Smörklumpar.

MidnightSoul

Trådstartare
Finns det någon som uppskattar dessa smörklumbar man brukar som oftast få om man köper en färdig macka? Spelar ingen roll om det är fick eller från Ica.
 
Jag tror att det beror på att dom som brer på smöret själva inte äter smör.
Dom fattar helt enkelt inte att en vill ha smör över hela smörgåsen och inte allt i en klump - och om dom nu brett hela smörgåsen så är det utskrapat som en annan variant.
 
Nej, det är blä.
Detta är sämsta mackan jag fått 😂
Screenshot_20181119-214222.png
 
Jag har alltid irriterat mig på det, men tänker att de som gör mackorna säkert är så stressade att de helt enkelt inte hinner göra det bättre.
 
Smörklumpar är verkligen så otroligt äckligt! Det är det, och gurka på svettig ost som gör att jag nästan aldrig vågar köpa en färdig macka, elelr ens ta emot en smörgås någon annan har gjort.. Det kan verkligen få mig att kräkas.
Liksom den där bilden där man kan se tandavtrycken av ett bett genom en tjock slabba smör eller margarin. :nailbiting: :arghh:
Jag tycker det är lite märkligt att de lyckas med det när de gör smörgåsar på löpande band faktiskt - gör man det är ju smöret så mjukt att det borde bli en utsmetad liten rand istället?
 
Smörklumpar är verkligen så otroligt äckligt! Det är det, och gurka på svettig ost som gör att jag nästan aldrig vågar köpa en färdig macka, elelr ens ta emot en smörgås någon annan har gjort.. Det kan verkligen få mig att kräkas.
Liksom den där bilden där man kan se tandavtrycken av ett bett genom en tjock slabba smör eller margarin. :nailbiting::arghh:
Jag tycker det är lite märkligt att de lyckas med det när de gör smörgåsar på löpande band faktiskt - gör man det är ju smöret så mjukt att det borde bli en utsmetad liten rand istället?
Hatar grönsaker på färdiga mackor med ost oavset vad för grönsak det är, osten är halvt uppblött gägig äcklig sörja :yuck:
 
Hatar grönsaker på färdiga mackor med ost oavset vad för grönsak det är, osten är halvt uppblött gägig äcklig sörja :yuck:

Det är väldigt sant! Ostmackor går i princip inte göra så att de håller sig med grönsaker, men det är just den där slemmiga kombinationen med gurkan som har satt sig.
Någon gång som barn försökte jag nog rädda situationen genom att lyfta bort den sladdriga gurkan, men allt som händer är att två blekdegiga ostcirklar stirrar tillbaka upp på en där gurkan legat. Jag får ståpäls vid bara tanken!
Och så gärna en smörslabba under det! :crazy:
 
Det är väldigt sant! Ostmackor går i princip inte göra så att de håller sig med grönsaker, men det är just den där slemmiga kombinationen med gurkan som har satt sig.
Någon gång som barn försökte jag nog rädda situationen genom att lyfta bort den sladdriga gurkan, men allt som händer är att två blekdegiga ostcirklar stirrar tillbaka upp på en där gurkan legat. Jag får ståpäls vid bara tanken!
Och så gärna en smörslabba under det! :crazy:
Så jäkla sant, har gett mig själv mardrömmar i natt tror jag :crazy:
 
Alltså färdigbredda mackor... Man vill ha en macka där man får en perfekt blandning av pålägg i varje tugga. Man får en fralla som bara är halvt genomskuren, med den där margarinklumpen. Gärna med en blöt slabbedask av isbergssallat (så att brödet blir maximalt soggigt) och en KLYFTA tomat.
 

Liknande trådar

Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 821
Senast: Habina
·
Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
688
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
563
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Någon som kan tipsa? Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp