Bukefalos 28 år!

Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte en ny "tandkräm" till katten i hopp om att den ska hjälpa hennes tandhälsa till det bättre.
Decapinol gel heter den, någon med erfarenhet/input?
 
Jag är så glad i min ena katt just nu... Tassa går på lådan uppe och försöker verkligen krafsa sig till Kina... länge. Tom husse vaknar och han är svårväckt. Tassa bli klar och hoppar efter ett litet tag upp i sängen och PIPER! :meh: En gång rejält högt, för att tala om att hon är där. Som att vi inte var vakna och redan hade märkt det :grin:
 
Jag är så glad i min ena katt just nu... Tassa går på lådan uppe och försöker verkligen krafsa sig till Kina... länge. Tom husse vaknar och han är svårväckt. Tassa bli klar och hoppar efter ett litet tag upp i sängen och PIPER! :meh: En gång rejält högt, för att tala om att hon är där. Som att vi inte var vakna och redan hade märkt det :grin:

Det är då man älskar sin katt mer än någonsin, eller hur? :heart

:angel:
 
Av ren nyfikenhet får jag fråga hur det var fruktansvärt? :o

Barn och vuxna som jagade katterna eftersom de inte tyckte de fick tillräcklig uppmärksamhet, katterna fick inte välja själva om de vill kelas med eller inte och kunde inte gå undan.
Många föräldrar uppmuntrade sina barn att fortsätta jaga katterna, de skulle ta på och dra i dem och föräldrarna var allt anat än negativa till barnens beteenden.

Vi såg även sköldpaddor och något djurslag till som jag visst glömt :o
 
Barn och vuxna som jagade katterna eftersom de inte tyckte de fick tillräcklig uppmärksamhet, katterna fick inte välja själva om de vill kelas med eller inte och kunde inte gå undan.
Många föräldrar uppmuntrade sina barn att fortsätta jaga katterna, de skulle ta på och dra i dem och föräldrarna var allt anat än negativa till barnens beteenden.

Vi såg även sköldpaddor och något djurslag till som jag visst glömt :o

Men fy! Det låter hemsk!
Var på ett kattcafé i Budapest, där fick man inte "tränga sig på" katterna, utan man fick vackert vänta på att kisse ville bli klappad och personalen höll koll. Det var superfint det caféet! Massor med gömslen och leksaker, klösmöbler och sovplatser överallt.
De sålde givetvis godis till katterna ihop med kaffet så katterna visste att kaffekopp = godis ;)
 
Jaha, här trodde man i sin enfald att C1 blivit stor nog och vuxit ifrån sådana fasoner som att klänga sig över balkongräcket och dristade mig därför till att placera balkongbordet lite annorlunda.

Går och viker tvätt och hör efter ett tag ett misstänkt ljud följt av ett VRÅL!

Snabba steg till balkongen där C2 oroat tittar ner och C1 är ute på gräset och vrålar och försöker hoppa tillbaka upp på balkongen. Bara att spinga ut och hämta honom fort som attan! Denna gången var han dock väldigt glad över att se sin matte och väntade på att jag skulle bära honom till säkerheten igen. Till skillnad mot när han gjorde samma sak som liten, då lyckades knäppkatten ta sig upp via tegelväggen och in på en helt annan balkong, där ingen var hemma så att jag fick öva på mina klätterskills...

Suck, man hade kunnat tro att han skulle veta bättre vid det här laget, 6 år senare, men icke! Han hade tagit bordsflytten som en invit till ett klättra över räcket och, eftersom det bara är kompostnät, dratta ner på andra sidan :meh: Glad att det är nära till marken och grässlänt under i alla fall, men hade varit gladare om han kunde låtit bli helt!
 
Barn och vuxna som jagade katterna eftersom de inte tyckte de fick tillräcklig uppmärksamhet, katterna fick inte välja själva om de vill kelas med eller inte och kunde inte gå undan.
Många föräldrar uppmuntrade sina barn att fortsätta jaga katterna, de skulle ta på och dra i dem och föräldrarna var allt anat än negativa till barnens beteenden.

Vi såg även sköldpaddor och något djurslag till som jag visst glömt :o


Jag liknande erfarenheter. Småungar som jagar efter djuren, drar dem i ben/öron, lyfter och kastar ned dem... och inga vuxna som reagerar eller skyddar djuren (i dessa fall kaniner, sköldpaddor, och katter).

Gillar inte när djur hanteras/promotas som gullig underhållning.

Men jag är klart misstänksam mot olika varianter av barnens zoo också - om det inte finns personal på plats som verkligen ser till att det finns tydliga ordningsregler som FÖLJS om hur djuren ska hanteras.

Djur är inga leksaker. :mad:
 
Båda Fröknar duschade. Båda förbannade och blöta. Storstäd härhemma idag, både Hundtand och Kattfröknar drabbas av städivern. Päls on mass bortspolad!

Hundtant och Brunetten surt stillastående och lidande under processen. Skönhetsmissen mer inriktad på att klättra uppför väggen i duschkabinen och skrika på grannarna för hjälp.

Golv och hyllor städade. Nu ser det nästan anständigt ut här!
 
Barn och vuxna som jagade katterna eftersom de inte tyckte de fick tillräcklig uppmärksamhet, katterna fick inte välja själva om de vill kelas med eller inte och kunde inte gå undan.
Många föräldrar uppmuntrade sina barn att fortsätta jaga katterna, de skulle ta på och dra i dem och föräldrarna var allt anat än negativa till barnens beteenden.

Vi såg även sköldpaddor och något djurslag till som jag visst glömt :o
Usch :( jag tänkte inte på att man inte kan räkna med att inte alla respekterar katterna då.
 
Men fy! Det låter hemsk!
Var på ett kattcafé i Budapest, där fick man inte "tränga sig på" katterna, utan man fick vackert vänta på att kisse ville bli klappad och personalen höll koll. Det var superfint det caféet! Massor med gömslen och leksaker, klösmöbler och sovplatser överallt.
De sålde givetvis godis till katterna ihop med kaffet så katterna visste att kaffekopp = godis ;)
Åh vad fint det låter :love: Precis så vill man ha det!
 
Matte köper hem dreamies och Nikita får några. Extas. Elaka matter lägger in dreamies påsen i skåpet med annan kattmat. Litten brun katt sitter utanför skåpet och tittar och mjauar uppfodrande varje gång matte går förbi. Kattknark som sagt var.
 
Väcktes av en kärleksfullt kuttrande Brunett som buffade och kröp nära-nära. Kände mig utvald och älskad - ändå tills hon slutligen efter envist buff&knuff fick upp mig ur sängen, och då genast sprang bort till Fröknarnas två tomma matskålar och barskt Mjauade efter frukost. :cautious:
 
Idag är det veterinärdags för Lova igen, dags för andra vaccinationen.
Sist lockade jag in henne i buren med en kycklingvinge, men den gubben går inte en gång till.

Jag läste på lite och insåg att eftersom jag inte får röra mer än att klappa på ryggen så var det list som gällde. Jag fyllde ut sängens gavlar med kuddar, startade dammsugaren och vips var båda katterna i sovrummet. Buren riggad, jag lyfte ut vimsa, så var det så gott som klart.
Jag hade med en sopborste för det ska vara bra, men nähä sa Lova och borrade in sig i sänggaveln.

Så jag fick :cry: ta sopborsten och fösa ut henne, men det är liksom in i ett hörn så det tog ett tag. Hon som inte fräst på mig på jättelänge fräste nästan hela tiden :cry: Jag känner mig så hemsk som utsätter henne för sådant i hennes hem och trygghet. :cry::cry: Som tur var sprang hon rakt in i buren, så det gick väl ändå relativt smidigt.

Nu preciiiis hittade hon en av alla de dreamisar jag gömt i buren, och så sitter hon och berättar för mig hur missnöjd hon är. Jag tar det ändå som något positivt, för när hon kom var hon tyst och vågade inte säga något alls. Men usch vad hemsk jag känner mig! :cry:
 
M's tandläkarbesök gick bra, skönt! Nu är han några tänder fattigare och det blir återbesök i nästa vecka. Själv är jag bortrest och har inte kunnat prata direkt med veterinären än, men vi får se vad de säger när jag kommer hem. Om de tror att det blir lagom med ett besök om året för att kolla tänderna eller om vi istället ska satsa på ett i halvåret :)
 
Idag är det veterinärdags för Lova igen, dags för andra vaccinationen.
Sist lockade jag in henne i buren med en kycklingvinge, men den gubben går inte en gång till.

Jag läste på lite och insåg att eftersom jag inte får röra mer än att klappa på ryggen så var det list som gällde. Jag fyllde ut sängens gavlar med kuddar, startade dammsugaren och vips var båda katterna i sovrummet. Buren riggad, jag lyfte ut vimsa, så var det så gott som klart.
Jag hade med en sopborste för det ska vara bra, men nähä sa Lova och borrade in sig i sänggaveln.

Så jag fick :cry: ta sopborsten och fösa ut henne, men det är liksom in i ett hörn så det tog ett tag. Hon som inte fräst på mig på jättelänge fräste nästan hela tiden :cry: Jag känner mig så hemsk som utsätter henne för sådant i hennes hem och trygghet. :cry::cry: Som tur var sprang hon rakt in i buren, så det gick väl ändå relativt smidigt.

Nu preciiiis hittade hon en av alla de dreamisar jag gömt i buren, och så sitter hon och berättar för mig hur missnöjd hon är. Jag tar det ändå som något positivt, för när hon kom var hon tyst och vågade inte säga något alls. Men usch vad hemsk jag känner mig! :cry:

Jag vet precis hur du känner det, men du kan bara trösta dig med att det är för deras eget bästa. Har själv jagat ut katt med soppborste när Nikita vägrat envist. Dreamies är bra, mutande med godis går nästan alltid hem. Men förbered dig på arga blickar och demonstrativt slickande vid hemkomsten. Plus att vissa katter kaaan vara lite drama queens och att hon låter är ett mycket bra tecken eftersom riktigt rädda katter är heltysta och blickstilla med ögon som bara är pupiller. Klagande katter brukar vara, just det, klagande. Själv mjauade Nikita en gång från Östhammar till Åre (nio timmar pga små barn) inte arg, inte rädd, inte sur, bara tja, lät konstant. :meh:
 
Jag vet precis hur du känner det, men du kan bara trösta dig med att det är för deras eget bästa. Har själv jagat ut katt med soppborste när Nikita vägrat envist. Dreamies är bra, mutande med godis går nästan alltid hem. Men förbered dig på arga blickar och demonstrativt slickande vid hemkomsten. Plus att vissa katter kaaan vara lite drama queens och att hon låter är ett mycket bra tecken eftersom riktigt rädda katter är heltysta och blickstilla med ögon som bara är pupiller. Klagande katter brukar vara, just det, klagande. Själv mjauade Nikita en gång från Östhammar till Åre (nio timmar pga små barn) inte arg, inte rädd, inte sur, bara tja, lät konstant. :meh:

Ja, det är ju det. Det gick dessutom jättebra hos veterinären, och hon verkar tycka det är läskigt roligt att vara ute och bli buren på stan så.. :p

Haha! Jag ska åka tåg till skåne med dem i sommar, vi får väl se om vi blir avkastade! :rofl:

Tillägg: Är små pupiller riktig rädsla? Lova brukar få väldigt stora pupiller när hon buras in, hon känns också rädd?
 
Haha! Jag ska åka tåg till skåne med dem i sommar, vi får väl se om vi blir avkastade! :rofl:

Tillägg: Är små pupiller riktig rädsla? Lova brukar få väldigt stora pupiller när hon buras in, hon känns också rädd?

Näää, stoooora pupiller då är om rädda/arga/osäkra/ Nej då ni blir inte avslängda så länge ni bokat djurplats. Men det blir säkert en del som tittar på er konsert ;)
 
Näää, stoooora pupiller då är om rädda/arga/osäkra/ Nej då ni blir inte avslängda så länge ni bokat djurplats. Men det blir säkert en del som tittar på er konsert ;)
Ja, rädd och osäker är hon definitivt då. Veterinären gav henne mycket beröm för att hon inte blev aggressiv alls tills han faktiskt tog och höll fast henne, så jag är glad ändå. Det var förra gången, den här gången kunde hon aldrig smita.

Haha, jag är mest orolig för att de ska gå på toa under resan och att det kommer lukta mycket :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
341
· Visningar
20 997
Övr. Katt En dubbelgängad skruv till mitt Natural Paradise Magnolia klösträd i takhöjd försvann när flyttgubbarna höll på. Någon som vet vart jag...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: sweep
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 808
Senast: Badger
·
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 684
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp