ungefär all vad apoteket och kicks har i sitt utbud som gäller hudvård. Har mer eller mindre gett upp på skiten, det går i perioder och sist jag ringde för att få tid i denna stad så hade dem 3 månaders väntetid så när jag väl snart skulle dit var min hy perfekt. Vad skulle jag då gå och visa upp liksom?
Men nu dokumenterar jag allt och tar härliga bilder på mina finna och blemmor med systemkameran. För ska ta tag i det och beställa ny tid dit. Men skulle nu min hy plötsligt bli bättre så har jag iaf någt att visa tänker jag!
Mitt tips är sök hos läkaren för det. Jag har en del fula ärr som jag inte kommer bli av med. Hade jag bara fått tummen ur lite tidigare så kanske jag sluppit det.
 
Finns en bra gelliner från ELF annars, kostar typ ingenting, sitter som berget och är lätt att hantera med penseln man får till :)
Jag älskar deras gel eyeliner (den jag alltid använder) dock tycker jag pensel är totalt värdelös om man vill få fina tunna linjer. Så använder en suuuuuuuper smal pensel från make up store eller elf's typ "vinklade" eyeliner pensel vilket fungerar super :D Men sen är jag allmänt dålig på att måla eyeliner med snedkuren pensel så ;)
 
:eek: Elf är ju fantastiskt med tanke på prislappen!
Just den där gellinern är jag ständig brukare av. Den enda nackdelen är att den kan vara lite svår att få bort, för den sitter så jäkla bra :D
@cili Deras smink vill liksom inte...fästa på min hud? Och sen kliat lite med. Men deras priser är kanon :)


Jag tycker oftast som dig, enda undantagen just nu är deras face mist, bakade blusher och geleyelinern. Allt annat verkar bli fläckigt eller allmänt skumt på min hy :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 224
Senast: Wonna
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 989
Utrustning Jag behöver köpa nya ridbyxor, eftersom jag bara har ett par som jag gillar = jag använder aldrig några andra. :p De jag har idag är...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: Nomina
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 037
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp