Bukefalos 28 år!

"smuts" i ögonvrån

Misiaczek

Trådstartare
Min whippetvalp på 8 månader har sen igår eftermiddag fått lite gulbrunt "smuts" i ögonvrån som jag pillat bort ett antal gånger nu. Det är väldigt lite, och torkar snabbt men kommer tillbaka väldigt snabbt då jag nu pillat bort det säkert 10ggr sen igår. Han brukar annars aldrig få sånt "smuts" i ögonvrån och det är bara i vänster öga som det nu blivit så i, så jag undrar kan det vara början på något allvarligt? Vi ska snart tillbaka till veterinär igen för återkontroll pga tidigare skada i tassen, men vet inte om jag vågar vänta med ögat och låta veterinären kolla på det då eller om det kan vara något akut man bör kolla upp nu?
Alla mina förra hundar hade jämt och ständigt sån "smuts" i ögonvrån som jag alltid pillade bort, så då var det inget jag hakade upp mig på och det vet jag att många hundar får. Men eftersom min nuvarande valp aldrig annars får sånt som jag nu blir lite orolig, men också för det bara är i det ena ögat.
Han verkar inte påverkad av det vad jag kan se, det rinner inte ur ögat och ser väl fint ut i övrigt, men jag tycker att det nog är liite rödare (rosa) än det andra ögat i "ögonvitorna"..eller så inbillar jag mig..vet inte...:o

Det är bara det att man läst så många ggr att ögonen ska man inte vänta med då det ofta kan bli allvarligt...därför jag är så nojig nu..
 
Sv: "smuts" i ögonvrån

Ögoninflammation? Jag skulle prova skölja med koksaltlösning typ Renässans , det skadar inte.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 123
Senast: McFlurry
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 411
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 413
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 697
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp