Bukefalos 28 år!

Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten måste verkligen ha lärt sig nån teknik för jakten. Det är som att han bara går till affären och tar vad han vill ha. Han kom nyligen in med en ungråtta, efter att ha varit ute bara 15 minuter.
 
Nya da bird har kommit och Skönhetsmissen är helt galet fixerad. Jag har fått omplacerad den till hemlig ort i lägenheten, för hon går runt och gapar hela tiden om hon vet vart den ligger. Börjar med små pip, som eskalerar till missnöjda genomträngande MJAU. Hittade henne högst upp i bokhyllan sent igårkväll där hon riskerade livet i jakten på en misstänkt fjädervippa som kanske kanske kanske var Da Bird.

Den får komma fram tidigt på dagen. Jag pallar bara att inte hon ska springa runt som en speedad (människo)femåring i två timmar efter att hon sett den. Min kompis lekte med båda Fröknar i fullt röj typ 30 min i helgen. Fröknarna flåsar som sprinterlöpare, men de ger sig f-n inte en millimeter. Fjäderj**eln ska DÖ!
 
Dyker upp en tråd för alla intresserade snart :). Idag har det varit en tung dag. Sally somnade rofyllt in på eftermiddagen :heart. Min lilla kämpe! Hon kommer vara saknad här hemma.
 
Nya da bird har kommit och Skönhetsmissen är helt galet fixerad. Jag har fått omplacerad den till hemlig ort i lägenheten, för hon går runt och gapar hela tiden om hon vet vart den ligger. Börjar med små pip, som eskalerar till missnöjda genomträngande MJAU. Hittade henne högst upp i bokhyllan sent igårkväll där hon riskerade livet i jakten på en misstänkt fjädervippa som kanske kanske kanske var Da Bird.

Den får komma fram tidigt på dagen. Jag pallar bara att inte hon ska springa runt som en speedad (människo)femåring i två timmar efter att hon sett den. Min kompis lekte med båda Fröknar i fullt röj typ 30 min i helgen. Fröknarna flåsar som sprinterlöpare, men de ger sig f-n inte en millimeter. Fjäderj**eln ska DÖ!
Du är så himla duktig på att beskriva hur det är att ha katt :rofl:
 
Nu har jag precis beställt en Lucky Kitty vattenfontän i keramik. Vadå inte har råd? :angel:

Jag är ju egentligen inte så jätteglad i att behöva ge Luna det fodret jag ger henne, med spannmål i både blöt- och torrfoder. Men veterinärfoder är veterinärfoder, det är det fodret som krävs för att hon ska få vara bra i magen. Förhoppningsvis ska parasiten ge med sig och försvinna så att hon kan gå tillbaka till högkvallefoder i framtiden. :D Hur som helst försöker jag kompensera det tråkiga innehållet i vetfodret genom en vattenfontän. Hon dricker rätt så bra som det är, men JAG vill att hon ska ha en vattenfontän. Så hon får en.

Mvh,
Studenten som får äta knäckebröd fram till första sommarkursstudiestödet som förhoppningsvis kommer om ett par veckor. :o
 
Nu har jag precis beställt en Lucky Kitty vattenfontän i keramik. Vadå inte har råd? :angel:

Jag är ju egentligen inte så jätteglad i att behöva ge Luna det fodret jag ger henne, med spannmål i både blöt- och torrfoder. Men veterinärfoder är veterinärfoder, det är det fodret som krävs för att hon ska få vara bra i magen. Förhoppningsvis ska parasiten ge med sig och försvinna så att hon kan gå tillbaka till högkvallefoder i framtiden. :D Hur som helst försöker jag kompensera det tråkiga innehållet i vetfodret genom en vattenfontän. Hon dricker rätt så bra som det är, men JAG vill att hon ska ha en vattenfontän. Så hon får en.

Mvh,
Studenten som får äta knäckebröd fram till första sommarkursstudiestödet som förhoppningsvis kommer om ett par veckor. :o
Haha jag försöker fundera över om det är någon idé att lägga ut min fontän på annons. Bor för litet för att använda den nu, och hos pojkvännen finns det ingen lämplig plats heller = lär inte användas på många år. Kanske ska vifta med den framför studenter som suktar efter en ny :angel: ;)
 
Skönhetsmissen har missförstått poängen med kattgräs. Hon har spenderat typ tio minuter med att hämta grässtrån ett och ett från skålen i köket där kattgräset bor, sedan bär hon varje strå försiktig och promenerar ut till vardagsrummet, där de läggs ett och ett på fårfällen som ligger på golvet framför elementet.

Målet med detta? Att titta på fällen med alla strån och små jordklumpar. Gäspa. Vända sig om och lägga sig på rygg i soffan.

Nu får jag ta ned fällen och skaka den på gården för att bli av med jordrester och annat kladd.

Brunetten ligger som en knubbig brittbulle inrullad i fleecefilten på sängen. Svansen och en baktass sticker ut.
 
63641_PLA_Simon_s_Cat_Katzennapf_aus_Keramik_6.jpg

Var bara tvungen att köpa en sån här till katten när jag beställde saker till hundarna :D
 
Ska strax iväg. Missarna är lite uttråkade och missnöjda med morgonen, de har fått frukost, rensad toalåda, gosning, men inte tillräckligt med uppmärksamhet. Särskilt Skönhetsmissen kommer förbi och petar lite försynt på mig med tassen. En gul blick. Ett litet semi-grinigt euwrrr. Går iväg. Gör nåt! Kasta en boll! Vifta med fjädern! Ligg på golvet och var rolig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
387
· Visningar
23 914
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
7
· Visningar
584
Senast: Acer
·
Övr. Katt En dubbelgängad skruv till mitt Natural Paradise Magnolia klösträd i takhöjd försvann när flyttgubbarna höll på. Någon som vet vart jag...
Svar
1
· Visningar
328
Senast: sweep
·
IT & mobiler Hej Tänker kanske finns några här som haj på gäller sim-kort till surplatta och nått bra tips på vad ska välja. Jag inte ha ett...
Svar
9
· Visningar
271
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp