Snålmånad?

Hej kära ni! Det var ett tag sedan jag skrev här nu.. men känns väl rätt aktuellt igen för mig del. Jag har som mål att ta mig iväg på min drömresa till New York nästa vår eller höst, och med min dåliga ekonomi så är ju det verkligen en utmaning då jag vill kunna shoppa där dessutom och det är ju inte gratis direkt. 1500 lägger jag undan varje månad. Sen lägger jag även undan 700 kr till sparande för förmodad restskatt. 2200 går alltså till "sparande" totalt, och det är ju mycket för mig med min ekonomi. Men skam den som ger sig!!

Nu dock kommer min lön bli sämre då jag kommer få Akassa för 1 vecka den här månaden, eller i värsta fall en veckas karens?= 1 veckas missad lön ?! då kommer det bli knapert och jag kommer få ta av sparandet.... vill helst inte men kanske inte kommer ha något val.

Hur som helst så har jag nu 1200 kr på kontot till den 19onde, det skall gå....... hoppas jag!
 
Urk.. Denna månad har pengarna bara runnit genom fingrarna känns det som! Alla sparpengar är borta då jag betalt en resa till Polen om ca en månad. Visst var pengarna avsatta och sparade för just denna resa, men det tar ändå emot att det ekar tomt på just det kontot :crazy:
Råkade även skicka iväg en tygbeställning (passade på när det var 10% rea samt att vi ej behöver betala transport på tyget) för ca 1000:- :arghh: men nu har jag allt tyg jag behöver, nu behöver jag bara tid att faktiskt sy någonting av det också!
 
Dags för mig att börja hålla till här igen.

Jobbet är avslutat så den inkomsten är borta, men istället kommer jag ju få föräldrarpenning nu när jag ska vara hemma med bebis. Bara 1 månad kvar tills hon är beräknad att komma :eek: (7 november)

Har köpt hem i princip allt vi behöver till henne nu. Fattas det något så köper vi det sen när vi märker om det är något vi behöver :)

Köpte ny ytterdörr igår. Det var på tiden. Den gamla är så trög att jag måste hjälpa folk att öppna den om dom ska komma ut :p
La upp en bild på instagram på den nya och min syrra blev överlycklig över dörren. Äntligen kan hon öppna själv vid nästa besök :laugh:

Hästen stallades in igår så nu är det vinterhyra som gäller samt kraftfoder som extra utgift. Skoj skoj!
 
Hade också massa extra utgifter föra månaden, men nu är det ett år till nästa gång. Då jag har löst ridhuskort för ett år, köpt strö som förhoppningsvis räcker fram till sommaren samt hade ut veterinär till hästen. Så denna månaden blev det inget sparat. :down:
 
Sambon sover borta i natt.. eller han jobbar 21-07.40 och sedan går han på 15.40 och slutar 03.00 på Lördag morgon. Så jag har dygnet för mig själv. Planen är att koka ärtsoppa, sambon äter inte det så jag lär få ha den för mig själv. Men är det någons om vet om ärtsoppa blir bra om man fryser in det?
Fryser in på jobbet ibland och även hemma. Det är ingen fara med det alls. Så frys på du =) Brukar frysa in så sambon kan ta med sej på höstjakterna och äta i skogen i mattermos. Mycket uppskattat!

men jag brukar ha som regel att se till att all återuppvärmd mat kokar ordentligt, innan man äter den. Funkar ju bäst på flytande mat :angel:, men den principen iaf.
 
Usch, en liten liten pytteruta blev fel ifylld när jag sålde del av mitt förra hus. Så det blev tjugotusen till skatteverket nu. Hur kul liksom?? Mitt eget fel och min egen miss, men det är inte roligare för det.. Jag gjorde exakt som det stog och ändå blev det fel. Blä!

Aja,
hästarna bor ju hemma och har gått över till vinterhagen nu. Den har vilat sen i maj och hästarna är dyngnöjda:p. Behöver bara ge natthö nu ett tag framöver .
Ska åka till lokala sågen och köpa råspån vad det lider vilket förmodligen kommer räcka några månader.

Har sett över försäkringar och lån, sagt upp en prenumeration jag inte känner så starkt behov av längre. Plockat hem pengar från tävlingsdatabasen som jag inte lär använda på minst ett och ett halvt år ändå och köpt en bomlös sadel för. (Ett riktigt klipp!) Har två billiga sadlar ute på försäljning som bara hänger och inte används.
Har sålt endel kläder som inte används/kommer kunna användas igen. Även endel ridbyxor och lite hästsaker.

Sparar inte till nåt särskilt, fick energi att boa och rensa bara.
 
Denna månad blir tight. Köpte skor till mig själv och behöver bra skor annars får jag ont i fotleder och knän. Men min katts försäkringsbolag har gått ihop med ett större så äntligen kommer jag kunna få autogiro vare månad så det kommer underlätta i framtiden när inte en större post ska ut var 3:e månad.
 
Nu känner jag mig luspank :wtf:

Har spenderat dagen på Ikea eftersom det i princip var den enda dagen på flera veckor som vi hade tid att ta oss dit.

Så blev ett ex antal tusenlappar fattigare.

Men båda barnen har fått nya kompletta sängar, en bokhylla till tösen och sen lite småprylar hushåll och bebis.

Men jag får verkligen ågren när jag ser pengarna flyga iväg så snabbt som dom gör vid såna här tillfällen :crazy:
 
Nu ringde faktiskt veterinären idag så nu vet vi vad som felar.

Inte konstigt stackarn kliar sig!
Hon är atopiker, omgivningsallergiker. Hon hade reagerat på pollen, någon blomma, någon grässort, katt (stackars hund :p) och kvalster. Både förråds och damm. Och det var främst kvalstret hon är allergisk mot så vi ska fixa medicin till henne nu. Normala värden var under 10, och under 20 i vissa fall. Min stackars tjej hade värden på nästan 900 :eek: :crazy: :(
Å så sitter dom i mattorna och hon gör ju så att hon går och gnider huvudet mot mattorna för att klia sig och då slutar det ju klia men så gnider hon in sig i skiten samtidigt, så det är ju inte konstigt att det aldrig slutar klia.

Så nu ska jag bli ännu fattigare. De där medicinen har jag läst är svindyr :wtf:

Välkommen till allergivärlden :( skittrist när dom får det! Är det vaccinet ni ska testa?

/pepp med allergipudel!
 
Välkommen till allergivärlden :( skittrist när dom får det! Är det vaccinet ni ska testa?

/pepp med allergipudel!

Ja, det är tänkt att vi ska testa det. Veterinären skulle höra av sig när det är klart och hon borde väl göra det när som helst.

Jättetråkigt med allergier :(
 
Ni som har budget av olika slag, hur går era månader? Jag kör just nu förste till den siste i månaden, men det känns som det blir fel. Man kanske ska gå från löning till nästa löning?
 
Ni som har budget av olika slag, hur går era månader? Jag kör just nu förste till den siste i månaden, men det känns som det blir fel. Man kanske ska gå från löning till nästa löning?

Jag kör första till sista tycker det funkar bra. Kör med så länge det inte är en planerad utgift så rör ag helt enkelt inte pengarna föräns räkningarna är betalda.
 
Gud vad svårt det är att få Ekonomi att gå ihop så här innan jul och när det varit black friday. Tex hade en klädaffär 50 % på hela butiken. Jag som lever på lite pengar jämt tänker ju att jag borde passa på att köpa kläder nu när det är halva priset och jag behöver kläder som passar nu under vintern. Köpte ett par byxor och en tröja. Men mår dåligt efteråt för jag behöver ju köpa julklappar också! Så nu har jag gjort det också, men nu har jag sjukt lite pengar kvar till lön... Vet inte hur jag skall få det att gå ihop alltså.. Dessutom kommer jag inte kunna lägga något till sparande alls. Det gör mig deppig, vill kunna spara varje månad så man äntligen kan resa någonstans innan man blir pensionär typ... :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 275
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 319
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 314
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp