Bukefalos 28 år!

Söka doktorrandtjänst?

Elwan

Trådstartare
Hur söker man en doktorandtjänst rent praktiskt? Är det som en vanlig ansökan med CV och personligt brev? Ska uppsatser skickas med?
 
Jag fick skicka in CV och min masteruppsats. Blev iofs "headhuntad" till min doktorandutbildning via mina dåvarande lärare, men tror det är ganska vanligt att man söker med CV, uppsats + ev referenser.
 
Det beror som sagt på universitetet. Jag skickade in CV och cover letter till min handledare. Efter intervju med honom så skickade jag in ansökan till universitetet, mycket certifikat osv skulle där vara i original och fick ej skickas av mig utan skulle skickas av institutionen som gett ut det. Trots TOEFL och fyra års utbildning vid Brittiska universitet ville dom ha GRE också. Publicerade artiklar ville dom ha PDF av, referenser skulle skicka in sina grejer separat. Sen skulle dom ha några hundra ord skrivet om varför du var så bra för och vad för projekt du skulle göra.

Skickade också en separat ansökan till ett scholarship utgivet av staten istället för universitetet och dom behövde en liknande mängd papper.

Uppsats har jag aldrig skickat. Dom ansökningar jag fått intervju med har det varit CV, referenser och cover letter.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
880
Senast: BernT
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var på en halvtimme film, träffade sen karriärcoach M... Och femte åsikten om hur ett cv ska skrivas. I övrigt verkade hen lite...
Svar
3
· Visningar
378
  • Artikel
Dagbok Ja, säg det... HUR blir jag sveriges mest attraktiva arbetsökande? Det finns många blänkare på nätet om "sveriges mest attraktiva...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Vad gör man då? Kan man bedömas vara för sjuk för att söka arbete och beviljas sjukpenning som arbetssökande? Förlorar man alltid sin...
Svar
11
· Visningar
811
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp