Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Askur Tack! Och jag håller med ;)
Han har ruskigt bra gångarter, överhuvudtaget. 4 gångare med väl separerade gångarter som det ändå finns MASSOR i.
När vi var och tittade på honom visade han i princip bara trav, han ville inte ens galoppera.

Träningen har egentligen bara innehållt balans, rakriktning och en blandning mellan olika tempon.
Han har ju som jag skrev tidigare alltid haft extremt lätt för samling, så det har varit mycket fokus på att han ska kunna ta sig FRAMÅT och inte bara UPPÅT. Jag har lagt fokus på samma sak i hans träning som med alla mina andra hästar - dom ska vara rakriktade, framme till handen, bära sig bakifrån och vara mjuka och följsamma. Sen är han en naturbegvåning utan dess like .. Han är ju bara riden sen februari, så fokus är fortfarande på att han ska röra sig i balans hela tiden, bli mer och mer rakriktad i kroppen och jämnstark i sidorna.
Det gäller även dom andra gångarterna .. Nu när tölten är på plats så har traven snarare utvecklats mer än tvärtom som det lätt blir, iom att han tar med sig samlingen från tölten över i traven så börjar man där kunna öka på steglängden utan att han tappar sin balans och bärighet.

Idag bjöd han även på ett mellantempo i tölten :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
92
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 950
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
532
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp