Bukefalos 28 år!

Snö sulor?

Sv: Snö sulor?

Det fungerar ganska bra. Men jag kan inte ha det på mina hästar eftersom dom sugs av så fort det börjar bli lite mildare ute. Så numera använder jag rikligt med vaselin eller något annat kleg.
De är bara att prova
 
Sv: Snö sulor?

Vår hovis la också på Funktionssulor med Soulpad under på framhovarna på vår fullblodsvallack, inga sulor bak, gjordes i måndags och hittils har det inte fastnat nån snö alls:banana: Har tömkört i paddocken inte ridigt (han har haft hål i sulan och inte gått på länge, har vart gipsad å bandage, sjukhage).
Hittils inga styltor alls fast det är +-0 dagtid. Om det funkar och sulorna håller sig fina kanske han får ha dom året om. Hans sulor blir mjuka, sviktar om man trycker på dom när det är blött och lerigt i hagarna, plattfotad å ömfotad, om det funkar med dessa sulor vote det kanon, kanske äntligen nåt som funkar bra.
 
Sv: Snö sulor?

*kl*
Jag har sulor på en häst och det fungerar jättebra!
Däremot vet jag ju inte hur det kommer se ut tills nästa gång hovslagaren kommer, som någon skrev innan, att det kan blir sämre hovkvalité.

Nu till frågan: Hur sköter ni hovarna när ni har sulor? Det är ju svårt att göra riktigt rent under sulan.
 
Sv: Snö sulor?

Hi, hi, jag kör lite fotbad :D ibland, grönsåpa o vatten och diskborste.
Min hovslagare är så petig så jag skäms varje gång han kommer, att jag inte sköter hovarna "ordentligt", dvs, badar o skurar o tjärar o grejar. :crazy:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 073
Senast: mamman
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 114
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp