Sminkvideos som inte handlar om smink?

escodobe

Trådstartare
Ibland trillar jag need i kortvideoträsket genom facebook och instagram. Jag känner att det här inlägget har boomervarning över hela sig, men vad är det för trend att folk gör videos där de pratar om något intressant, men de sminkar sig under tiden? Varför? Alltså det de snackar om har absolut inget att göra med att de sminkar sig, så det är inte så att det handlar om sminktips?
 
Ibland trillar jag need i kortvideoträsket genom facebook och instagram. Jag känner att det här inlägget har boomervarning över hela sig, men vad är det för trend att folk gör videos där de pratar om något intressant, men de sminkar sig under tiden? Varför? Alltså det de snackar om har absolut inget att göra med att de sminkar sig, så det är inte så att det handlar om sminktips?
GRWM videos (Get ready with me)
De sminkar sig medan de pratar om true crime eller vad som. :):)
 
Men vad är vitsen?
Jag kan titta på dem medan jag spelar något spel för att varva ner. Det är mer rösten och det de berättar jag är ute efter inte riktigt att titta på videon med någon entusiasm. Det gör inget om jag tappar koncentrationen på videon ett tag.

Vissa tittar på det som sällskap, kanske man äter middag och tittar på en sån video för just sällskapet.

Vissa tittar nog för att varva ner och kanske är intresserade av smink och observerar vad de gör och tänker att Aha den där eyelinern och den där färgen på ögonskugga ska jag testa i morgon.

Det är lite som att titta på tv program där man inte behöver vara engagerad. Vissa slötittar på Gränsbevakarna australien medan de äter, eller medan de fipplar med telefon/stickar/vadsom - samma grej.
 
Jag tänker också att det är lite "kompishäng". Det är inte konstigare än att se på videos där folk spelar spel, är ute och petar i naturen eller gör något annat.
 
Barberaren.
Som att gå till frisören och se klippningen i spegeln samtidigt som man pratar om precis allt annat.
Ett mycket gammalt och känt koncept.
 
Jag tänker också att det är lite "kompishäng". Det är inte konstigare än att se på videos där folk spelar spel, är ute och petar i naturen eller gör något annat.

Det är vad lillmatten här hemma sa när vi frågade också (vi två gen-x-ish har nämligen också upptäckt detsamma :cool:). Plus att många tydligen kör dubbla tiktokflöden samtidigt, och då behöver det vara något som inte kräver så mycket fokus för att passa.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag tycker att det är sjukt märkligt! Jag blir lite stressad av att hålla reda på både det personen gör och det personen säger när det är så olika saker.
 
Jag tycker inte att det är konstigt? Utan det är lite som att man är med en kompis tycker jag och pratar om nånting när den fixar sig.
Plus så tycker iallafall jag att det kan vara lite tråkigt att bara sitta och kolla på nån som pratar om den gör en story time men om den tillexempel sminkar sig också så är det mera att titta på.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag gillar GRWM-videos om jag gillar personligheten hos den som håller i dem. Tycker det blir det bästa av två världar – både visuellt och audio. :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag tror det har lite med tid att göra också. Man vill filma en story men ska få in det i sitt kanske packade schema men sminka sig ska man ändå göra och då passar man på att göra två saker samtidigt.
 
Jag tror det har lite med tid att göra också. Man vill filma en story men ska få in det i sitt kanske packade schema men sminka sig ska man ändå göra och då passar man på att göra två saker samtidigt.

Jag tror det är deras grej. Titta Bailey Sarian t.ex. Hennes Murder mystery & MakeUp.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Elder millennial här och jag tycker GRWM-videos är lite trevligt bakgrundsbrus. Kollar dock endast på YouTube, oftast i kombination med slösurf eller spel men konceptet är ju samma.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 324
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 514
Senast: Grazing
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 780
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp