Smörklumpar.

Jag gillar smör och det stör mig inte om det är lite ojämnt. Har aldrig varit med om att allt smör bara legat i en klump.
 
Jag blir tokig på folk som inte brer mackan ända ut i kanterna! Som att kanterna är så goda att det inte behövs smör där.:confused:

Jag ber aldrig min mamma göra en macka till mig av den anledningen, då blir det liksom bara lite i mitten.O_o
 
Jag blir tokig på folk som inte brer mackan ända ut i kanterna! Som att kanterna är så goda att det inte behövs smör där.:confused:

Jag ber aldrig min mamma göra en macka till mig av den anledningen, då blir det liksom bara lite i mitten.O_o

Tur du är stor nog att göra mackan själv då...
 
Apropå be någon annan bre macka. Minns när jag var liten, när mamma o pappa fortfarande bredde mackorna åt en, så med pappa fick man alltid mycket smör i mitten av mackan, och mamma lite tunt lager över hela mackan. Själv ville man ju kombinera de två. :D
 
Efter min diabetsdebut var smör big No-no så jag lärde mig snåla rejält och har än idag lite problem med färdigbredda mackor även om det är lite/lagom mkt smör på. Köper jag färdig smörgås från ett fik och de görs på plats ber jag dem snåla med smöret alt. inget alls.
Köper jag färdig macka i butik brukar jag ta med en extra servett och skrapa bort en del smör. Jag är inte så kinkig.

Förstår inte riktigt varför man måste ha gurka/tomat på ostfrallor. Tycker ofta de blir soggiga. Mycket bättre med en bit paprika eller groddar av ngt slag.

Sen att jag själv rostar bröd hemma och har typ en hel ask Bregott på hör inte hit :o:D
 
Använd inte så hårt smör utan som varit ute en stund i rumstemperatur så går det lätt att bre ut.
Färdigbredda mackor med klumpar man köper är rent slarv.
 
Det är en omöjlig arbetsuppgift att kombinera enligt livsmedelsverket rätt tempererat smör med färskt vitt bröd.
Lösningen är att undvika vitt bröd till förmån för mer riktigt sådant.
 
Det är en omöjlig arbetsuppgift att kombinera enligt livsmedelsverket rätt tempererat smör med färskt vitt bröd.
Lösningen är att undvika vitt bröd till förmån för mer riktigt sådant.
Jag har övergett vitt bröd om jag inte gör vitlöksbröd tycker mörkt bröd inte vart bra sist jag provade.
 
Fast jag menade att det är jobbigt att se folk som brer ojämnt :p Men sitta med fingrarna i smöret!? :eek:

Haha, jag uppfattade det som tvärtom! För jag tycker verkligen att det är en Pina att se folk som sitter och noga ska peta ut smör åt alla möjliga håll och kanter (och ja, jag tycker att det väldigt ofta kommer i kontakt med fingertopparna i dessa fall. :D). Smöret är ju bara där för att se till att eventuellt pålägg inte glider, anser jag, och då räcker det med ett tunt lager någorlunda utspritt över mittområdet på smörgåsen. ;)
 
Kanske skulle skrivit "det är därför jag alltid tackar nej när mamma erbjuder sig att göra en macka till mig".

Min sambo har lärt sig (den hårda vägen :angel:) att bre mina mackor med ett jämnt och tunt lager Bregott ända ut på kanterna. :love:

(Sen brer han fortfarande sina egna tjockt och ojämnt och avslutar med att stryka av typ en matsked överblivet smör fullt med smulor på kanten av paketet. Den klumpen fastnar gärna i locket sen och jag blir galen nästa gång jag ska använda det. :mad:)
 
:nailbiting::confused:O_o

Nej smöret är där för att smöret är det bästa med hela mackan! Smör är smör är smör liksom. :D

:laugh:
Neeej!

Det där med smör är knepigt. Smör får inte smaka smör förbi resten av smaken av mackan, men smör får inte heller under Några omständigheter smaka margarin.

Generellt kan jag nog konstatera att jag helst äter mackor utan smör. Alls. Men OM det finns får det varken vara i klump eller utbrett överallt. :confused::crazy::angel:
Och folk får inte snuska med det när de breder ut det, eller gräva gropar i paketet heller.

Jag tror jag vet varför jag är singel.
 
Min sambo har lärt sig (den hårda vägen :angel:) att bre mina mackor med ett jämnt och tunt lager Bregott ända ut på kanterna. :love:

(Sen brer han fortfarande sina egna tjockt och ojämnt och avslutar med att stryka av typ en matsked överblivet smör fullt med smulor på kanten av paketet. Den klumpen fastnar gärna i locket sen och jag blir galen nästa gång jag ska använda det. :mad:)


Huuuh för båda delarna! :nailbiting::D
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 399
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
992
Senast: tott
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 822
Senast: Habina
·
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 297
Senast: AI62
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp