Bukefalos 28 år!

Smygdjurrättsaktivism under hållbarhetsstämpel?

Inte som pedagogisk måltid, nej. Då har man väl inte den arbetsuppgiften helt enkelt? Det har inte varit aktuellt för mig så jag är inte säker (jag är allergisk men mot "vanliga" saker), men det borde väl vara så det löses. Poängen med pedagogisk lunch är ju just att äta det barnen serveras.

Nu förstår jag vad du menade! Jag googlade och det är helt enkelt så att skolan vill inte behöva laga fler specialkoster än nödvändigt och därför erbjuds bara specialkost till de lärare (som har behov av specialkost) vars specialkost redan tillagas på skolan (oavsett vilken klass eleven går i). Det låter ju vettigt!
 
En betydligt mer relevant liknelse är snarare pedagogisk måltid. Det är absolut inte tillåtet att äta medhavd mat, eller specialkost som inte delas av någon elev - man får givetvis äta precis vad man vill, men då inte inför barnen...

Betald arbetstid jämförs med volontärarbete? Nej , mindre relevant kan det nog inte vara.
 
Tycker det är stor skillnad på att erbjuda en viss mat, än att påtvinga en viss mat. Här tycker jag revisorerna varit ute på hal is med sin anmärkning.

Det de gör är bara att de utesluter kött. Skulle inte förvåna mig om resterande ingredienser är sådant blandkostare äter vanligtvis ändå.
 
Eller så väljer man att läsa vad jag diskuterade istället för vad du fick.... Jag är inte ett dugg intresserad av det senare.
Diskussionen var ang. att ta med egen mat. Jag fattar inte din kommentar om att skolan är skyldiga att erbjuda näringsrika måltider, liksom jaha? Jag erbjöds då ingen sådan.

Jodå. I alla avseenden utom frivilligt mot skolplikt.
Jaha, du har alltså folk omkring dig som lever enbart på animalier? Får de inte näringsbrister?
 
Det de gör är bara att de utesluter kött. Skulle inte förvåna mig om resterande ingredienser är sådant blandkostare äter vanligtvis ändå.
Ja och det tycker jag är själva kärnan i det hela. OM maten är så pass viktig del att medhavd annan typ av mat är i princip förbjuden att synas med. Då bör ju de resterande ingredienserna hålla rätt standard. Därför är jag nyfiken på resterande ingredienser.
 
Diskussionen var ang. att ta med egen mat. Jag fattar inte din kommentar om att skolan är skyldiga att erbjuda näringsrika måltider, liksom jaha? Jag erbjöds då ingen sådan.


Jaha, du har alltså folk omkring dig som lever enbart på animalier? Får de inte näringsbrister?

Jag har folk omkring mig som vill bestämma över sitt eget födointag. Såväl veganer, vegetarianer som andra inriktningar. Det är förbudet mot att välja jag vänder mig emot.

Att begränsa utbudet, vare sig det innebär att bara ha kötträtter eller bara vegetariskt eller bara tonfisk är ju trist i sig, men att förbjuda eget val av medhavd mat är fånigt och tokigt.
 
Diskussionen var ang. att ta med egen mat. Jag fattar inte din kommentar om att skolan är skyldiga att erbjuda näringsrika måltider, liksom jaha? Jag erbjöds då ingen sådan.


Jaha, du har alltså folk omkring dig som lever enbart på animalier? Får de inte näringsbrister?
Jag utvecklar gärna. Men om någon då bestämt sig för att säkerställa att barnen får i sig näringsrik mat, så kanske denne får för sig att barnen måste äta skolmaten.
 
Ordet "köttbonde" är nedsättande och ett mycket otrevligt sätt att uttrycka sig.

Det är väldigt provokativt.

Var vänlig definiera "köttbonde"

Är det okej för de som är bönder som föder upp djur för köttproduktion kallar sig själva för köttbonde och det är fult om någon annan gör det?

Varför kallar de sig själva för köttbonde om det är nedvärderande?
 
Är det okej för de som är bönder som föder upp djur för köttproduktion kallar sig själva för köttbonde och det är fult om någon annan gör det?

Varför kallar de sig själva för köttbonde om det är nedvärderande?
Utan att nämna några exempel. Så finns det ju andra sådana exempel.
Det var det enda jag ville lägga till, i övrigt har jag inga bestämda åsikter i det.
 
Utan att nämna några exempel. Så finns det ju andra sådana exempel.
Det var det enda jag ville lägga till, i övrigt har jag inga bestämda åsikter i det.
De ord jag vet går inom den kategorin används ju för att "reclaima" (hippt ord?) Ordet. Vet inte under vilken tidsperiod det var ett skällsord att bli kallad köttbonde?
då kanske vi inte ska säga bonde heller då det hos många är synonymt med att ha lägre intelligens, vara trög, ha fula kläder och lukta illa....
 
Jag har hört att det är på väg att byta namn - till Jävla köttbonde. Djurrättsinfiltratörerna ligger bakom ...
Nä, nu tycker jag att du får ta bladet från munnen här. Djävla Mördare, ska det ju heta. De animaliska produkterna kommer i samband med namnbytet på yrkeskåren att byta namn till likdelar. Köttdisken kommer alltså att benämnas Likdelsdisken. Såna är de, djurrättsinfiltratörerna!
 
Nä, nu tycker jag att du får ta bladet från munnen här. Djävla Mördare, ska det ju heta. De animaliska produkterna kommer i samband med namnbytet på yrkeskåren att byta namn till likdelar. Köttdisken kommer alltså att benämnas Likdelsdisken. Såna är de, djurrättsinfiltratörerna!
Åh fy ... :laugh:
 
Att utesluta all animaliskt baserad föda är ett enormt begränsande kostval (men till stora delar fungerande för många människor) som inte finns någon som helst anledning att tvinga på människor. Inte ens för en dag.
Du fäktar en väderkvarn.

1. Det handlar om lakto-ovo-vegetarisk kost.
2. Volontärerna behöver bara ta av sig tröjan.
3. Beklagar å dina vägnar att du är så rädd för vegetabilier. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp