Bukefalos 28 år!

Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snappe är BÄST!
Tinna är inte så omtyckt.
Och stackars Ási står med gipsat ben på klinik :cry:
Ketill är rund och go och Laufi är mammas lilla ögonsten.

Ungefär så ser det ut här med våra pärlor.
Men neej! Stackars kille, lider med er :(
Håller tummar och tår för honom.
 
Har precis kollat igenom filmen från ridpasset i förrgår, och hästen såg ju ut ungefär som jag väntat. Intressant att se fotförflyttningar i rörelser som är lite jobbiga, tränaren har illustrerat och det stämde ju på pricken. Men hur sjutton får man den där hopplösa ryttaren att inte vinkla ut fötterna som Kalle Anka? Större delen av ridpasset pekar de rakt ut, ibland ser jag att jag kommer på mig själv och försöker rätta till det men så går det några sekunder och sen börjar jag fokusera på annat igen och tappar ut dem.

Vad göra? Steloperera anklarna? Rida med stödskenor på benen? Superlim på chapsen?
 
@Elina8
Bara att träna träna träna ;)
Finns tyvärr inga direkt hjälpmedel :eek:

Nej sedan är det ju det där lilla dilemmat, hur man är skapt fysiskt, kvinnor har i allmänhet lite svårare för detta genom att vi har ett vidare bäcken i allmänhet även om det finns undantag.

Man kan också ha ett knäproblem som jag har, genom det har/får jag problem i vissa lägen genom att foten vill vrida ut sig vid vissa skänkelåtgärder. Speciellt om jag måste flytta skänkeln lite bakom sas.
 
@Elina8
Bara att träna träna träna ;)
Finns tyvärr inga direkt hjälpmedel :eek:


Nä jag vet, fick en massa övningar från sjukgymnasten för flera år sen eftersom jag även haft problem med höfter, rygg och axlar pga detta. Visst har det blivit bättre i vardagen, har inte ont så ofta och mycket mindre. Men att de ska va så jäkla svårt! Muskeltransplantation hade varit nåt.
 
Nej sedan är det ju det där lilla dilemmat, hur man är skapt fysiskt, kvinnor har i allmänhet lite svårare för detta genom att vi har ett vidare bäcken i allmänhet även om det finns undantag.

Man kan också ha ett knäproblem som jag har, genom det har/får jag problem i vissa lägen genom att foten vill vrida ut sig vid vissa skänkelåtgärder. Speciellt om jag måste flytta skänkeln lite bakom sas.


Ja, det är ju en hel vetenskap. Jag är både för svag i vissa muskler och väldigt överrörlig i vissa leder, vilket gör att allt bara åker iväg åt håll de egentligen inte borde kunna åka. Egentligen behöver jag göra övningar varje dag, men det gör jag ju tyvärr inte. :angel:
Så jag får ju skylla mig själv. Men det är ju så jäkla tråkigt!
 
Kanske inte hästrelaterat, men islandsrelaterat - Jag ska till island i augusti och ämnar att komplettera min vandringsutrustning med en islandströja! Var hittar jag bäst hantverk för bäst pris, lättillgängligt i Reykjavik? Ska sedan flyga vidare till Isafjordur, men kanske är enklare att köpa en i huvudstaden?
 
Islandströjor finns helt säkert i Isafjörður, troligen billigare än i Rvk. Det brukar finnas på de flesta ställen där det passerar minst en turist om året:D. I det lilla samhälle på södra Island där jag befinner mig just nu finns både en hantverksmarknad plus att de säljer hemstickade Islandströjor på macken.
 
Lite bilder på Snappesnusen från igår :love:
b108103.jpg

b108102.jpg

b108101.jpg

b108098.jpg

b108096.jpg


Jag tycker att han helt plötsligt ser så vuxen ut :eek:
 
b108098.jpg

Men asså :love::love::love::love: Hur fin är han inte!?!

Tråkigt med griffelbenet, så otroligt olika prognoser beroende på var de tar. Håller tummarna att det läker som det ska.

KL
Dropi sattes igång med glädje och han var så lycklig att få jobba igen. Gick i alla gångarter, villigt och glatt och det KÄNDES så fint i bakdelen i tölten efter op. Vi såg ljust på framtiden!
Men icke...
Efter en veckas ridning (varierad ridning i skog och på grusväg med mycket skritt och korta sträckko trav/tölt/galopp kändes han plötsligt tveksam i traven. Dagen efter cyklade jag med honom flr att kunna titta ordentligt (vill inte longera då han ännu sätts igång på rakt spår) och ja, det var inga tveksamheter, han var HALT fram :(
Dropi sprutades ju för kotledsinflammation samtidigt som op och tydligen var den sprutningen inte tillräckligt.
Fy fan, nu börjar jag ledsna ordentligt
:arghh:
 
Åh idag är jag så glad i min lilla Solstråle!
Vi red träningsrakan fram och tillbaka. Och idag var alla gångarterna fina, inte hela tiden men allt satt ändå och betydligt längre sträckor än tidigare. Hon bjöd dessutom på tölt självmant på vägen hem, vilket var jättelänge sen.

Kortade upp galoppen lite en bit och planerade en töltövergång. Några meter innan övergången tyckte Sol att det var något monster som gömde sig bakom stenröset, så det blev lite galopp och hopp på stället. Tokhäst! Så idag har vi även ridit superkort galopp :p

Men tölten blev fin ändå sen när hon väl fortsatte framåt igen så vi kunde fortsätta med övergången. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
185
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 294
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
670
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 987
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp